Permalänk
Medlem

Fäste för kablar inne i chassit

Tjena,

har försökt fästa mina kablar i mitt Bitfenix Prodigy M längs med chassits väggar. Använder mig av olika dubbelsidiga tejper. Har även 2 led-strips som är fast med det. Problemet är att tejpen inte hålls fast när datorn blir varm. Har ni några bra lösningar för detta?

Permalänk
Avstängd

Jag fäste min LED-slinga med univeralsilikon sitter fast tillsvidare.

Magnetremsa eller magnettejp ska med fungera bra.

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk

buntband?

är iaf vad jag använder för kabelordningen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Önskar fler tips på något liknande!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Önskar fler tips på något liknande!

Ovan nämna klämmor är dåliga. Lossnar efter ett tag.

Kör på vanliga monteringsplattor och buntband om det inte finns möjlighet med buntband direkt i chassit.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ovan nämna klämmor är dåliga. Lossnar efter ett tag.

Kör på vanliga monteringsplattor och buntband om det inte finns möjlighet med buntband direkt i chassit.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/Kabelk...

Dom där lossnar jättelätt också, iaf Clas ohlsson's

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Dom där lossnar jättelätt också, iaf Clas ohlsson's

Har inte provat hur bra tejp Biltemas har.
Dem vi har på jobbet sitter så hårt att man nästan får med sig plåten också om man drar med våld.

Det är viktigt att tvätta rent innan man fester dem.

Permalänk
Inaktiv

http://www.clasohlson.com/se/Monteringsplatta/Pr223360001 och skruva fast dem med s.k. "montageskruv" (gängdrivande skruv med borrspets)

Allt med "självhäftande" är korttidslösningar, IMO.

(personligen föredrar jag att bunta rätt i chassit)

Permalänk
Medlem

Sådana där monteringsplattor är väldigt bra.
Men kan så vara att Clas O är skräp. Borde vara 3M dubbelhäftande tejp.
Och - som sagt - väldigt viktigt att göra rent innan. Ta lite kemiskt ren bensin eller liknande.

Permalänk

Om du har möjlighet modda/ borra chassieplåten så du kan sätta permanenta kabelfästen.

Permalänk
Medlem

Har testat alla ovannämda produkter, den dubbelsidiga tejpen fäster helt enkelt inte i mitt chassi. Borrar ogärna hål då det tydligt skulle synas på utsidan. Tror jag får ta och testa med superlim under monteringsplattorna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av feliz:

Har testat alla ovannämda produkter, den dubbelsidiga tejpen fäster helt enkelt inte i mitt chassi. Borrar ogärna hål då det tydligt skulle synas på utsidan. Tror jag får ta och testa med superlim under monteringsplattorna.

Ja Loctite super glue,
Det är perfekt för plast och metall.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Eller ta bort den dubbelhäftande tejpen på plattan och sen limma den med tex pl400 mot plåten en sak är säker du kommer inte att få bort dem så lätt

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag använder buntband, funkar skitbra, prova.

Visa signatur

i5 3350 3.10hz, GeForce Gtx 750ti, Corsair 4x2 DDR3 RAM, 2tb Seagate Barracuda 7200rpm