Nvidia Shield tablet k1

Permalänk
Avstängd

Nvidia Shield tablet k1

Jo, jag går i tankar om att skaffa en k1 och tänkte kolla om någon här har en, och isf kanske kan förklara lite hur stream av spel funkar...

Väl mött

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av Genx031:

Jo, jag går i tankar om att skaffa en k1 och tänkte kolla om någon här har en, och isf kanske kan förklara lite hur stream av spel funkar...

Väl mött

Jag har en och är super nöjd :-).
Här kan du läsa om hur stream funkar
M.m
http://teknikhype.se/test-nvidia-shield-tablet/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BabaYaga85:

Jag har en och är super nöjd :-).
Här kan du läsa om hur stream funkar
M.m
http://teknikhype.se/test-nvidia-shield-tablet/

Skickades från m.sweclockers.com

Då har jag en fråga. Tanken är att jag ska ha platta och kontroll på jobbet. Och undrar då om jag kan spela från jobbet. Eller måste plattan vara på samma nätverk som datorn för att kunna streama spel?

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av Genx031:

Då har jag en fråga. Tanken är att jag ska ha platta och kontroll på jobbet. Och undrar då om jag kan spela från jobbet. Eller måste plattan vara på samma nätverk som datorn för att kunna streama spel?

Finns spel i shield hub
Soma
GRID
M.m
Som du kan köpa och då kan du spela vart du vill finns även gratis spel som du kan lira. Men för att streama mellan datorn och plattan tror jag att man måste vara inne på samma nätverk men har inte testat på annat nätverk så inte helt säker.
Är inte den mest teknik kunniga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,