Rykte: Microsoft arbetar på två nya Xbox One-konsoler

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

En PC behöver i runda slängar dubbla prestandan mot en konsol för att vara likvärdig.

Njae. En Direct X11 PC behöver säkert dubbla CPU-prestandan för att prestera likvärdigt ja. Men det gäller absolut inte GPU. En PC med dubbla GPU-prestandan över en konsol presterar långt bättre än vad konsolen gör.

Citat:

Och siffran anger hela maskinen, inte bara grafikdelen.

Spelar ingen som helst roll i sammanhanget, se nedan.
Men visst, vill man addera de tiondels TFlop som CPU bidrar med kan man väl göra det...

Citat:

Dessutom finns det oändligt med osäkerhetsfaktorer till den där bilden, så den går inte att ta på allvar.

Nu var det ju inte bilden i sig som var poängen i sammanhanget. Poängen var att påvisa att den där 5-6 TFlops siffran som har cirkulerat är fullt nåbar med en Polaris 10 baserad APU. Bara GPU-delen är tillräckligt högt (men för den skull inte orimligt högt) klockad så.

Permalänk
Medlem

XBOX chefen lol

Är det Phil det hehehe

http://www.nordichardware.se/nyheter/games/microsoft-har-inga...

mytomani

Eller ja rykte och rykte.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av ipac:

Njae. En Direct X11 PC behöver säkert dubbla CPU-prestandan för att prestera likvärdigt ja. Men det gäller absolut inte GPU. En PC med dubbla GPU-prestandan över en konsol presterar långt bättre än vad konsolen gör.

XBO har en något svagare GPU än R7 360 medan PS4 ligger ungefär på nivå av 370. Du tycker att de kretsarna ger samma upplevelse som dagens konsoler?

Men håller med om att skillnaden definitivt är mindre på GPU sidan än på CPU sidan. I spel har dagens konsoler har 6 Jaguar kärnor @ 1,6/1,75 GHz (PS4/XBO), en PC med Silvermont Atom @ 2,4 GHz har ungefär samma totala heltals och flyttalskapacitet. Skulle vara kul (eller kanske mer sorgligt) att se en PC med Atom + 370 köra spel som Witcher 3, Raise of the Tomb Raider och liknande

På CPU sidan räcker det inte med dubbla prestandan för att en PC ska prestera likvärdigt, tänk på att i7-6700K har nästa sju gånger högre flyttalskapacitet än sex Jaguarkärnor @ 1,6 GHz och heltalskapaciteten är kanske tre till fyra gånger högre, totalt sett (än större skillnad per CPU-kärna).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

XBO har en något svagare GPU än R7 360 medan PS4 ligger ungefär på nivå av 370. Du tycker att de kretsarna ger samma upplevelse som dagens konsoler?

Om vi tar ett objektivt exempel såsom t.ex. Battlefield 4 (eller mer up to date: Battlefront) så presterar ett R7 370 bättre än vad PS4:an gör ja (förutsatt att PC iövrigt inte agerar flaskhals av nån anledning).

Att det skulle behövas dubbla GPU-prestandan för att matcha konsol är iaf en myt som folk av nån märklig anledning upprepar i tid och otid.

Citat:

På CPU sidan räcker det inte med dubbla prestandan för att en PC ska prestera likvärdigt, tänk på att i7-6700K har nästa sju gånger högre flyttalskapacitet än sex Jaguarkärnor @ 1,6 GHz och heltalskapaciteten är kanske tre till fyra gånger högre, totalt sett (än större skillnad per CPU-kärna).

Motfråga, så du menar att du får ungefär samma resultat med Jaguar i konsol som med en i7-6700K i en PC? Vad får det i så fall dig att tro det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Tycker ändå att huvudpoängen kvarstår, för genomsnittsanvändaren så blir det i alla fall inte dyrare att köpa spel till konsol då det finns sätt som PSN, Xbox Gold och liknande för att få rätt mycket spel för en väldigt låg kostnad. Sedan finns också en väldigt väl utbredd begagnatmarknad för konsoler, även om det kanske finns för PC är det inte i närheten lika stort utbud.

Det behöver inte bli dyrt om man kan tänka sig att spela lite vad som helst. Men spel är rent generellt mycket dyrare till konsol och det är fantastiskt många som man inte ens kan få tag på. Helst hade jag sett att konsoller dog ut och något annat tog dess plats. Något i linje med steam machines.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Datavetare
Skrivet av ipac:

Om vi tar ett objektivt exempel såsom t.ex. Battlefield 4 så presterar ett R7 370 bättre än vad PS4:ans GPU gör ja.

Att det skulle behövas dubbla GPU-prestandan för att matcha konsol är iaf en myt som folk av nån märklig anledning upprepar i tid och otid.

Motfråga, så du menar att du får ungefär samma resultat med Jaguar i konsol som med en i7-6700K i en PC? Vad får det i så fall dig att tro det?

Har inte kört just BF4 på varje PC eller konsol och är inte det ett spel som först och främst utvecklas för PC för att sedan portas lite halvhjärtat till konsol? Spelar just nu RoTR på XBO och finns inte en chans att R7 360 matchar XBO här.

Vad det gäller PC ska du jämföra med Atom, där är vad CPU-kraften ligger för konsol. Min poäng med 6700K jämförelsen var att visa att den ligger i en helt annan liga så är inte så konstigt att spel i princip aldrig är CPU-begränsade där, för konsoler är ju CPU-delen typiskt den större flaskhalsen.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Har inte kört just BF4 på varje PC eller konsol och är inte det ett spel som först och främst utvecklas för PC för att sedan portas lite halvhjärtat till konsol? Spelar just nu RoTR på XBO och finns inte en chans att R7 360 matchar XBO här.

Vad det gäller PC ska du jämföra med Atom, där är vad CPU-kraften ligger för konsol. Min poäng med 6700K jämförelsen var att visa att den ligger i en helt annan liga så är inte så konstigt att spel i princip aldrig är CPU-begränsade där, för konsoler är ju CPU-delen typiskt den större flaskhalsen.

Nu vet jag inte hur det är med just XBOX och 360, men har en vän med ett 660 (lär väl inte vara så mycket snabbare än det i ps4:at) och han har inga problem med RoTR, har spelat PS4:a versionen och varken inställningarna eller frameraten är speciellt hög så...

Eller här ett benchmark med 370

Som man ser där så presterar ett 370 nästan som ett 770 och det där är på väldigt höga inställningar. Jag spelade igenom RoTR på high (utan purehair) med mitt 770 och låg runt 60fps, visst 770 är relativt kraftfullt men siktar man på 30fps så lär det inte vara några problem med svagare kort.

Har faktiskt inte sett något multiplatform-spel denna generation där xbox/ps har haft nån magisk prestanda, i princip alla spel går att dra runt med 30fps på medium med liknande GPU-kraft på en PC. Visst de är säkert bättre optimerade men inte i närheten av dubbelt, tror inte ens 50% räcker.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yoshman:

Spelar just nu RoTR på XBO och finns inte en chans att R7 360 matchar XBO här.

Jodå, den kan nog matcha svajiga frametimes och drops till 23FPS: https://youtu.be/GrUowFjsBwM?t=3m

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Datavetare
Skrivet av sKRUVARN:

Nu vet jag inte hur det är med just XBOX och 360, men har en vän med ett 660 (lär väl inte vara så mycket snabbare än det i ps4:at) och han har inga problem med RoTR, har spelat PS4:a versionen och varken inställningarna eller frameraten är speciellt hög så...

Eller här ett benchmark med 370 https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=20517
Som man ser där så presterar ett 370 nästan som ett 770 och det där är på väldigt höga inställningar. Jag spelade igenom RoTR på high (utan purehair) med mitt 770 och låg runt 60fps, visst 770 är relativt kraftfullt men siktar man på 30fps så lär det inte vara några problem med svagare kort.

Har faktiskt inte sett något multiplatform-spel denna generation där xbox/ps har haft nån magisk prestanda, i princip alla spel går att dra runt med 30fps på medium med liknande GPU-kraft på en PC. Visst de är säkert bättre optimerade men inte i närheten av dubbelt, tror inte ens 50% räcker.

Att du eller om det var din vän inte är så imponerad av prestanda på PS4 kanske beror på att titeln faktiskt inte släpps till PS4 innan Q4 i år

Och XBO har en GPU som är klenare än R7 360 och ändå håller en snitt som ligger väldigt nära 30 FPS i något som är väldigt nära "very high" på PC (se nedan). Sedan är det är begränsat till 30 FPS så utan vsync skulle man ligga högre i snitt. Så bilden du länkar visar ju precis det jag hävdar och då är jag 100 % säker på att den PC man körde med där inte hade en Atom som CPU vilket betyder att man endast är GPU-begränsad medan XBO lär vara både GPU- och CPU-begränsad.

Skrivet av Serzarian:

Jodå, den kan nog matcha svajiga frametimes och drops till 23FPS: https://youtu.be/GrUowFjsBwM?t=3m

Har inte hävdat att man alltid håller 30 FPS, bara att XBO klarar av att köra ungefär motsvarande "very high" med GPU-kraft som är lägre än R7 360 och den håller definitivt långt högre genomsnittlig FPS än 370 på PC.

D.v.s. trots att dagens konsoler är "vanliga" PC så utnyttjas tillgänglig maskinvara långt mer än vad man gör på PC, är framförallt CPU användning som är långt mer effektiv men gäller även GPU. För att kunna utnyttja HW så här väl är det ett absolut krav att man har en väldigt specifik HW att programmera mot. Visst går det rent teoretiskt att optimera för två varianter, men den här typen av optimering är rätt dyr att göra vilket betyder att den inte kommer hända om det kommer två versioner av XBO och PS4.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

XBOX chefen lol

Är det Phil det hehehe

http://www.nordichardware.se/nyheter/games/microsoft-har-inga...

mytomani

Eller ja rykte och rykte.

Vet inte exakt vad du tänker på, men att han inte är intresserad av "Xbox one and a half" har ju inget som helst med dagens nyhet att göra. Den Xboxen det talas om här, är ju bra mycket kraftfullare än 1,5x prestandan av dagens.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hoppas den kan leverera 60 fps i 1080p då utan kompromisser MEN jag misstänker att de kommer att marknadsföra den som "4K Ultra Gaming" sen blir det 20-30 fps endå...

Osäker om man ens får över 10FPS i 4k (om, man inte sänker grafiken kraftigt då).

Skrivet av Uzanar:

Den var/är ju dock väldigt billig oavsett vad man tycker om prestandan.
Xbox One har ofta halkat ner till 2200kr till exempel, förra generationen tog det ett bra tag innan det hände för Xbox 360.

Jag tror också att de som köper konsoler värderar ett lägre pris mer än ett högre pris och mera prestanda vilket man till exempel kan se med PS4 som redan slagit säljrekord.

PS 4 har lite mer prestanda än Xbox (inte mycket dock).

Skrivet av Yoshman:

Allt fler har laptops från skolan/jobbet som de även använder hemma, dessa maskiner är mer än fullt dugliga till allt utom spel. I dessa fall är kostnaden för att spela på PC just hela kostnaden för en gaming PC. Ska man inte spela fungerar också en rätt gammal dator hur bra som helst, allt från Core2 och framåt är med än adekvat.

Sedan håller jag nog inte riktigt med om att priset på spel är billigare till PC. Om man jämför listpriset i butik, ja! Men tecknar man PSN/Xbox Live Gold för 400-500 per år får i alla fall jag fler spel än det hinns med att spela som del av detta abonnemang, finns inget motsvarande för PC vad jag vet.

På den XBO vi har hemma tecknade jag även EA Access vilket ger tillgång till en mängd spel från EA för 400 kr per år (tror jag det var).

Så för en årskostnad motsvarande två fullprisspel på PC får man fler spel konsol än de flesta har tid att spela....

Angående artikeln. Är väldigt ambivalent till att både Sony och Microsoft verkar göra denna generation väldigt kort.

Å ena sidan är främst CPU-delen en enorm flaskhals denna generation, läser man spelutvecklar bloggar har man inte jättemycket kritik mot GPU-delen utan det är just CPU-delen som man ser som problematisk. Kanske inte så konstigt då CPU-delen faktiskt inte är bättre denna vända än förra generationen, så här behövs en uppdatering.

Å andra sidan har det knappt kommit några riktigt bra titlar denna generation, finns väl egentligen bara en riktigt AAA-titel i Uncharted 4 på PS4. Så den här generationen skulle behöva mer tid! Är ju brutalt naivt att tro utvecklarna kommer spendera massa extra resurser för att få spelen att snurra bra på dagens PS4/XBO om det kommer snabbare varianter. Nästan hela poängen och fördelen med konsol är att det finns en konfiguration att utveckla och optimera mot, gör man en PC av det hela tappar man i kvalité då det är långt enklare att optimera och testa till en specifik konfiguration än till mer än en.

Liknande EA access finns på PC, även det en nämnde högre upp med humble bundle. Men inget större på PC än (få se om det händer).

Personligen bryr jag inte om detta än i alla fall, har personligen egna spel att hinna med

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Microsoft xbone förlorade denna generationen. Självklart vill de vidare och slippa denna pr mardröm

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Att du eller om det var din vän inte är så imponerad av prestanda på PS4 kanske beror på att titeln faktiskt inte släpps till PS4 innan Q4 i år

Touché. Måste blandat ihop det med tomb raider 2013.

Skrivet av Yoshman:

ungefär motsvarande "very high" med GPU-kraft som är lägre än R7 360 och den håller definitivt långt högre genomsnittlig FPS än 370 på PC.

?

"Based on our tests, we believe that Xbox One offers results similar to the high preset with tweaks designed to aid performance - anisotropic filtering is dialed back on Xbox One to a very low level, dynamic foliage is limited to the medium setting, tessellation is limited to snow deformation, and soft sun shadows appear to be completely absent."

Är detta samma sak som very high? Låter ju som en blandning av High och medium. Very high är väl max i rottr. Dock stämmer det nog att ett 360 inte klarar av de inställningarna, fast inte helt säkert på att 370 är jättelångt ifrån. Glöm inte att det som diskuterades var dubbla prestandan...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Vet inte exakt vad du tänker på, men att han inte är intresserad av "Xbox one and a half" har ju inget som helst med dagens nyhet att göra. Den Xboxen det talas om här, är ju bra mycket kraftfullare än 1,5x prestandan av dagens.

Har du helt rätt i, men samtidigt står det också "Samtidigt som Phil Spencer skjuter ner förhoppningarna om en snar uppdatering av Xbox One "

Sedan är det rykten och var som kan räknas som snar uppdatering är ju iofs relativt. Nästa år kanske inte är en sanr uppdatering

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av sKRUVARN:

Touché. Måste blandat ihop det med tomb raider 2013.

?

"Based on our tests, we believe that Xbox One offers results similar to the high preset with tweaks designed to aid performance - anisotropic filtering is dialed back on Xbox One to a very low level, dynamic foliage is limited to the medium setting, tessellation is limited to snow deformation, and soft sun shadows appear to be completely absent."

Är detta samma sak som very high? Låter ju som en blandning av High och medium. Very high är väl max i rottr. Dock stämmer det nog att ett 360 inte klarar av de inställningarna, fast inte helt säkert på att 370 är jättelångt ifrån. Glöm inte att det som diskuterades var dubbla prestandan...
Skickades från m.sweclockers.com

Sant att det främst är "high", fumlade med detta då man i videon hela tiden jämför med "very high"... I videon nämns det flera gånger i videon att det inte finns någon nivå som exakt matchar PC, t.ex. är texturer "very high" medan filtrering motsvara lägre nivå än "high".

Tänk sedan på att 370 har på pappret 52 % högre prestanda än GPUn i XBO. Enda testet i "high" med "pure hair" avstängt (det äter en hel del FPS på de enklare kortet och det används inte på XBO) så får man detta:

Dold text

Notera resultatet för 7870, ett kort som på pappret har 95 % högre kapacitet än GPUn i XBO och den verkar ligga väldigt nära vad XBO presterar.

Men åter igen: det är främst CPU-sidan där det blir riktigt stor skillnad. Skulle vara väldigt kul att se resultat för lite titlar när de kör med 2,4 GHz Atom. För att jämföra med 6 Jaguar kärnor @ 1,75 GHz (som XBO har), FLOPS (som är enkelt att räkna ut kapacitet för) är 84 GFLOPS (76 GFLOPS på PS3) medan Atom har 77 GFLOPS över 4 kärnor. I praktiken är nog Atom mer effektiv då den når kapacitet över 4 kärnor i stället för 6 kärnor för PS4/XBO.

Att CPU-delen ändå är en flaskhals kan man se i jämförelser mellan PS4 och XBO i t.ex. GTA5, båda konsolerna har dippar men dippar kommer på olika ställen för respektive konsol. XBO har lite snabbare CPU medan PS4 har 40-50 % snabbare GPU.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Yes! Äntligen börjar konsollmarknaden förstå vad konsumenterna vill ha. Uppgraderingsmöjligheter efter 2-3 år är riktigt smutt! Byter gärna från playstation till xbox således att VR möjligheterna är desamma! Goda nyheter för oss konsollspelare!

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Skrivet av Jare:

Yes! Äntligen börjar konsollmarknaden förstå vad konsumenterna vill ha. Uppgraderingsmöjligheter efter 2-3 år är riktigt smutt! Byter gärna från playstation till xbox således att VR möjligheterna är desamma! Goda nyheter för oss konsollspelare!

Varför talar du för alla? Tror knappast att majoriteten av användarna vill att deras Konsoll ska bli utdaterad på 2-3 år. Jag är en av dem.

5 år kan jag sträcka mig till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barilla08:

Varför talar du för alla? Tror knappast att majoriteten av användarna vill att deras Konsoll ska bli utdaterad på 2-3 år. Jag är en av dem.

5 år kan jag sträcka mig till.

Ironiskt att du gör samma sak då :>

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

@Yoshman:

Jag som trodde det var 8 kärnor i båda jagularerna och inte 6.

Sedan är det väl knappast så att igpn sitter och vilar. Även om atom har snabbare cpu kärnor är det ett långsammare chip då igpn är klenare.

Atom är snabbare per kärna. Spännande, men den kommer ändå inte hamna i nån konsol.

Jagular är väl AMD mest lyckade produkt på länge. Mer lyckad än vad Atom är.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Pudeln:

@Yoshman:

Jag som trodde det var 8 kärnor i båda jagularerna och inte 6.

Sedan är det väl knappast så att igpn sitter och vilar. Även om atom har snabbare cpu kärnor är det ett långsammare chip då igpn är klenare.

Atom är snabbare per kärna. Spännande, men den kommer ändå inte hamna i nån konsol.

Jagular är väl AMD mest lyckade produkt på länge. Mer lyckad än vad Atom är.

Rent tekniskt är två st fyrkärniga Jaguar CPUer på samma krets, så totalt åtta kärnor. Men två av kärnorna är reserverade för systemet i båda systemen. Att det just är två fyrkärniga och inte en "riktig" åttakärnig CPU är i sig ett problem, bl.a. Naughty dog (som jag för tillfället håller för absolut bästa spelutvecklarna sett till tekniskt kompetens) har nämnt en del problem som man får p.g.a. just detta, systemet har en asymmetri så är så pass grav att man explicit måste designa för den.

Atom i form av Silvermont och Jaguar har väldigt snarlik IPC, Silvermont går dock att klocka lite högre.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Barilla08:

Varför talar du för alla? Tror knappast att majoriteten av användarna vill att deras Konsoll ska bli utdaterad på 2-3 år. Jag är en av dem.

5 år kan jag sträcka mig till.

5 år är vad jag brukar byta dator runt. 7970 hänger fortfarande med bra. men det blir en ny dator med zen och Polaris eller vega nu i höst eller kanske i januari nästa år.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Varför talar du för alla? Tror knappast att majoriteten av användarna vill att deras Konsoll ska bli utdaterad på 2-3 år. Jag är en av dem.

5 år kan jag sträcka mig till.

Håller med. förstår dock inte dom som pratar om ett pris på 3000-4000kr för ett xbox one paket, är det elite versionen eller möjligtvis via xbox officiella webbsida? Köpte min för 2500kr med fifa16 i oktober förra året.

Permalänk
Skrivet av Jare:

Ironiskt att du gör samma sak då :>

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det gör jag inte. Personen jag svarade skrev "äntligen lyssnar man på oss" som om han vore en talesman för alla konsolägare. Jag skrev att jag tror att de flesta vill att deras konsoll ska hålla längre än så... Viss skillnad i mina ögon.