Corsair släpper Lapdog och Bulldog - lösningar för att spela i soffan

Permalänk
Melding Plague

Corsair släpper Lapdog och Bulldog - lösningar för att spela i soffan

Corsairs senaste produkter Lapdog och Bulldog inriktar sig på gaming i vardagsrummet. Lapdog är ett stativ för mus och tangentbord medan Bulldog är ett kraftfullt HTPC-paket.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

WTF är det där? Har de helt glömt bort vad design är för något? Speciellt om det ska stå bredvid TV:n...ushh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

WTF är det där? Har de helt glömt bort vad design är för något? Speciellt om det ska stå bredvid TV:n...ushh...

Det finns ingen design som passar alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det finns ingen design som passar alla.

Nej, men det finns en design som passar dom flesta - Corsair har inte direkt lyckats med det.

Tänker personligen att musmattan var jävligt liten... Man ser ju på bilden att man knappt kan röra musen förrän ytan är borta.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det finns ingen design som passar alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska inte ha någon betydelse, denna produkt är helt värdelös. Tar upp allt för mycket plats som ser klumpig samt obekväm ut.

Permalänk
Medlem

Sugen på en lapdog. Men 1300 känns lite mycket för en usb-hubb.

Permalänk
Medlem

Vill man gejma i soffan så ser det ut som man även i fortsättning är hänvisad till valfri konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

4000kr för ett designmisslyckande. yes please.

dock får de väl sägas som acceptabelt eftersom grejerna man får med troligen går på 2000-2500kr

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Inte särskilt tjusiga produkter, håller med.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av bsk!:

Vill man gejma i soffan så ser det ut som man även i fortsättning är hänvisad till valfri konsol.

Eller en helt vanlig Xbox-kontroll? Man får alla fördelar med "lounge gaming", men man får spela i vilken framerate och upplösning man vill.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

WTF är det där? Har de helt glömt bort vad design är för något? Speciellt om det ska stå bredvid TV:n...ushh...

Så länge dom skippar svenne-banan tribal svank tatueringen är jag nöjd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Vill man gejma i soffan så ser det ut som man även i fortsättning är hänvisad till valfri konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är väldigt nöjd med min couchmaster PRO . Har sålt PC skärmen och bordet sedan jag köpte den

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Nej, men det finns en design som passar dom flesta - Corsair har inte direkt lyckats med det.

Tänker personligen att musmattan var jävligt liten... Man ser ju på bilden att man knappt kan röra musen förrän ytan är borta.

28x28cm är väl inte så litet.
Såvida man inte tillhör dem som behöver en meter att vifta runt på.

Permalänk
Avstängd

1300:- är inte så farligt, tanke på PSU ingår.

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag är väldigt nöjd med min couchmaster PRO . Har sålt PC skärmen och bordet sedan jag köpte den

Framförallt verkar den asskön att man kan vila armar/armbågarna på den.

Lapdogen lär man får tennisarmbåge, ont i axlarna, handleder. Listan kan göras lång.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Vill man gejma i soffan så ser det ut som man även i fortsättning är hänvisad till valfri konsol.

Skickades från m.sweclockers.com

Ps4 kontroll på blåtand till min laptop/htpc funkar fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

1300:- är inte så farligt, tanke på PSU ingår.

1300:- för lapdog, inte Bulldog. Ingen PSU i någon form i Lapdog vad jag kan se eller förstå syftet med.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av laudanum:

1300:- för lapdog, inte Bulldog. Ingen PSU i någon form i Lapdog vad jag kan se eller förstå syftet med.

Jag är inte 100 men jag tror han menar att det är bara inte en vanlig hub, utan att det finns även strömförsörjning i den i och med AC-adaptern man kopplar in som ska kunna producera tillräckligt med "punch" för att "snabbladda", tex mobiltelefoner. Jag har idag en Couchmaster som också har en USB-hub, men den har inte egen "PSU", och om jag försöker ladda min mobil, så tar det ett jävla tag innan den blir 100%, i alla fall några timmar när det annars tar ca 30 min via ett AC-uttag (de enda grejer jag har inkopplade i hubben är mus och tangentbord utöver mobil laddaren).

Permalänk
Medlem

Smart koncept och design på lapdog, men den är inte värd 1300kr. Jag trodde först man fick tangentbordet på köpet, då hade det varit en bra deal. En plastlåda och USB3 hubb är inte värt 1300kr.

Permalänk
Medlem

Vilka missfoster. Inte konstigt folk inte tar datorn till vardagsrummet när ingen tillverkare på PC-marknaden har någon som helst känsla för klass.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas_skane:

Smart koncept och design på lapdog, men den är inte värd 1300kr. Jag trodde först man fick tangentbordet på köpet, då hade det varit en bra deal. En plastlåda och USB3 hubb är inte värt 1300kr.

Den är helt klart lite dyr, jag är sugen på den men inte för den prislappen. Den borde rimligtvis ligga på 400-500kr (då utan tangentbord).

Permalänk
Inaktiv

Intressant utveckling, ser ut som PC tillslut kommer att erövra konsollerna i framtiden.

Permalänk
Medlem

Det här känns som helt rätt produkt för att skydda min svendom!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Va bra att det följer med ett Z170 moderkort så man kan välja fritt vilken processor man vill ha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Va bra att det följer med ett Z170 moderkort så man kan välja fritt vilken processor man vill ha.

hehe, osäker om du är ironisk

Permalänk
Skrivet av Viochee:

hehe, osäker om du är ironisk

För att undvika missförstånd: jag var 100% ironisk!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Vilka missfoster. Inte konstigt folk inte tar datorn till vardagsrummet när ingen tillverkare på PC-marknaden har någon som helst känsla för klass.

Kan inte hålla med mer än vad jag gör.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Avstängd

Jag ser framför mig människor i soffor som kör både bulldog och lapdog och får en lapdance i GTA, med fötterna bekvämt placerade på bulldog "fotpallen". Jag menar, perfekt fotpall ju. Corsair tänker rätt!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

Vilka missfoster. Inte konstigt folk inte tar datorn till vardagsrummet när ingen tillverkare på PC-marknaden har någon som helst känsla för klass.

Node 605 är den som jag sett gör det bäst, dock lite klumpig (finns ju mindre lådor som bara tar itx moderkort som är rätt snygga).

Men bulldog invändigt är perfekt för mitt htpc bygge, synd att den inte är fin på utsidan. Finns ju node 202, men vad jag vet har den i ingen aluminium front.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

De skulle ha döpt en till "Bulldyke" istället. Då hade jag köpt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |