Iphone 6, Låst till icloud konto!?

Permalänk
Medlem

Iphone 6, Låst till icloud konto!?

Hej,

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort. Det går inte komma förbi det återställa telefon osv, utan det där lösenordet.. Är den rökt telefon, eller går det göra nått åt det?

Tacksam för snabba svar

Mvh zAEBBE

Permalänk
Medlem

Jag köper inte att personen glömt sitt eget konto. Stulen?

Permalänk
Medlem

Det går inte "komma förbi" det. Kan personen du ska köpa den utav inte ta bort iCloud kopplingen så KÖP DEN INTE. Förmodligen stulen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Hej,

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort. Det går inte komma förbi det återställa telefon osv, utan det där lösenordet.. Är den rökt telefon, eller går det göra nått åt det?

Tacksam för snabba svar

Mvh zAEBBE

Går inte o göra något! Så KÖP INTE så länge den är iCloud låst

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

verkar mysko...
luktar begravd hund osv..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Hej,

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort. Det går inte komma förbi det återställa telefon osv, utan det där lösenordet.. Är den rökt telefon, eller går det göra nått åt det?

Tacksam för snabba svar

Mvh zAEBBE

köp inte!
Borde kunna få uppgifter skickade till sitt nummer/mail prata med suport!om han äger luren kan ha fixa det!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Har man orginalkvitto kan man få sin Appleprodukt upplåst på ett servicecenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Jag har blivit erbjuden att köpa en Iphone 6. Problem är att den är Låst till ett Icloud konto, som personen som ägt telefon glömt bort.

Håller med övriga om att säljaren verkar vara skum. iCloud kontot är samma användare som apple-id vilket behövs för att ladda appar. Att köpa en iPhone och bara använda basutbudet i telefonen verkar dumt.
Vanligtvis knyter man sitt apple-id till en mejladress som används för att t.ex byta lösenord. https://www.icloud.com/

Permalänk
Medlem

Okej, då skiter jag i det. han har köpt det av en snubbe som glömt lösen ordet, så den jag ska köpa den av säger att han kan kan jailbreaka den så den går upp.. Även om det går, så vill jag inte ha det så.. Tack för alla snabba svar!

Mvh /zAEBBE

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Okej, då skiter jag i det. han har köpt det av en snubbe som glömt lösen ordet, så den jag ska köpa den av säger att han kan kan jailbreaka den så den går upp.. Även om det går, så vill jag inte ha det så.. Tack för alla snabba svar!

Mvh /zAEBBE

Det är extremt svårt att jailbreaka dig förbi lösenordet till telefonen.