Samsung Galaxy S7 med dubbla simkort

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 med dubbla simkort

Hej! Är ute efter en SGS7 med dubbla simkort till min mor men av någon okänd anledning så är ju mobiler med dubbla simkort väldigt ovanligt i Sverige vilket jag personligen kan tycka är lite synd då det är en mycket smidig lösning om man har både en jobbmobil och en privatmobil.

Jag har letat runt lite och det flesta verkar väldigt bra, så som denna:
http://www.amazon.com/Samsung-Galaxy-S7-Factory-Unlocked/dp/B...

Men läser så står det faktiskt:
"International Version- Product may not have US Warranty"

Vad menas med detta? Att produkten inte har någon garanti alls? Är det i så fall ens lagligt? Är produkten en privat-version?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Telefonen du kollar på är producerad för den asiatiska marknaden vilket innebär att du troligtvis inte kan lämna in den för garantireparation inom EU.

Permalänk
Medlem

@Miindz
Välj "EU/LATAM Version"

Insåg nu att just den mobilen inte har dual sim men det är sak samma, alla säger samma sak: "Product may not have US Warranty" eller "No Warranty"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

I mitt tyckte lite för dyrt med tanke på att det inte ens är Edge. Men ja, exakt en sådan telefon jag vill ha

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

I mitt tyckte lite för dyrt med tanke på att det inte ens är Edge. Men ja, exakt en sådan telefon jag vill ha

Det var båda modellerna, dom slänger på ~1000 för dubbelsim varianten, testa vikingmobile också dom har dubbelsim men misstänker samma pris

Permalänk
Medlem

Lånar denna tråd då jag har ungefär samma fråga.

Jag läste någonstans om att Samsung planerade att släppa dual sim telefoner till Europeiska ÅF också men verkar inte hitta något om detta längre. Vet någon om de kommer göra så, eller är det enda sättet att köpa en sådan lur via ÅF som importerar dessa? Har nämligen en vän som är på besök i Sverige som vill köpa en sådan tax-free men verkar inte finnas några fysiska butiker som säljer Dual Sim versionerna.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII