kan man sätta i en vanlig processor i en laptop

Permalänk
Medlem

kan man sätta i en vanlig processor i en laptop

Hej!

jag vill göra min laptop bättre för gaming och undrar om man kan beställa vilken processor som helst eller måste det vara en speciell processor som är gjord för laptops?

Det är en Lenovo B575e

Skulle också vilja upgradera ramen till 8GB men vet inte om jag kan ha två 4GB eller bara platts för en 8GB

stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av liinuss:

Hej!

jag vill göra min laptop bättre för gaming och undrar om man kan beställa vilken processor som helst eller måste det vara en speciell processor som är gjord för laptops?

Det är en Lenovo B575e

Skulle också vilja upgradera ramen till 8GB men vet inte om jag kan ha två 4GB eller bara platts för en 8GB

Ofta är CPUn fastlödd på laptops, så den går inte att byta. Ang ram så skruva upp luckan o se om det finns en ledig slot

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Hedersmedlem

Nej. Den måste vara speciell om den går att byta över huvud taget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Ofta är CPUn fastlödd på laptops, så den går inte att byta. Ang ram så skruva upp luckan o se om det finns en ledig slot

Skickades från m.sweclockers.com

ok jag kan kolla det

Permalänk
Medlem

Om det stämmer att det är en B575e, och B575e är en modell och inte en serie med olika alternativ av uppgraderingar, så ser det ut såhär under huven. Och om det stämmer hade jag inte lagt pengar på att uppgradera bitar av den, ens om det gick - vilket det inte ser ut som att det gör.

http://www.cnet.com/products/lenovo-b575e-15-6-e2-1800-2-gb-r...

Citat:

PROCESSOR / CHIPSET
CPU AMD E2-1800 1.7 GHz
Number of Cores Dual-Core
Cache L2 - 1 MB
64-bit Computing Yes
Chipset Type AMD A68M
Features integrated memory controller

RAM
Memory Speed 1333 MHz
Memory Specification Compliance PC3-10600
Configuration Features 1 x 2 GB
Technology DDR3 SDRAM
Installed Size 2 GB

MEMORY
Max Supported Size 4 GB
Technology DDR3 SDRAM
Speed 1333 MHz / PC3-10600
Form Factor SO-DIMM 204-pin
Slots Qty 1
Empty Slots 0

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Om det stämmer att det är en B575e, och B575e är en modell och inte en serie med olika alternativ av uppgraderingar, så ser det ut såhär under huven. Och om det stämmer hade jag inte lagt pengar på att uppgradera bitar av den, ens om det gick - vilket det inte ser ut som att det gör.

http://www.cnet.com/products/lenovo-b575e-15-6-e2-1800-2-gb-r...

Tänkte precis samma sak, har en kompis som hade en sådan och fick inte ens 5 fps i minecraft.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Om det är en E2-1800 CPU du har i datorn så använder den Socket FT1, vilket är en BGA-sockel. Det betyder att den är fastlödd på undersidan, vilket gör det praktiskt omöjligt att byta ut den.

Permalänk
Avstängd

Jag uppgraderade CPU'n på min mors gamla laptop..den hade nån C2D 1,6GHZ, kollade moderkortets CPU lista, vilka den stödjer..köpte nån fete C2D på 2,9GHZ eller nåt från Ebay...den nya C2D extreme + en SSD gav nytt liv till laptopen Hon hade redan 4GB RAM sen innan.

Denna var inte fastlödd!

Vilket din CPU är och då går det ej att byta.

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg