När är det dags att uppgradera enligt er?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010

När är det dags att uppgradera enligt er?

Jag vet inte om detta är rätt del av forumet. Men antar att det hamnar under köpråd?

När är det enligt er dags att börja tänka på att uppgradera sin dator?

Jag har t.ex ett 7970 i min burk, klarar fortfarande av att spela de spelen jag spelar på minst 60FPS @ 1440p. Men när det börjar brista för mig, är det bättre för mig att köpa ett helt nytt kort eller tänka på att köra Crossfire?

Så återigen till min fråga. När är det dags enligt er? Det gäller de mesta delarna

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | XFX RX 480 Black OC | Fractal R4 | CX 600X 80+ Bronze | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB | G35 Headset | Ducky G2PRO Blue / Green Mix | Qpad 5K | BenQ XL2430T
HemmaBio: Panasonic Plasma ST50 | Dynavoice DF8 | XTZ 12.16 | Onkyo TX NR609
Övrigt: iPhone 6S +

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Vore bra med resten av specifikationerna även om du bara har grafikkort i åtanke.

Edit: såg att du ahde det i signaturen...

Det är nog mer ekonomiskt med att köra crossfire, men mindre problem med ett kort, så det beror på vad du prioriterar

edit 2: i5 3570k hänger med ett tag till om du överklockar den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av FBGKimpan:

Jag vet inte om detta är rätt del av forumet. Men antar att det hamnar under köpråd?

När är det enligt er dags att börja tänka på att uppgradera sin dator?

Jag har t.ex ett 7970 i min burk, klarar fortfarande av att spela de spelen jag spelar på minst 60FPS @ 1440p. Men när det börjar brista för mig, är det bättre för mig att köpa ett helt nytt kort eller tänka på att köra Crossfire?

Så återigen till min fråga. När är det dags enligt er? Det gäller de mesta delarna

Jag skulle säga så här köp nytt ett kraftfullare. För att köra sli och crossfire så är inga nya spel optimerade för det så man får vänta några månader innan man får testa att utnyttja kratften ur 2 grafikkort

Gått över till Linux på fulltid.
Det jag saknar på linux är photoshop och lightroom. Men det löser jag med darktable och gimp. Sen får man inte vara lika kräsen över spelen som släpps till linux om man vill spela. Om man säker sin standard så går det bra att köra linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av t3ddyyy:

Vore bra med resten av specifikationerna även om du bara har grafikkort i åtanke.

Edit: såg att du ahde det i signaturen...

Det är nog mer ekonomiskt med att köra crossfire, men mindre problem med ett kort, så det beror på vad du prioriterar

edit 2: i5 3570k hänger med ett tag till om du överklockar den

Tack för svaret, men syftar inte bara på min burk utan allas egna tankar. Har du någon som t.ex så fort jag måste dra ner på 60 FPS @ Ultra eller klarar du dig med high ett tag innan du köper nytt etc?

Väntar du två generationer som t.ex de flesta gör med mobiler eller längre?
När köper du nytt PSU? När de börjar låta eller när du behöver mer?

Dator: I5 3570k | [Evo 212] | Z77 MPOWER ATX | XFX RX 480 Black OC | Fractal R4 | CX 600X 80+ Bronze | Seagate 7200RPM 500GB | Samsung 840 250GB | G35 Headset | Ducky G2PRO Blue / Green Mix | Qpad 5K | BenQ XL2430T
HemmaBio: Panasonic Plasma ST50 | Dynavoice DF8 | XTZ 12.16 | Onkyo TX NR609
Övrigt: iPhone 6S +