Permalänk

Lite funderingar kring smartscreen m.m

Så till en början.
1. Windows vill att jag aktiverar smartscreen är de bra eller dåligt funktion?
2. Installera drivrutiner i nybyggda dator måste det göras i rätt ordning eller har de ingen betydelse. Använde msi egna uppdaterings program skulle jag gjort anorlunda?

Kan göra om göra rätt Haha

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Så till en början.
1. Windows vill att jag aktiverar smartscreen är de bra eller dåligt funktion?
2. Installera drivrutiner i nybyggda dator måste det göras i rätt ordning eller har de ingen betydelse. Använde msi egna uppdaterings program skulle jag gjort anorlunda?

Kan göra om göra rätt Haha

Windows SmartScreen kopplar sig till Microsoft och ser till att filerna du laddar ner inte är flaggade som virus/malware ect.

Efter installation bör du köra Windows Update , när du installerat allt där installera drivers ifrån din vendor. Alltså geforce.com eller motsvarade om du har AMD kort.

Antar att du kör Windows 10?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Windows SmartScreen kopplar sig till Microsoft och ser till att filerna du laddar ner inte är flaggade som virus/malware ect.

Efter installation bör du köra Windows Update , när du installerat allt där installera drivers ifrån din vendor. Alltså geforce.com eller motsvarade om du har AMD kort.

Antar att du kör Windows 10?

Har inget grafikkort än kör på inbyggda tills jag bestämt vilket jag ska köpa. Har msi z170a gaming m5 moderkort.

Ja de stämmer

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga85:

Har inget grafikkort än kör på inbyggda tills jag bestämt vilket jag ska köpa. Har msi z170a gaming m5 moderkort.

Ja de stämmer

Skickades från m.sweclockers.com

perfekt, kör på den approachen den fungerar bra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200