Bluescreen vid avstängning / uppdatering win7

Permalänk
Medlem

Bluescreen vid avstängning / uppdatering win7

Hej!

Har precis byggt min första dator och allt verkar/verkade ha gått bra till slut.
Har lagt in win7 och tänkte uppdatera det till win10 medan det fortfarande är gratis.

Hat uppdaterat strax över 200 uppdateringar men så helt plötsligt får jag bluescreen när jag startar om. Allt flyter på och den säger inte att nått är fel när den startar men så fort jag ska starta om får jag bluescreen. Väldigt frustrerande och jag vet inte ens vart jag ska börja.

Laddar ner win10 för tredje gången nu men sen när den är "klar" och bara ska starta om får jag bluescreen och den får börja om från början.

Vet inte hur jag hittar loggen så jag tog ett kort på det bara. Sorry, inte optimalt.
http://www.ladda-upp.se/bilder/zyvdafstskzd/

Permalänk
Medlem

Använde detta http://www.resplendence.com/downloads och under Crash Analysis Tools ladda ner hemversionen, så kan du se lite mer exakt vad det är som orsakar problemet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

tack, ska testa det.
har tagit hem "blue screen view". Varje gång den dör. dvs. varje gång jag stänger av/startar om får jag samma felkod. "ntoskrnl.exe+6f400"
Har googlat den, men hittar inget som gör mig klokare. :/

Permalänk
Medlem

On Sat 2016-05-28 07:43:46 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\052816-8377-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x6F400)
Bugcheck code: 0xF4 (0x3, 0xFFFFFA800F2A23F0, 0xFFFFFA800F2A26D0, 0xFFFFF800031CEE40)
Error: CRITICAL_OBJECT_TERMINATION
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might be caused by a thermal issue.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

Känns ju bra att det inte ser ut att vara hårdvarufel iaf. Får testa att köra en nyinstallation på windows. igen.