Laptop för dagligt bruk 10,000:- max.

Permalänk
Inaktiv

Laptop för dagligt bruk 10,000:- max.

Hej!

Min mamma har haft en HP ProBook 6560b: https://www.dustinhome.se/product/5010642814/probook-6560b?gc...

Ganska länge, men nu tycker hon att det är dags att skaffa en ny Laptop och undrade om jag visste om någon som var bra för just det som hon brukar göra, vilket är:

  • Streama filmer(kör HDMI från laptop till TV:n när hon kollar film/streamar och för allmänt bruk också då hon tycker hon ser bättre via TV:n/ sitter i soffan och styr via sladlös mus och tangentbord)

  • ladda ner saker

  • Skriva(Word), Skriva ut

  • browsa på internet/köp via internet

Måste vara: likvärdig(helst bättre) än den gamla 6560:n och ha Full HD, hon uttryckte att hon gärna bara vill ha 1 slad för att kunna köra HDMI till TV:n, i 6560:n så krävs det 2 sladdar för det (Ljud + bild) och hon vill använda Win10 (antar att de flesta Laptops är förinstallerade med Win10 i dagens läge?).

Vad jag har sett så använder hon bara ungefär 50-60gb av lagringsutrymmet på laptopen så en 128GB SSD hade nog varigt bra för henne då hon tycker det går lite slöt ibland, max pris är runt 10,000 men helst så billig som möjligt bara den passar de ändamål som min mamma använder det till (vill ju inte spendera mer för ett maffigt grafik kort etc då hon inte spelar ), kan tänka mig att installera en SSD själv om det inte är vidare svårt och om det gör så att priset sjunker avsevärt (sett ett par kommentarer om att det blir mycket billigare om man gör så tydligen, men hur installerar man Win10 om igen då på SSD:n om det kommer förinstallerat på HDD:n?).

Vänder mig till er kunniga Laptop fantaster då jag själv inte har någon anning om vad en "bra" laptop är i dagens läge X_x

P.S: Kollade andra trådar men det var lite annorlunda vad folk vill ha sina Laptops till, så gjorde en egen tråd, ber om ursäkt om det finns en liknande tråd som har infon jag söker efter.

Tack på förhand, Miothan