ingen kunskap om surfplattor hjälp mig vad jag ska köpa

Permalänk
Medlem

ingen kunskap om surfplattor hjälp mig vad jag ska köpa

Jag funderar på att köpa en Surfplatta för att surfa, kolla film och spela lite på, har kollat lite på Inet och något säger mig att Nvida K1 är mest platta för pengarna. men som titeln säger jag kan inget om plattor eller vad som är bra. så tar gärna tips! max pris för mig är nog 3500 - 4000 men självklart ju billigare man kan komma undan ju trevligare äre ju

tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Jag funderar på att köpa en Surfplatta för att surfa, kolla film och spela lite på, har kollat lite på Inet och något säger mig att Nvida K1 är mest platta för pengarna. men som titeln säger jag kan inget om plattor eller vad som är bra. så tar gärna tips! max pris för mig är nog 3500 - 4000 men självklart ju billigare man kan komma undan ju trevligare äre ju

tack på förhand

För de ändamålen klarar du dig med i princip varenda platta på marknaden idag.

Denna fungerar skapligt efter man installerat tex nova launcher och gått igenom inställningarna och fixat till.(speciellt vibrationen vid tryck på skärmen som inte är den lättaste och hitta) https://www.netonnet.se/art/dator/surfplatta/surfplatta/lenov...

16:9 är väl snäppet sämre att surfa på men desto bättre på det andra.
10" tycker jag personligen är för stort för en surfplatta men jag varken surfar eller spelar eller kollar film på min 7". (kanske surfar ytterst lite och lite youtube)
Lenovon har rätt högt och skapligt ljud vill jag minnas vilket är ett plus.(gav bort en sådan för längesedan)

Sen får du köpa ett fodral typ http://cdon.se/diverse/cover-case-lenovo-tab-2-a10-70-za00-p3... eller något liknande denna https://www.netonnet.se/art/dator/surfplatta/stallhallare/and... så du slipper sitta och hålla i surfplattan.

ASUS Zenpad 10" skulle väl kunna vara en kandidat också. Hur den är vet jag dock inte.

Permalänk
Medlem

lenovo är rena skit märket, ska du köpa en för lite film o spel då är en nvidia shield k1 i princip svårslagen och den kommer inte ha några problem att spela krävande spel även framöver så man klarar sig galant med en sån. Sen har den också en ren android version utan nåt jävla bloatware som många tillverkare har, lenovo har säkert massa skit på sin så undvik den.

Men visst vill du ha en 10 tums platta så skulle jag rekommendera en samsung galaxy tab eller vad dom nu har ifall du vill ha bra bild men jag tycker en 8 tums platta är lagom man kan ju stoppa ner den i jeans fickan hehe

Permalänk
Medlem

Instämmer med att K1 är riktigt sjysst i det billigare segmentet. Grabben köpte en rätt nyligen och jag blev imponerad av vad man fick för pengarna. Om man prompt inte måste ha en 10" padda rekommenderas den. Annars tycker jag att iPad är rätt ok också, bra prestanda om man ska spela lite och det finns väldigt lite som konkurrerar i 5kkr segmentet enligt min åsikt (tycker generellt ej Apples prylar är prisvärda men här finns lite vettig konkurrens). Saknar Googles nexus7-serie...

Permalänk

K1 rekommenderas starkt du får extremt bra platta för de pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

Har man inte behovet av att surfa i pirtbukten, även om det smärtar att säga det är i princip alla Android plattor skit, köp en Ipad Air.
Har ägt tab Z2an värdelös skärm och seg, tab Z3 compact samma prollar som Z2an, tab Z4 dyr som fan
Äger Samsung Tab s, värdelöst batteri och processor, Tab s2 dyr.
Zenpads, skulle aldrig köpa något med Intels Atom-prollar.
Nvidias Shield är säkert en bra platta för priser.

Ägde en Nexus 7 och efter att jag köpte Note 3an fyllde Nexus 7 ingen uppgift, var smidigare att göra allt på telefonen.
För mig är allt under ca 9" bortkastat för min telefon är generellt bättre och smidigare, 10" perfekt för film.

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield K1 hade jag satsat på i ditt läge, framförallt om du tänkt spela lite på den. Förvisso klarar många plattor den uppgiften, men kan vara skönt med en "gaming-orienterad" platta om vi säger så.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Har man inte behovet av att surfa i pirtbukten, även om det smärtar att säga det är i princip alla Android plattor skit, köp en Ipad Air.
Har ägt tab Z2an värdelös skärm och seg, tab Z3 compact samma prollar som Z2an, tab Z4 dyr som fan
Äger Samsung Tab s, värdelöst batteri och processor, Tab s2 dyr.
Zenpads, skulle aldrig köpa något med Intels Atom-prollar.
Nvidias Shield är säkert en bra platta för priser.

Ägde en Nexus 7 och efter att jag köpte Note 3an fyllde Nexus 7 ingen uppgift, var smidigare att göra allt på telefonen.
För mig är allt under ca 9" bortkastat för min telefon är generellt bättre och smidigare, 10" perfekt för film.

Du framstår som väldigt naiv och korkad om du påstår att alla android plattor är skit, ja dom billigare plattor är väl ingen höjdare, men köper du en av dom dyrare från samsung eller sony så får man knappast skit en dyr surfplatta från samsung motsvarar vad man kan förvänta sig om man köper en dyr mobil från dom mao inget skit, jag är trött på att höra så mycket negativt om android finns billiga grejer men det finns dyrare också tänk på det nästa gång.

Permalänk
Medlem

Lenovo tab 2 som både rekommenderas och kapas i tråden har sjukt fin skärm, bra batteritid, helt okej för surf och film. Det har väl inte spelats så mycket på varken min sambos eller min mors så spelprestanda vill jag inte uttala mig om.

Permalänk
Medlem

Läste du ens vad jag skrev.
När jag köpte xperia Tab z2 och Samsung Tab s var de deras flaggskepps plattor och de suger ...!!

Skrivet av HazZarD:

Du framstår som väldigt naiv och korkad om du påstår att alla android plattor är skit, ja dom billigare plattor är väl ingen höjdare, men köper du en av dom dyrare från samsung eller sony så får man knappast skit en dyr surfplatta från samsung motsvarar vad man kan förvänta sig om man köper en dyr mobil från dom mao inget skit, jag är trött på att höra så mycket negativt om android finns billiga grejer men det finns dyrare också tänk på det nästa gång.