Permalänk
Medlem

Varför fattar ingen att Inet isntallerar INTE kylare över 750 gram pga stor risk för kylaren lossnar under transport (hur posten kör..)

Jag har inte haft en luft kylare på 6 år utan vatten All-In for mig.

Vatten kyler bättre än luft
Nå högre överklock med Vatten
Mindre risk cpu skadas om datorn flyttas. (ja det händer att tornkylare skadar cpun vid flytt av datorn)
Lägre temps i datorn

Bara byt ut fläktarna som medföljde till Noctua PWM 140mm fläktar så är burken tyst och fin.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Hur kommer det sig då att du väljer ett chassi med fönster och sämre dämpning än sina konkurrenter? Nyfiken. Man vill väl inte titta in på en biffig spy-beige luftkylare, och samtidigt sabba akustiken på köpet, liksom.

Det har du ju rätt i.
Det handlade nog mest om att chassit är både tyst och snyggt.
Just det vita finns inte utan fönster verkar det som, så då fick det bli så. Jag har inte själv märkt att fönstret försämrar ljudisoleringen märkbart som tur är.
Chassi är förstås en smakfråga så det kanske är svårt att veta vad andra vill ha där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EuroMartin:

Det har du ju rätt i.
Det handlade nog mest om att chassit är både tyst och snyggt.
Just det vita finns inte utan fönster verkar det som, så då fick det bli så. Jag har inte själv märkt att fönstret försämrar ljudisoleringen märkbart som tur är.
Chassi är förstås en smakfråga så det kanske är svårt att veta vad andra vill ha där.

Stor skillnad i ljudisolering mellan tunt akrylglas och isolerad dörr.

Permalänk

@pyth
Får du ingen dator av NiP organisationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juan Pablo:

@pyth
Får du ingen dator av NiP organisationen?

Tänkte precis samma