Permalänk

Plug and Play CPU kylare

Kollar lite runt på en ny CPU kylare istället för den som kom med datorn då jag märkt att temperaturen har börjat snudda vid 70 sträcket.
Med det sagt så är jag inte lika van av installation av hårdvara som jag brukade vara och av dom kylare jag tittat på måste man tydligen ta ut hela moderkortet och skruva fast nån form av fäste för att kylarn ska sitta på plats, något som jag helst vill försöka att undvika,
så tänkte se om det finns nån form av Plug and Play version där jag bara behöver ta bort den som finns och byta ut med den nya, eller åtminstone få tag på en kylare med relativt enkel installation.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Ditt chassi har ett hål utskuret i moderkortsplåten för att du inte ska behöva montera bort moderkortet när du monterar en kylare med backplate.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Sedär, ja då kanske man kan klara av det ändå, man tackar.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.