Permalänk

Överlever denna burk?

Tja!

Jag är igång med att slänga ihop en ny burk för första gången och skulle behöva lite hjälp med alla delar.
Maxpriset ligger på ca 8,500kr och såhär ser listan ut just nu:

Det jag redan har hemma är en SSD disk (Samsung SSD 840 Series) och en lagringsdisk (Samsung HD204UI)

Jag har redan läst lite om att Corsair CX750M kan ge otroliga coil-whines men väldigt många tycker samtidigt att agget fungerar väldigt bra.
Om inte CX750M så funderar jag på:
EVGA SuperNOVA 750B
eller
Cooler Master V 750W

Vilket aggregat hade ni valt utav dom tre samt finns det någonting annat i listan som ni tycker att jag ska byta mot något mer prisvärt?
Kan det vara några av dessa delar som inte passar med varandra?

Det här blir första gången som jag plockar ihop en burk så tips tar jag gärna emot.
Har precis börjat spela Overwatch och tar mig inte över medium som det ser ut idag. Vill även kunna spela Battlefield 1 och andra "tunga" spel.

Tack på förhand
S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yungsugar:

Tja!

Jag är igång med att slänga ihop en ny burk för första gången och skulle behöva lite hjälp med alla delar.
Maxpriset ligger på ca 8,500kr och såhär ser listan ut just nu:

http://i.imgur.com/kGSEFTB.png

Det jag redan har hemma är en SSD disk (Samsung SSD 840 Series) och en lagringsdisk (Samsung HD204UI)

Jag har redan läst lite om att Corsair CX750M kan ge otroliga coil-whines men väldigt många tycker samtidigt att agget fungerar väldigt bra.
Om inte CX750M så funderar jag på:
EVGA SuperNOVA 750B
eller
Cooler Master V 750W

Vilket aggregat hade ni valt utav dom tre samt finns det någonting annat i listan som ni tycker att jag ska byta mot något mer prisvärt?
Kan det vara några av dessa delar som inte passar med varandra?

Det här blir första gången som jag plockar ihop en burk så tips tar jag gärna emot.
Har precis börjat spela Overwatch och tar mig inte över medium som det ser ut idag. Vill även kunna spela Battlefield 1 och andra "tunga" spel.

Tack på förhand
S

Du behöver verkligen inte 750W till den här datorn. Satsa på ett 500W~ istället

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Du behöver verkligen inte 750W till den här datorn. Satsa på ett 500W~ istället

Tack för svar!
Har du något att rekommendera?
GPU:n ska vara minimum 500W enl specen och så tänker jag på att det kanske är fint till kanske framtida uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yungsugar:

Tack för svar!
Har du något att rekommendera?
GPU:n ska vara minimum 500W enl specen och så tänker jag på att det kanske är fint till kanske framtida uppgraderingar.

Dom tar alltid i lite extra, datorn kommer aldrig dra 750W. På budget sidan är detta ett ganska bra aggregat. Annars kanske ett sånt här.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Cooler Master V750 är ett mycket bättre agg än CX750:t du har valt.

Permalänk
Medlem

@Yungsugar: Det ser fint ut men det enda jag skulle byta är PSU till något lite mindre. 750W är lite overkill för ett 970, 650W är mer prisvärt och så sparar du pengar som du till exempel kan lägga på bättre moderkort. Sedan skulle jag också tipsa dig om att avvakta ett tag tills 1000 serien har släppts så kan du köpa ett billigt begangnat kort från marknaden!

Permalänk
Medlem

Finns flera GTX 970 som går för typ 1800:- på marknaden nu!

Permalänk

Det kommer nya grafikkort från nvidia ganska snart 1070, men även amd skall visa sina nya (480/480x?) ganska snart, de senare lär antagligen passa din budget mer men är möjligtvis en bit bättre än gtx 970

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wow_jon:

Finns flera GTX 970 som går för typ 1800:- på marknaden nu!

eller 290X för ännu mindre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yungsugar:

GPU:n ska vara minimum 500W enl specen och så tänker jag på att det kanske är fint till kanske framtida uppgraderingar.

Det är för hela datorn, grafikkortet har endast en 8-pin PCIe-kontakt för ström och kan därför inte dra mer än 225W (75W från PCIe-sockeln och 150W från 8-pin kontakten). I Sweclockers test av kortet så drog hela datorn som mest 310W från väggen, och det med en betydligt strömtörstigare CPU än du valt. 500W är troligtvis dubbelt så mycket som datorn du valt kommer att dra som mest.

Permalänk

Tack för alla svar!
Det blir det på listan fast jag byter ut agget mot https://www.inet.se/produkt/6900004/evga-gq-650w/#specs

Permalänk

@Lucpel: Tack! Har du något förslag på moderkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yungsugar:

@Lucpel: Tack! Har du något förslag på moderkort?

Inget proffs direkt men ett asus z97-a skulle du kunna ta för att kunna köra sli i framtiden. Sen antar jag att det är almämt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lucpel:

Inget proffs direkt men ett asus z97-a skulle du kunna ta för att kunna köra sli i framtiden. Sen antar jag att det är almämt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Grymt! Jag ska slänga ett öga eller två på kortet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lucpel:

Inget proffs direkt men ett asus z97-a skulle du kunna ta för att kunna köra sli i framtiden. Sen antar jag att det är almämt bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast du har ju redan rått honom att gå ner till 650W PSU, då försvinner ju SLI lite ur bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Fast du har ju redan rått honom att gå ner till 650W PSU, då försvinner ju SLI lite ur bilden.

Inte direkt, två 1080 FE kommer nog funka bra i sli med 650w.