Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Tips om stationär dator.

Hej!

Då det snart är dags för mig att införskaffa en ny dator så har jag tänkt köra på något kraftfullare än vad jag tidigare haft.
Jag är inte så kunnig inom komponenter och hårdvara och tänkte därför fråga om någon kunde hjälpa mig välja delar eller ge tips på en färdigbyggd. Budget ligger runt 20.000 och den får gärna klara spel som battlefield 4 och Division på ultra utan att tappa fps.

Är det något mer du undrar så fråga på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av MarcusWiberg:

Hej!

Då det snart är dags för mig att införskaffa en ny dator så har jag tänkt köra på något kraftfullare än vad jag tidigare haft.
Jag är inte så kunnig inom komponenter och hårdvara och tänkte därför fråga om någon kunde hjälpa mig välja delar eller ge tips på en färdigbyggd. Budget ligger runt 20.000 och den får gärna klara spel som battlefield 4 och Division på ultra utan att tappa fps.

Har du all kringutrustning som skärm och tangentbord eller ska det rymmas i budgeten? Monterar du själv (det är inte så svårt bara man har tålamod och kan läsa instruktioner samt någon gång måste vara den första) eller vill du betala för den tjänsten? Har du operativsystem eller ska det ingå i budgeten?

"Det är alltid enklare att säga att man mår bra, än att förklara varför man har ett inre helvete"
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av Litenskit:

Har du all kringutrustning som skärm och tangentbord eller ska det rymmas i budgeten? Monterar du själv (det är inte så svårt bara man har tålamod och kan läsa instruktioner samt någon gång måste vara den första) eller vill du betala för den tjänsten? Har du operativsystem eller ska det ingå i budgeten?

All kringutrustning har jag så det är bara dator som ska rymmas. Har aldrig byggt själv men ifall det skulle visa sig att det lönar sig så är det något jag kommer göra då jag även kan få hjälp med att bygga ihop den. Operativsystem ska ingå i budgeten.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015
Skrivet av MarcusWiberg:

Hej!

Lite för tidigt ute enligt min åsikt. Jag väntar på AMDs Zen och Polaris innan jag bestämmer mig för vad som ska gå in i min nästa dator. Men om det gäller köp nu idag så är det väl Intels Skylake-processor och Nvidias nya generation 1080/1070-grafikkort (när de kommer in snart) som gäller, skulle jag tro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9428400/

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2008

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9428401/

"Det är alltid enklare att säga att man mår bra, än att förklara varför man har ett inre helvete"
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av AMD-Hippie:

Lite för tidigt ute enligt min åsikt. Jag väntar på AMDs Zen och Polaris innan jag bestämmer mig för vad som ska gå in i min nästa dator. Men om det gäller köp nu idag så är det väl Intels Skylake-processor och Nvidias nya generation 1080/1070-grafikkort (när de kommer in snart) som gäller, skulle jag tro.

Det är inte köp idag som gäller så kanske möjligt att vänta på det?
Blir nog senast någon gång under sommaren. Beror mycket på när jag hittat och bestämt vad det blir.

Skickades från m.sweclockers.com