Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

köpråd jobb/game

Hej kära vänner!
Jag har inte haft en stationär dator på 10år, allt jag visste om när jag byggde min dator ..15år sen.. är en aningen föråldrat ...Jag har verkligen noll koll ju mer jag tittar runt.

Därför ber jag nu er om hjälp. Jag vet att det är en dum tidpunkt när nya grafik kort är runt hörnet. .men samtidigt tänker jag.. 1)om dom nya är på ingång kommer inte de andra vara prispressade nu? 2)Och är det värt att vänta är de så mycket bättre?

Vad jag ska ha datorn till?
Jag hade tänkt ta mig i kragen och börja modelera igen. Så program som zbrush 3dsmax photoshop kommer att flitigt köras, animation och rendering kortfattat. Ram minne minst 32 och grafikkort (kanske 2)
Men jag gillar spel också, inte så hög prio eftersom min isp suger (skit hyresvärd).
Jag har också en flickvän, hon har nån ability som heter instant pms rage mode om hon hör en dator då hon ska sova... så om jag hoppas på ett långt levende måste datorn vara tyst också.

Chassit!
Att kunna swappa hårddisk är nästan ett måste på ett smidigt sätt. .lite snyggt kan den få vara också;)

Två monitorer ska också införskaffas :/

Det jag redan har är en mus (och en musmatta från 1995)

Pris?
Jadu..25-35 nånstans där

jag satt ihop ett paket men jag insåg att jag visste inte att komponenter var kompatibel med varandra/hade ingen erfarenhet av dem. Så jag lämnar den delen i era mer erfarna händer.

Stort super tack på förhand !!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariannelund
Registrerad
Nov 2013

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9428799/ Där har du ngt liknande kanske ett till graffe men då har jag inte räknat in windows samt ifall inet ska bygga lr om du ska bygga ihop själv så kan du byta proseccor kylare för de fraktar inte över 750g tror ja de var,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Lerim:

Jag har inte haft en stationär dator på 10år, allt jag visste om när jag byggde min dator ..15år sen.. är en aningen föråldrat ...Jag har verkligen noll koll ju mer jag tittar runt.
Därför ber jag nu er om hjälp. Jag vet att det är en dum tidpunkt när nya grafik kort är runt hörnet. .men samtidigt tänker jag.. 1)om dom nya är på ingång kommer inte de andra vara prispressade nu? 2)Och är det värt att vänta är de så mycket bättre?
Vad jag ska ha datorn till?
Jag hade tänkt ta mig i kragen och börja modelera igen. Så program som zbrush 3dsmax photoshop kommer att flitigt köras, animation och rendering kortfattat. Ram minne minst 32 och grafikkort (kanske 2)
Men jag gillar spel också, inte så hög prio eftersom min isp suger (skit hyresvärd).
Jag har också en flickvän, hon har nån ability som heter instant pms rage mode om hon hör en dator då hon ska sova... så om jag hoppas på ett långt levende måste datorn vara tyst också.
Chassit!
Att kunna swappa hårddisk är nästan ett måste på ett smidigt sätt. .lite snyggt kan den få vara också;)
Två monitorer ska också införskaffas :/
Det jag redan har är en mus (och en musmatta från 1995)
Pris?
Jadu..25-35 nånstans där
jag satt ihop ett paket men jag insåg att jag visste inte att komponenter var kompatibel med varandra/hade ingen erfarenhet av dem. Så jag lämnar den delen i era mer erfarna händer.
Stort super tack på förhand !!

Har du några preferenser vad gäller chassits utseende och byggkvalité?

Skrivet av Lerim:

Får jag flika in med lite vetenskap? En kvinna med pms (eller pågående menstruation) har hormonella nivåer som är mycket lika hos en man. Om detta klassificeras som instant-pms-rage-mode betyder det att alla män är permanent låsta till den rollen (minus de fruktansvärda smärtorna som påminner om motorsågar genom kroppen cirka 7 dagar på raken, detta lär påverka humöret en hel del...)

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Här har du en monster dator. I mina ögon kan man väl tycka att det är lite overkill med 1080 SLI om du inte ska spela i 4k AAA titlar och med all ögongodis som finns i världen.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9428835/

GTX 1080, Intel 5930K 4.0GHZ, Noctua NH-D15,ASUS X99 DELUXE, 16GB DDR4 Corsair, Fractal design r5, Corsair AX 1200i, Samsung 950 256GB, 1TB HDD.

AMD r9 280X Vapor-X, AMD 8350@4.4GHZ, 212 EVO,Gigabyte GA-970A-DS3P , 8GB DDR3 Corsair, Zalman Z11+, EVGA 500W, 120GB kingston v300 SSD, 1TBSeagate HDD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Jag vet inte vad du menar riktigt. Den behöver inte ha så mycket neonljus, mer funktionalitet och kvalitet:)
Vi har en katt också så antingen damskydd eller lätt att damsuga att varit bonus:)

Skrivet av Ecfor:

Har du några preferenser vad gäller chassits utseende och byggkvalité?

Får jag flika in med lite vetenskap? En kvinna med pms (eller pågående menstruation) har hormonella nivåer som är mycket lika hos en man. Om detta klassificeras som instant-pms-rage-mode betyder det att alla män är permanent låsta till den rollen (minus de fruktansvärda smärtorna som påminner om motorsågar genom kroppen cirka 7 dagar på raken, detta lär påverka humöret en hel del...)

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Det ser mysig ut!, jag blir bara lite närvös när det gäller så mycket cash, men skulle man kunna upgradera den när den börjar bli lite gammal eller ska man byta ut allt då? Allt funkar tillsammans osv?..lite nervös som sagt

Skrivet av NewCamps:

Här har du en monster dator. I mina ögon kan man väl tycka att det är lite overkill med 1080 SLI om du inte ska spela i 4k AAA titlar och med all ögongodis som finns i världen.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9428835/https://inetimg.se/img/tiny/forum-divider.pnghttps://www.inet.se/kundvagn/bild/9428835/

Skickades från m.sweclockers.com