Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Byta chassi

Hej jag har tänkt att byta chassi på min dator. Jag har just nu en färdigköpt dator och undrar om det är något jag bör tänka på?
Något annat än chassit jag bör köpa? Jag uppgraderar till ett större chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001

@rustanhw: Med "färdigköpt", menar du då en Dell eller annan märkesdator eller en som en återförsäljare plockat ihop, tex Inet?

Erik

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Tänk på att köpa fläktar så du får lite snurr på luftflödet L:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

@Erik: jag köpte en färdig acer dator från webhallen (jag byggde den alltså inte själv).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

@Lupra: har valt detta chassi http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/238451-deepco...
det verkar vara gott om fläktar på detta chassit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2016

Budget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av rustanhw:

@Erik: jag köpte en färdig acer dator från webhallen (jag byggde den alltså inte själv).

Vet du vilken formfaktor moderkortet har? Acer brukar hålla sig till standardformat både gällande moderkort och nätaggregat.

Eller ännu bättre, vad har Acer-burken för modellbeteckning?

Ang chassit du har tittat på. Det finns trevligare chassin i den prislappen.

/Erik

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Finns annars en avdelning för chassin bla: http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat

HTPC: In Win BQ656 Mini-ITX 120W Svart, MSI J1900I, Kingston DDR3 1333MHz 2x4GB, Adata SP550 120 GB, Dvdbrännare LG GT20N, Logitech K400, Win 10 Pro.
Stationär: Asus GeForce GTX 750 Ti OC, Cooler Master Elite 130, Cooler Master Seidon 120V, Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800 CL9 2x8GB, Gigabyte GA-H97N-WIFI, Intel Core i5 4690K, Samsung 850 EVO 250GB, Lite-On iHBS112, 600W 80+, Win 7 x64.Plus ett antal enkortsdatorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016