Permalänk
Medlem

Frågan är om de pratar om nästa säsong, eller den som slutade före sommaren. Matt, utan Chris, eller Chris, med Matt. Matt utan Chris Evans, har en chans att bli något bra. Inte gamla Top Gear, men något som är värt att se. Chris, å andra sidan gjorde sig inte speciellt bra i Top Gear, så om SVT hoppar över den säsongen, är det ingen jätte-förlust.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Snart får vi uppenbarligen se 'nya' Top Gear på SVT.

http://www.svt.se/top-gear

TACK!

Det Gamla Gamla Topgear har jag inte sett mycket av. Skulle eventuellt kunna tänka mig att se en del om det var lättillgängligt.

Gamla Nya Topgear, det som är från tidigt 2000-tal fram till Clarkson fick sparken har jag sett det mesta av. Allt har inte varit bra men i det stora hela så har jag gillat Top Gear Mycket.

Nya Nya Top Gear har jag inte sett ännu. Jag har läst här vad ni skrivit och det verkar inte så bra.
Men är ändå nyfiken att se det själv.
Har undrat var det går att se...

Permalänk
Medlem

En skam att nya Top gear Heter Top gear, det mesta på tv är REN SKIT, och även om förra Top gear var väldigt scriptat ibland så var det roligt att se, personligheterna lyser igenom och dynamiken där emellan på deras speciella program, resor och äventyr, var roligt att se.

Det NYA Top gear är så magiskt jävla dåligt att jag spyr lite i munnen varje gång jag Råkar se det och/eller tänker på det, jag gillar Sabine Schmidt och ger mitt liv för henne men programmet i sig och resterande programledare borde skämmas, så även bbc.

Sämsta jävla skit jag någonsin har sett.

Hade det haft ett annat namn, hade jag inte haft något problem med det, då hade jag helt enkelt kunnat säga att Top gear 'var en bra serie'. Nu måste jag förklara att det Var en bra serie men att nu suger den hårt!

Skäms så jävla hårt borde dom göra! fyfan.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag får tacka de som skrivit i tråden för att sänka mina förväntningar.

Första avsnittet ligger uppe på SVT play.
Studio delarna var inte mycket att ha. Men efter att ha fått förväntningarna sänkta så tyckte jag ändå att delarna när de körde var hyfsat underhållande.
Kändes meningslöst/omotiverat att de skulle dra reliants i sista utmaningen. Hoppas att de inte ska ha med reliants i varje avsnitt.

Top Gear "Mark 2" eller "Gamla Nya" hade också avsnitt om reliants, där Clarkson körde, fast det var mer underhållande.
Hursomhelst har jag för mig att de sa att de hade tillverkats rätt många reliants ändå...
...och jag kan inte förstå varför... vem tusan vill ha en ?
Vid vinterväglag (snö/is) och lugn körning så är det troligtvis bättre/säkrare än moped och motorcykel.
Men på dagar med mer än 3-4 plusgrader verkar de mest vara ett farligare och tråkigare alternativ till motorcykel.

Permalänk
Medlem

Hela charmen med Top Gear var ju samspelet mellan dom 3. Oftast Jeremy som drar ett uppenbart scriptat skämt, men det funkar oftast. Ex. Dom snackar i säsong 10 eller nåt, dvs över år sen om F1 och hur svårt det är.
Jeremy: if you wanna go faster you just press the trhottle and drives a little faster then the others.
Hammond: now hang on I have done it, it is a bit more trickier then that.
Jeremy: well that's just because your feet won't reach the pedals!
Jeremy babblar vidare om saken och frågar en tjej i publiken varför hon inte är racerförare.
Jeremy: what do you do for a living?
Tjejen: i work in a taning saloon.
Jeremy: a taning saloon? I've no idea.....Richard what's that?
Humor på hög nivå

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hela charmen med Top Gear var ju samspelet mellan dom 3. Oftast Jeremy som drar ett uppenbart scriptat skämt, men det funkar oftast. Ex. Dom snackar i säsong 10 eller nåt, dvs över år sen om F1 och hur svårt det är.
Jeremy: if you wanna go faster you just press the trhottle and drives a little faster then the others.
Hammond: now hang on I have done it, it is a bit more trickier then that.
Jeremy: well that's just because your feet won't reach the pedals!
Jeremy babblar vidare om saken och frågar en tjej i publiken varför hon inte är racerförare.
Jeremy: what do you do for a living?
Tjejen: i work in a taning saloon.
Jeremy: a taning saloon? I've no idea.....Richard what's that?
Humor på hög nivå


Om du inte har sett om det avsnittet på sistone så har du bra minne.

Jag minns Top Gear Caravan holiday (S08E06).
Första gången jag såg det, tusan vad jag garvade. De tog klantighet till en ny nivå.

Eller när de skulle bygga om en Espace till en cab och sen skulle prova den i diverse utmaningar...
Själva byggandet gick inte helt smidigt...
...sen utmaningarna... speciellt sista när de skulle köra den genom en biltvätt.

- We set fire to something made out of water

Permalänk
Medlem

Avsnitt 2 av Top Gear "Mark 3" ligger uppe på SVT play.

Den gamla McLaren F1 Long Tail var grymm. Vilken bil <3

Afrika resan/testet av SUVarna var ett ganska fett äventyr. Tänk att själv få vara en av deltagarna på ett sånt äventyr. Det är något man inte hade glömt i första taget.

Självklart kommer Top Gear "Mark 3" aldrig bli precis vad "Mark 2" var.
Ett av problemen är väl att de mer eller mindre försöker göra samma sak. Men eftersom "Mark 2" till stor del byggde på karaktärerna/personkemin mellan just de programledarna så är det osannolikt att man kommer kunna återskapa det precis just så fast med annat folk.
Men det går ändå att testa coola bilar och ge sig ut på resor, ha utmaningar osv.
Jag har bara sett de 2 första avsnitten av "Mark 3" hittills, men innehållsmässigt så tycker jag ändå att de i grova drag gjort liknande saker som Top Gear "Mark 2".
Innehållsmässigt har det varit okej, är mest leveransen de får jobba på.

Sen är det klart att det ska bli kul att se vad Clarkson, Hammond och May lyckas göra av sitt nya program.
En trio som lyckats med både underhållande innehåll och leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:


Om du inte har sett om det avsnittet på sistone så har du bra minne.

Jag minns Top Gear Caravan holiday (S08E06).
Första gången jag såg det, tusan vad jag garvade. De tog klantighet till en ny nivå.

Eller när de skulle bygga om en Espace till en cab och sen skulle prova den i diverse utmaningar...
Själva byggandet gick inte helt smidigt...
...sen utmaningarna... speciellt sista när de skulle köra den genom en biltvätt.

- We set fire to something made out of water

Har sett alla avsnitt minst 5-6 gånger genom åren! Finns inget roligare.
Svårt att välja ett favoritavsnitt men jag älskar starten på Botswana specialen när dom precis fått sina bilar och ska starta:
James: I'm confident!
Jeremy: I wasn't. We hadn't even started and the Lancia was already broken!

Vet inte om du sett avsnittet där dom ska bygga sina egna "motorhem" i motsvarighet till en vanlig husbil eller husvagn? Jeremy kommer med en drygt 3m + hög Citroën med 3 våningar japanese contemplating area
En annan riktigt rolig grej är när dom bygger sina båtar av bilar och korsar engelska kanalen till Frankrike: nevermind we aimed for Calais and missed, France is France, alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Innehållsmässigt har det varit okej, är mest leveransen de får jobba på.

De har gjort sig av med Chris Evans, så jag misstänker att Sabine kommer få ta mer plats, men "stjärnan" kommer vara Matt LeBlanc, ensam, så han kommer få jobba med att bygga upp dynamiken runt sig, med ett nytt team. Jag är nöjd, eftersom jag tyckte Evans var en sopa...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Sabine sitter ju inne med mest kunskap inom området tycker jag. LeBlanc känns fortfarande alldeles för Amerikansk och stel, han är dock bättre än i dom första avsnitten.
Att Chris Evans försvann var nog det bästa som kunde hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

chris evans har ju tryckt ner de andra
Matt LeBlanc skulle kunna leda det själv, men tror inte han eller TG vill det.

sabine hade varit grym om hon hade haft bättre engelska, ska bli intressant om hon får mer skärmtid utan Evans.

blir ju svårt att få ihop samma dynamik som förra gänget, när man dessutom ska härma gen.2 saker så blir det inte bra.

har tittat en del på amerikanska, och de gör typ samma saker som gen.2 utan samma dynamik, så blir krystat

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Har sett alla avsnitt minst 5-6 gånger genom åren! Finns inget roligare.
Svårt att välja ett favoritavsnitt men jag älskar starten på Botswana specialen när dom precis fått sina bilar och ska starta:
James: I'm confident!
Jeremy: I wasn't. We hadn't even started and the Lancia was already broken!

Vet inte om du sett avsnittet där dom ska bygga sina egna "motorhem" i motsvarighet till en vanlig husbil eller husvagn? Jeremy kommer med en drygt 3m + hög Citroën med 3 våningar japanese contemplating area
En annan riktigt rolig grej är när dom bygger sina båtar av bilar och korsar engelska kanalen till Frankrike: nevermind we aimed for Calais and missed, France is France, alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Jag älskar specialerna och "billig bil"-utmaningarna.
Först skryter de om hur bra deras egna bilar är och hur dåliga de andras är. Sedan upptäcker de sin egen bils femtioelva fel, och råkar någon ha en fungerande luftkonditionering så är den inte hel länge

Skrivet av moonblase:

chris evans har ju tryckt ner de andra
Matt LeBlanc skulle kunna leda det själv, men tror inte han eller TG vill det.

sabine hade varit grym om hon hade haft bättre engelska, ska bli intressant om hon får mer skärmtid utan Evans.

blir ju svårt att få ihop samma dynamik som förra gänget, när man dessutom ska härma gen.2 saker så blir det inte bra.

har tittat en del på amerikanska, och de gör typ samma saker som gen.2 utan samma dynamik, så blir krystat

Folk verkar tycka att S1 är skit, S2 lite mindre skit och S3-5 helt ok eftersom de helt övergick till utmaningar och skippade studio.
Har dock inte kollat själv.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jag älskar specialerna och "billig bil"-utmaningarna.
Först skryter de om hur bra deras egna bilar är och hur dåliga de andras är. Sedan upptäcker de sin egen bils femtioelva fel, och råkar någon ha en fungerande luftkonditionering så är den inte hel länge

Att paja varandras ac är ju regel nr 1 när det gäller utmaningar
Japp, dom så kallade cheap challengena är fan dom bästa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser att SVT Play har tydligen begränsad tillgänglighet/tid på Top Gear avsnitten.
Första avsnittet går inte att se längre och avsnitt 2 står det "Kan ses i 4 dagar till"
Så om någon vill se de via SVT Play så får ni inte dröja för länge.

Resan London -> Venedig, lite ironiskt att på tåget så verkar det mest irriterande vara Eddie Jordan och hans skedspelande.
Tyckte Jaguar XJ verkade vara bästa fordonsvalet. Visst Audi A8:an var tydligen bättre på matlagning i bilen, men utanför top gear, hur ofta gör man det? Jaggan hade V8:a och inredningen såg fräschare ut.
Lite kul när Matt trodde att han låg först hela tiden och var hopplöst efter.
Om jag hade deltagit i utmaningen, kört hoj och om man är liberal med hastighetsgränser och risken att åka dit är liten så hade jag nog gasat på när det är ljust, torrt och hyfsad temperatur.
Rent allmänt är jag inte så förtjust i mörkerkörning och även om det så klart skiljer sig mellan olika modeller så brukar motorcyklar ha sämre lysen än bilar. Rent allmänt kan nog Goldwing vara bra på det, men det är stor skillnad om man har en från 1974 eller 2016. Den Matt hade var inte från 70-talet, men ändå en ganska gammal modell.
Att köra när det är kallt eller blött är ingen höjdare heller, dels ren komfort, men också att man är mer beroende av väggreppet på motorcykel än bil. Får man en sladd är det lättare att häva i en bil.
Men lite kul att han valde något annorlunda.
Clarkson var ju inte direkt positiv till motorcyklar... men har inte hört någon i nya gänget vara fientlig mot tvåhjulingar.

Tesla Model X verkar rätt juste. Lite coola dörrar bak, men som han som körde den poängterade, om man ska utnyttja det i trånga utrymmen måste man ändå klättra mellan bak och framsäte...
Var rätt snabb i acc också... slog Dodge Challangern.
Men... jag såg att någon hade en Toyota Supra, original är de klart snabba jämfört med de flesta Svensson bilar, men inget extremt. Men sen är det många som vässat sina Supror rätt ordentligt. Så undrar om den hade tagit Supran.
Samt oavsett Supran eller Challengern. Undrar om Tesla hade vunnit om man kört bäst av 5 omgångar.
Iaf vad man hört om Model S så ska den vara rejällt kvick om man kör en omgång med fulladdade batterier. Men kör man upprepade gånger så sjunker prestandan betydligt.

Aston Martin Vulcan verkar ju vara en häftig bil. Men lite tråkigt med en bil som man varken får köra på gata eller de flesta banor.
I Sverige är det väl bara 95db vid förbi passage på de svenska storbanorna?
Kan tycka att gränsen är lite dåligt tilltagen och boende i närheten av banorna att hålla på att klaga... det är ju inte så att det finns så många banor i Sverige, så det borde vara relativt lätt att hitta en ledig bostad någonstans i Sverige som inte ligger i närheten av banorna om man inte gillar motorsport.
Är väl en sak om någon bott där före banan anlades, men folk som flyttar dit i efterskott och klagar är inte den vassaste kniven i lådan.

I förra avsnittet (E03), Ferrari F12 tdf, den var väl gatlegal? I så fall hade jag hellre tagit en sådan än en Vulcan.
Inte för att det är jätte stor risk att man kommer behöva välja mellan de i en nära framtid, men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vet inte om du sett avsnittet där dom ska bygga sina egna "motorhem" i motsvarighet till en vanlig husbil eller husvagn? Jeremy kommer med en drygt 3m + hög Citroën med 3 våningar japanese contemplating area

Har för mig att jag har sett det någon gång för länge sedan men minns inte så tydligt. Ska försöka se det/se om det inom en nära framtid.

Toybotan minns jag Kul, Galet och Galet kul

Skrivet av -=Mr_B=-:

De har gjort sig av med Chris Evans, så jag misstänker att Sabine kommer få ta mer plats, men "stjärnan" kommer vara Matt LeBlanc, ensam, så han kommer få jobba med att bygga upp dynamiken runt sig, med ett nytt team. Jag är nöjd, eftersom jag tyckte Evans var en sopa...
B!

Vet du (eller någon annan) hur många avsnitt som Chris Evans var med i, innan han hoppade av?

Permalänk
Medlem

"Första" säsongen, 5-6 avsnitt, som vanligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vet inte om du sett avsnittet där dom ska bygga sina egna "motorhem" i motsvarighet till en vanlig husbil eller husvagn? Jeremy kommer med en drygt 3m + hög Citroën med 3 våningar japanese contemplating area

Såg den nyligen. När Clarkson ska ta hjälp av James May och Hammond för att se hur Citroenen ligger på vägen och framförallt James May garvar så mycket att han knappt kan köra och Hammond skrattar rätt gott också.

Hade Hammond varit lite mindre överambitiös med sin husbil och fortfarande gjort något man expanderar och sätter upp, men något mindre, med färre delar och stabilare så hade den haft chansen att vara minst dålig.

James Mays Lotus verkade klart bäst när man kör den. Men man ska nog inte ha klaustrofobi när man ska sova/vistas i "hus"-delen.
I så fall är nog tält bättre. Då kan man åtminstone ha med sig en rejäl kniv, så om man av någon anledning inte får upp öppningen och man måste ut, så kan man skära ett hål, som en nödutgång.

Top Gear Mark 3, S01E05

Den nya BMW M2 verkar fin, rolig att köra.
Lite dyr. Å andra sidan, om man tittar på ny nya bilar så har man inte så mycket att välja på under 200kkr nuförtiden om man inte vill ha en liten budgetbil med 1.0 - 1.2 liters motor.
Så ur det perspektivet är det kanske inte så farligt med runt en halv miljon för en BMW M2.