Windows 10 öppnar Snabbåtkomst på skrivbordsmappar

Permalänk
Medlem

Windows 10 öppnar Snabbåtkomst på skrivbordsmappar

Vet inte om jag kommit åt någon inställning i w10, men jag blir iaf galen på detta problem

https://fat.gfycat.com/PitifulCapitalChupacabra.webm

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?

Permalänk

Intressant problem, frågan är varför det skulle finnas en inställning för det, det ser ju inte ut som en funktionalitet någon skulle önska. Kan du testa göra en ny användare på datorn och se om den drabbas av samma problem?

Visa signatur

Primary setup: Fractal Define C || Asus Maximus VIII Hero Alpha || Skylake i7 @ 4.2GHz || Kingston HyperX 32GB || Asus GTX 1080Ti STRIX || Samsung 850 EVO 250GB, 860 EVO 1TB, WD Blue 2TB || EVGA G2 650W || Noctua NH-D15, 2x NF-A14, 1x NF-F12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dehumanisation:

Intressant problem, frågan är varför det skulle finnas en inställning för det, det ser ju inte ut som en funktionalitet någon skulle önska. Kan du testa göra en ny användare på datorn och se om den drabbas av samma problem?

Testade att göra en ny användare.
Där funkade det som det skulle.

Permalänk
Medlem

Återställde datorn till en tidigare build och det verkade vara lösningen.

Permalänk
Medlem

Om du går på "Arkiv" - "Ändra mapp- och sökalternativ"kan du i första rutan ändra så att "Den här datorn" visas istället för snabbåtkomsten!

Enklare än att återställa Windows nästa gång

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Om du går på "Arkiv" - "Ändra mapp- och sökalternativ"kan du i första rutan ändra så att "Den här datorn" visas istället för snabbåtkomsten!

Enklare än att återställa Windows nästa gång

Det vore nog ingen lösning på just detta problemet.

Permalänk
Medlem

@Exxovion: Sry, tänkte inte på att det var en vanlig mapp han öppnade!

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz