Tänkte köpa overwatch på blizzards US hemsida

Permalänk

Tänkte köpa overwatch på blizzards US hemsida

Tjena.

Hörde att man kunde spara in på lite slantar om man köpte spelet från blizzards US hemsida. Istället för 39euro så kunde man köpa det för 39 dollar.

Är det någon som har erfarenhet av att köpa digitala produkter från USA eller från blizzards sida? Jag vill helst inte bli beskattad i efterhand utan att veta om det i förväg. Hur fungerar det egentligen, någon som har koll?

Hittade denna tråd:
https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/4a9ky2/can_i_buy_...

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Avstängd

Vad sparar du? 30 spänn? Vettefan om det är så mycket att bråka om.

Permalänk
Medlem

Köper du saker från US och bor i EU så måste du betala skatt för det, den kan dra iväg en del. Det skiljer bara 40 kr ändå när dollarn är såpass hög. Känner du att du verkligen behöver de 40 kronorna och kan bli riskerad att bli beskattad på en del utöver det, go for it. Annars så känner jag att det är mer värt att pröjsa det på EU-sidan.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Tjena.

Hörde att man kunde spara in på lite slantar om man köpte spelet från blizzards US hemsida. Istället för 39euro så kunde man köpa det för 39 dollar.

Är det någon som har erfarenhet av att köpa digitala produkter från USA eller från blizzards sida? Jag vill helst inte bli beskattad i efterhand utan att veta om det i förväg. Hur fungerar det egentligen, någon som har koll?

Hittade denna tråd:
https://www.reddit.com/r/Overwatch/comments/4a9ky2/can_i_buy_...

Tack på förhand.

Bara handla på, dras inget extra vad jag märkt och kontot är regionsfritt. Gjorde så för RoS till D3, glömde dock bort det när jag köpte Overwatch.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Tack för de snabba svaren komprads. Såklart är det inte så mycket att bråka om men varför betala mer när man kan betala mindre Men nu vet jag i alla fall hur det ligger till. Blir nog EU varianten, tack och bock.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk

Sen finns det en liten detalj till att köpa via blizzard, US koderna funkar inte på ett EU konto, och du kommer troligen vara fast vid US servrarna och kan få problem att spela med kompisar här.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Sen finns det en liten detalj till att köpa via blizzard, US koderna funkar inte på ett EU konto, och du kommer troligen vara fast vid US servrarna och kan få problem att spela med kompisar här.

Aa fast OW är regionsfritt så vitt jag vet iaf. Sen är väl inte själv bnet kontot regionsbundet, typ om man har wow både eu och us så väljer man i en dropdown före man startar vilket wow konto man vill spela på

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Bara handla på, dras inget extra vad jag märkt och kontot är regionsfritt. Gjorde så för RoS till D3, glömde dock bort det när jag köpte Overwatch.

Får se hur jag gör men känns inte som om jag vågar ifall de drar av mer från kontot utan att jag vet det.

Skrivet av alex_farnstrom:

Sen finns det en liten detalj till att köpa via blizzard, US koderna funkar inte på ett EU konto, och du kommer troligen vara fast vid US servrarna och kan få problem att spela med kompisar här.

Okej, bra att veta. Tack.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Tack för de snabba svaren komprads. Såklart är det inte så mycket att bråka om men varför betala mer när man kan betala mindre Men nu vet jag i alla fall hur det ligger till. Blir nog EU varianten, tack och bock.

https://www.informationsverige.se/Svenska/Samhalle/Samhallsor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Får se hur jag gör men känns inte som om jag vågar ifall de drar av mer från kontot utan att jag vet det.

Okej, bra att veta. Tack.

Du vågar inte riskera den ENORMA skillnaden på 38:- kronor det skiljer sig mellan de båda? Om du har sådan ofantligt risig ekonomi är det nog inte ett spel du ska lägga pengarna på.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Du vågar inte riskera den ENORMA skillnaden på 38:- kronor det skiljer sig mellan de båda? Om du har sådan ofantligt risig ekonomi är det nog inte ett spel du ska lägga pengarna på.

Främst så vill jag inte bli matchad med spelare från USA och Ja är det 38kr i skatt så är det ingenting, men jag vet inte hur mycket de tar i skatt (om de ens tar) och därför vill jag heller inte risker det. Drar de skatt så finns det ju ingen anledning att köpa US varianten :/

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Man matchas inte mot spelare i USA.
Jag köpte via us.battle.net i $, jag lirar med mina vänner. Men nej, man sparar verkligen inte många kronor.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Köpte också via US, med alla blizzardspel kan man ju helt enkelt bara ändra region om man vill spela i någon annan region.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Sen finns det en liten detalj till att köpa via blizzard, US koderna funkar inte på ett EU konto, och du kommer troligen vara fast vid US servrarna och kan få problem att spela med kompisar här.

Mig veterligen så är WoW det enda Blizzardspelet som är regionsbundet idag.
D3 var det till viss del pga RMAH, dvs du kunde bara använda RMAH i den region som nyckeln tillhörde, SC2 var regionsbundet ett tag men detta togs bort innan eller strax efter HOTS släpptes, men i övrigt så finns inga låsningar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Främst så vill jag inte bli matchad med spelare från USA och Ja är det 38kr i skatt så är det ingenting, men jag vet inte hur mycket de tar i skatt (om de ens tar) och därför vill jag heller inte risker det. Drar de skatt så finns det ju ingen anledning att köpa US varianten :/

Du väljer region själv när du startar spelet, valfritt att byta varje gång du loggar in.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2