Acer aspire V3-771G windows 8 till windows 10

Permalänk

Acer aspire V3-771G windows 8 till windows 10

Jag har en fråga angående om det är värt eller om någon gjort uppgradering från Windows 7-windows 10 eller Windows 8 till win 10 i acer aspire V3-771G? jag har en sådan laptop och vågar inte uppgradera till Windows 10 även fast det står att min dator är okej för den, hittar inget i acers sida om att min produkt går att uppgradera

Permalänk
Medlem

Har en 571G och den kör jag W10 (64 bit PRO) på utan problem.
(Det verkar bara vara skärmstorleken som skiljer mellan 571 och 771)
Faktiskt så har jag aldrig bootat orginaldisken med W8 på den.
Acer hänger inte riktigt med vad gäller drivrutinsupdateringar, men vad gör det när tillverkarnas drivisar fungerar utan problem.
Det bör tilläggas att jag bytt WiFi kort, minne och SSD i min.

Ett tips är dock att pensionera orginaldisken som jag gjort och peta i en SSD istället.
På så vis får du en mycket trevligare dator samtidigt som du har kvar alla standardinställningar om du behöver skicka in datorn på rep eller skall sälja den

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Har en 571G och den kör jag W10 (64 bit PRO) på utan problem.
(Det verkar bara vara skärmstorleken som skiljer mellan 571 och 771)
Faktiskt så har jag aldrig bootat orginaldisken med W8 på den.
Acer hänger inte riktigt med vad gäller drivrutinsupdateringar, men vad gör det när tillverkarnas drivisar fungerar utan problem.
Det bör tilläggas att jag bytt WiFi kort, minne och SSD i min.

Ett tips är dock att pensionera orginaldisken som jag gjort och peta i en SSD istället.
På så vis får du en mycket trevligare dator samtidigt som du har kvar alla standardinställningar om du behöver skicka in datorn på rep eller skall sälja den

Det låter bra, tänkte mer på att jag läste att win 10 kör win 8 bios tror jag, har visserligen tagit backup på systemet till en USB, även win 10 hos farsan som har det oset på sn dator, visserligen så står det att allt är godkänt förutom pekskärm
så får köpa en ssd och byta ut den