Permalänk
Medlem

Speldator för cirka 8000:-

Hej!

Jag vet att liknande rubriker finns här i forumet, men hittar inte riktigt det jag letar efter. Min Macbook Pro 15" Retina med Nvidia 650M och quad i7 2,33 ghz, 8 gb i ram, 250 gb SSD funkar helt okej när jag skall spela Dota 2 eller andra mindre krävande spel. Nu är jag sugen på att lira lite andra spel som nya Dead By Daylight, Overwatch, etc. Tyvärr fungerade inte Macen så bra när jag testade Dead by Daylight, inte ens på lägsta inställningarna. Jag har väldigt lite koll på vad som är prisvärt idag då det var cirka sju år sedan jag köpte min förra speldator.

Jag behöver inte det allra bästa, men vill kunna lira de senaste spelen på höga inställningar med hög fps, streama bryr jag mig inte om.
Min budget är på ungefär 8000:-

Tack på förhand alla som kommer med förslag!

Mvh,

Jack

Permalänk
Medlem

Vänta med att köpa dator ungefär en månad, då kommer priserna ha balanserat ut lite gällande grafikkort. Finns fullt med trådar gällande kundvagnar i alla prisklasser, bara att söka. Sen är inte MBP direkt lämpad för att spela på då den är mer tänkt som mediadator...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Captain_Spock: Tack för tipset! Blir till att avvakta ett slag då. Absoult, MBP använder jag främst för musikproduktion