Hotell vägrar att betala tillbaka deposition

Permalänk
Medlem

Om ett hotell/städföretag tar extra betalt (eller i detta fall behåller deponiavgift) för städning så ska de väl för i helsike kunna presentera någon form av bevis (anteckning, foto eller annat). "Tro sig minnas" duger inte, och jag skulle inte acceptera det.

Vore de smarta så skulle de återbetala deponiavgiften direkt utan att blinka i det här fallet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Fortfarande lite förvånad över detta "Det framgick aldrig att mer städning än vanligt på hotell krävdes", det måste ju innebära ingen städning alls. Som andra också sagt; har bott på många hotell i många länder men aldrig stött på att man skulle städa något alls själv. Kan se hur svinigt ut som helst när man lämnar.

Nu fanns ju uppenbarligen krav på städning på detta hotell. Men det är nog ganska ovanligt om det inte rör sig om vandrarhem eller liknande.

Aja, hur som helst... att orka bråka för en sådan struntsumma känns ju som ganska bortslösad energi. Oavsett vem som har "rätt". Som jag skrev i mitt förra inlägg: om nu städerskan kommit ihåg exakt vad det var (det kan ju varit en allmän stökighet/smutsighet) som krävde extra städning, hade det varit ok då? Tror inte det eftersom ni anser att ni städat bra. Så det hade ju inte hjälpt hotellet alls.

Permalänk

Kommer nog att kontakta konsumentvägledningen/konsumentombudsmannen imorgon, fick inte tag på någon där idag. Tack för alla svar som kommer löpande! Hotellet är verkligen inte effektiva när det gäller denna situation. De svarar på ungefär ett mail om dagen trots att jag själv svarat inom 5 minuter varje gång de skickat ett mail...

Skrivet av videopac:

Fortfarande lite förvånad över detta "Det framgick aldrig att mer städning än vanligt på hotell krävdes", det måste ju innebära ingen städning alls. Som andra också sagt; har bott på många hotell i många länder men aldrig stött på att man skulle städa något alls själv. Kan se hur svinigt ut som helst när man lämnar.

Nu fanns ju uppenbarligen krav på städning på detta hotell. Men det är nog ganska ovanligt om det inte rör sig om vandrarhem eller liknande.

Aja, hur som helst... att orka bråka för en sådan struntsumma känns ju som ganska bortslösad energi. Oavsett vem som har "rätt". Som jag skrev i mitt förra inlägg: om nu städerskan kommit ihåg exakt vad det var (det kan ju varit en allmän stökighet/smutsighet) som krävde extra städning, hade det varit ok då? Tror inte det eftersom ni anser att ni städat bra. Så det hade ju inte hjälpt hotellet alls.

Jo, hade städerskan kunnat påpeka vad som inte uppfyllde kraven så hade jag köpt det. Visserligen hade jag med största sannolikhet tyckt att det varit petigt eftersom att jag vet att vi lämnade det i bra skick, men samtidigt hade jag inte haft något annat val än att köpa det och låta de ta min deposition. Sedan hade jag nog valt ett annat hotell nästa gång, men det är inte särksilt relevant.

Nu är dock fallet så att städerskan inte kunde svara på vad som var fel med vår rum, och därav kan det ju lika väl vara så att hon blandat ihop rumsnumret med någon annans (även om jag fortfarande tror att de bara gjort detta för att tjäna 500 kr extra från oss).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Kommer nog att kontakta konsumentvägledningen/konsumentombudsmannen imorgon, fick inte tag på någon där idag. Tack för alla svar som kommer löpande! Hotellet är verkligen inte effektiva när det gäller denna situation. De svarar på ungefär ett mail om dagen trots att jag själv svarat inom 5 minuter varje gång de skickat ett mail...

Jo, hade städerskan kunnat påpeka vad som inte uppfyllde kraven så hade jag köpt det. Visserligen hade jag med största sannolikhet tyckt att det varit petigt eftersom att jag vet att vi lämnade det i bra skick, men samtidigt hade jag inte haft något annat val än att köpa det och låta de ta min deposition. Sedan hade jag nog valt ett annat hotell nästa gång, men det är inte särksilt relevant.

Nu är dock fallet så att städerskan inte kunde svara på vad som var fel med vår rum, och därav kan det ju lika väl vara så att hon blandat ihop rumsnumret med någon annans (även om jag fortfarande tror att de bara gjort detta för att tjäna 500 kr extra från oss).

Om nu dom vill göra en fulling och ta betalt för extra städning utan att kunna lägga fram något som helst bevis mer än att städerskan "KANSKE MINS", så tycker jag du kan göra en fulling och anmäla dom för bedrägeri, sen bara meddela att detta är gjort. du har ju mejl på att dom inte hade några bevis så jag vet inte vad dom skall komma med egentligen!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Som andra också sagt; har bott på många hotell i många länder men aldrig stött på att man skulle städa något alls själv. Kan se hur svinigt ut som helst när man lämnar.

Nu beror det ju på vad som klassas som städning, men jag har ett fint exempel på en väl motiverad extra avgift: spyor på heltäckningsmatta (been there, done that).

Skrivet av videopac:

Som jag skrev i mitt förra inlägg: om nu städerskan kommit ihåg exakt vad det var (det kan ju varit en allmän stökighet/smutsighet) som krävde extra städning, hade det varit ok då? Tror inte det eftersom ni anser att ni städat bra. Så det hade ju inte hjälpt hotellet alls.

Dels är det intressant för att få veta vad de klassar som extra städbehov, dels finns risken att städaren har blandat ihop rummen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@ReMemberMe: Du kan ju ta kontakt med Hallå konsument också för rådgivning om nu KO verkar vara svåra att nå.
De lär iaf ge dig tips på hur du skall gå vidare, och vad du kan säga i kommande mail.

Permalänk
Medlem

Usch vilket beteende.
Du får ta och ge hotellet 1 stjärna i alla samtliga sociala medier.

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt att de inte kan svara på vad problemet var. Det låter som att de skulle kunnat ha blandat ihop rummen. Om de inte kan komma med en tillfredsställande anledning tycker jag helt klart att du har rätt till pengarna tillbaka.

Permalänk

Det är lite komiskt när man kan gå in och läsa deras omdömen som de fått av andra
exempel
(Fick börja med att städa toaletten då toalettstolen hade spår efter föregående gäst. Inte speciellt trevligt... )
( Hotellet och rummet har en amazing inredning och utsikt. Servicen är usel, då menar jag det USEL. Städningen sköts inte du måste vara på de, personalen är unga och inte så serviceinriktade. De kunde städa och glömma rengöra toaletten men samidigt glömt lämna handdukar alls. Det var jobbigt orkade till sist inte säga ifrån, för det priset (1500kr/natt) kan du få en bra upplevelse på ett femstjärnigt hotell i en normal stad (stockholm).)
Här kan man läsa resten om man vill.
https://sv.hotels.com/ho469124/u-me-hotel-self-service-check-...

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Usch vilket beteende.
Du får ta och ge hotellet 1 stjärna i alla samtliga sociala medier.

Haha, så väldigt svenskt beteende

Solklart fall av att gå vidare. 500 kanske är en bra slant för dig, men i det stora hela en småpeng.
Gör en anmälan överallt där anmälningar kan göras. Inte bara KO och polisen, utan även till Hotels.com, Tripadvisor osv. Även Umeås turistinformation kanske vill ha den här informationen.
Idag tar sånt här ingen tid med tanke på internet å så, så varför inte gå all-in.

Men FÖRST, informera om att du kommer gå vidare, då det faktiskt kan lösa sig snabbt då. Kanske du får tillbaka dina pengar, och kan sen informera resesajter osv.

Jag beställde massa grejer för flera tusen kronor från en sida på nätet. Betalade men inga grejer kom. Efter många om och men fick jag tillbaka pengarna, men sen började misskrediteringen på nätet. Hämnden är ljuv

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk

Tack än en gång för alla svar hittills! Jag har nu informerat denna chef som jag haft mailkontakt med om att jag kommer att ta detta vidare genom konsumentombudsmannen, samt att jag inte accepterar att de försöker behålla en deposition när bevis saknas, samt att städaren/städerskan inte ens kan säga säkert att hon minns vårt rum. Får se vad de svarar.

En annan sak som jag tycker känns dåligt, som jag även nämnt tidigare, är att de endast svarar på ett mail varje dag, trots att jag alla gånger svarat inom 5 minuter från det att hon skickat mailet till mig. Vet inte om de försöker dra ut på det så att jag ska ge mig eller något, men det känns väldigt ineffektivt. När man har en sådan här situation känns det som att ett seriöst hotell borde arbeta effektivt för att försöka lösa det och göra alla parter nöjde (och främst kunden), vilket dessa inte verkar vilja.

Oavsett hur detta slutar kommer jag aldrig besöka U&ME igen. Hade de direkt, vid första kontakten, försökt lösa detta effektivt genom att antingen ge mig en förklaring till vad som var fel med rummet, eller genom att helt enkelt erkänna att de inte har bevis och betalat tillbaka summan, hade jag kunnat ha överseende. Men nu kommer jag välja hotell som jag brukar bo på och som alltid funkat bra. Har erfarenhet från Scandic, Björken och Comfort Hotel vilka alla fungerat perfekt!

Permalänk

Fick detta nyss:

Hej Joel,
Ursäkta att mitt svar dröjt.
Med anledning av det inträffade kommer vi absolut att se över våra rutiner för behållande av deposition. Vi har noga antecknat att ditt rum var ett av de som behövde extra städning, så de har inte blandats ihop, men på grund av att vi inte kan bistå dig med bevis för detta så är det självklart att vi ska lösa detta på ett annat sätt.
Det är mycket tråkigt att er upplevelse av U&Me grumlats på grund av detta. Vi kommer att betala tillbaka hela depositionen och tar med oss dina synpunkter för att utvecklas och se över våra rutiner för detta till nästa år. Att vi tar ut en deposition är en extraordinär åtgärd som bara sker under Brännbollsyran, då vi tidigare år råkat ut för stor skadegörelse och extremt smutsiga rum. Det var första året som våra gäster betalade en deposition, och vi tar med oss denna händelse till kommande år för att då ha bättre dokumentation och hantering av dessa ärenden.
Mina kontaktuppgifter finns nedan. Du är välkommen att höra av dig om det är något ytterligare som du vill tillägga. Återbetalningen genomförs idag, och det kan ta någon bankdag för pengarna att nå dig, så i början på nästa vecka ska de ha överförts till dig.
Jag önskar dig en trevlig fredag, och tackar igen för dina synpunkter.
Vänligen,

Det känns så otroligt oseriöst att hotellet först var helt stensäkra på sin sak och inte skulle betala tillbaka någon deposition alls. Med direkt när jag berättade att jag tänkte ta det till konsumentombudsmannen, då blir de otroligt hjälpsamma och tackar för all min feedback.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av ReMemberMe:

Fick detta nyss:

Hej Joel,
Ursäkta att mitt svar dröjt.
Med anledning av det inträffade kommer vi absolut att se över våra rutiner för behållande av deposition. Vi har noga antecknat att ditt rum var ett av de som behövde extra städning, så de har inte blandats ihop, men på grund av att vi inte kan bistå dig med bevis för detta så är det självklart att vi ska lösa detta på ett annat sätt.
Det är mycket tråkigt att er upplevelse av U&Me grumlats på grund av detta. Vi kommer att betala tillbaka hela depositionen och tar med oss dina synpunkter för att utvecklas och se över våra rutiner för detta till nästa år. Att vi tar ut en deposition är en extraordinär åtgärd som bara sker under Brännbollsyran, då vi tidigare år råkat ut för stor skadegörelse och extremt smutsiga rum. Det var första året som våra gäster betalade en deposition, och vi tar med oss denna händelse till kommande år för att då ha bättre dokumentation och hantering av dessa ärenden.
Mina kontaktuppgifter finns nedan. Du är välkommen att höra av dig om det är något ytterligare som du vill tillägga. Återbetalningen genomförs idag, och det kan ta någon bankdag för pengarna att nå dig, så i början på nästa vecka ska de ha överförts till dig.
Jag önskar dig en trevlig fredag, och tackar igen för dina synpunkter.
Vänligen,

Det känns så otroligt oseriöst att hotellet först var helt stensäkra på sin sak och inte skulle betala tillbaka någon deposition alls. Med direkt när jag berättade att jag tänkte ta det till konsumentombudsmannen, då blir de otroligt hjälpsamma och tackar för all min feedback.

Gött att det löste sig till din fördel, trist att det skulle ta sån tid och krävas att du drog upp konsumentombudsmannen innan de vek sig.
Har de rätt i att de kommer utveckla sina rutiner så är det väl iof till godo för andra besökare som kanske annars blivit snuvade på depositionen, så jag tror att den här utgången blev bättre för alla än om du hade gråtit ut i Aftonbladet (tvi, tvi, tvi).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Låt inte detta gå obemärkt förbi. Som nån skrev innan, Berätta om din upplevelse precis överallt.
Nästa gång är det nån som sitter i exakt din sits och rycker på axlarna och gillar läget... Om dom försöker så med alla kunder och lyckas i 10% av fallen så blir det en hel del pengar på ett år.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

Hur kan dom först vara osäkra på om ditt rum behövde extra städning då städerskan inte riktigt mindes, och inte hade någon dokumentation. För att sedan göra en kovändning och säga att dom har noga antecknat? Bra att du stod på dig!

För övrigt så kommer jag ihåg ett hotell i Danmark som krävde en deposition av värdet av hela minikylen "utifall man skulle dricka något". För att sedan betala tillbaka mellanskillnaden på det som var kvar. Detta dröjde dock över en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Fick detta nyss:

Hej Joel,
Ursäkta att mitt svar dröjt.
Med anledning av det inträffade kommer vi absolut att se över våra rutiner för behållande av deposition. Vi har noga antecknat att ditt rum var ett av de som behövde extra städning, så de har inte blandats ihop, men på grund av att vi inte kan bistå dig med bevis för detta så är det självklart att vi ska lösa detta på ett annat sätt.
Det är mycket tråkigt att er upplevelse av U&Me grumlats på grund av detta. Vi kommer att betala tillbaka hela depositionen och tar med oss dina synpunkter för att utvecklas och se över våra rutiner för detta till nästa år. Att vi tar ut en deposition är en extraordinär åtgärd som bara sker under Brännbollsyran, då vi tidigare år råkat ut för stor skadegörelse och extremt smutsiga rum. Det var första året som våra gäster betalade en deposition, och vi tar med oss denna händelse till kommande år för att då ha bättre dokumentation och hantering av dessa ärenden.
Mina kontaktuppgifter finns nedan. Du är välkommen att höra av dig om det är något ytterligare som du vill tillägga. Återbetalningen genomförs idag, och det kan ta någon bankdag för pengarna att nå dig, så i början på nästa vecka ska de ha överförts till dig.
Jag önskar dig en trevlig fredag, och tackar igen för dina synpunkter.
Vänligen,

Det känns så otroligt oseriöst att hotellet först var helt stensäkra på sin sak och inte skulle betala tillbaka någon deposition alls. Med direkt när jag berättade att jag tänkte ta det till konsumentombudsmannen, då blir de otroligt hjälpsamma och tackar för all min feedback.

Oseriöst, ja.
Kortsiktigt tänkt, ja.
Brist på tanke på deras koncept, ja.
Men man måste förstå att de gör vad de måste för att täcka ev överdrivna och oväntade kostnader som sker. Även om det i detta fallet är slarvigt gjort.

Nu har det dock tagit kritiken till sig och kommer troligen föra bättre protokoll nästa gång. Personligen tycker man att det kan ju räcka med en bild eller två i en kamera om det är illa, samt en checklista för att göra vettigt protokoll. Allt sparas under sekretess i typ 3 mån om inte kunden själv begär ut det. Tar 2 min att göra och som de själv säger, är en extraordinär åtgärd, så det bör kunna ordnas för den period de känner att de behöver den. På så sätt blir det en rättvis och vettig sak, för de som inte sköter sig, vilket jag tycker kan verka rimligt.

Du har som sagt gjort rätt att stå på dig, inte pga jag "vet" att du är oskyldig, utan pga de måste till 100% har protokoll och detaljer för att kunna ta extra betalt, och de har inte gjort detta.

Nu har du fått pengarna åter, och du får välja att ta detta som du själv önskar i omdöme. Jag personligen hade inte sett nytta av att driva det vidare iaf. Men till andra som hittar tråden kan informationen vara till nytta, om de har haft samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Vad är det för konstigt hotell där man städar själv. Har aldrig någonsin bott på ett hotell där inte städning ingår. Vandrarhem++?

nä såklart ska man inte behöva städa rummet men depositionen finns där för att det inte ska se ut som en soptipp när man lämnar. Kanske ska man slänga sitt skräp i soporna och inte möblera om rummet tex.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Fick detta nyss:

Hej Joel,
...Återbetalningen genomförs idag...

Det känns så otroligt oseriöst att hotellet först var helt stensäkra på sin sak och inte skulle betala tillbaka någon deposition alls. Med direkt när jag berättade att jag tänkte ta det till konsumentombudsmannen, då blir de otroligt hjälpsamma och tackar för all min feedback.

Jag vill bara tacka dig för att du stod på dig. Det är när människor som du inte accepterar sånt här trams som saker blir bättre, och vi andra (förhoppningsvis) slipper råka ut för samma sak.

Min brorsa höll på med en liknande grej med OnOff då de sålt en försäkring som "täcker allt" och som sen inte visade sig täcka ett piss. Men de gick ju i konken istället.

Visa signatur
Permalänk

Tack så mycket för alla svar och all hjälp jag fått härifrån, helt otroligt! Min känsla nu är att jag på ett sätt vill ta det vidare, men samtidigt känns det inte lönt det. Vad kan jag göra liksom? Givetvis lär de få ett och annat dåligt omdöme från mig, sen får det nog räcka så. Min förhoppning är att alla kommande gäster på U&ME kommer att slippa sådana här problem. Jag vill verkligen tro att de kommer börja dokumentera bättre i framtiden, det skulle de även själv tjäna på samtidigt som kunderna får en bättre upplevelse.

Tack än en gång för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Tack så mycket för alla svar och all hjälp jag fått härifrån, helt otroligt! Min känsla nu är att jag på ett sätt vill ta det vidare, men samtidigt känns det inte lönt det. Vad kan jag göra liksom? Givetvis lär de få ett och annat dåligt omdöme från mig, sen får det nog räcka så. Min förhoppning är att alla kommande gäster på U&ME kommer att slippa sådana här problem. Jag vill verkligen tro att de kommer börja dokumentera bättre i framtiden, det skulle de även själv tjäna på samtidigt som kunderna får en bättre upplevelse.

Tack än en gång för all hjälp!

Gud vad skönt att du fick dina pengar tillbaka och hoppas hotellet också lär sig någonting av detta!

Permalänk
Medlem

@ReMemberMe: måste bara flika in och säga att du hanterade detta otroligt snyggt. Givetvis skall dem kunna bevisa med bilder/skrift vad som hade behövts städas utöver det "vanliga".

pluspoäng till dig!

Personligen tycker jag inte du behöver ta det vidare. deras anledning till detta känns rätt, att det var första gången dem tog ut denna avgift p.g.a. tidigare skadegörelse. Dem har nog fått sig en tankeställe hur dem skall ordna om detta till nästa år.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Med tanke på uppmärkamheten detta genererat är det ett enkelt sätt att betala tillbaka depositionen. Sprid gärna vidare med tanke på att de 99% som inte klagar blir bestulna på sina depositioner.

Permalänk
Inaktiv

2000 kr/natten och städa själv? Hade aldrig satt min fot på "hotellet" från början

Grattis till uppgörelsen och pengarna tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Tommty:

@ReMemberMe: måste bara flika in och säga att du hanterade detta otroligt snyggt. Givetvis skall dem kunna bevisa med bilder/skrift vad som hade behövts städas utöver det "vanliga".

pluspoäng till dig!

Personligen tycker jag inte du behöver ta det vidare. deras anledning till detta känns rätt, att det var första gången dem tog ut denna avgift p.g.a. tidigare skadegörelse. Dem har nog fått sig en tankeställe hur dem skall ordna om detta till nästa år.

Tack! Jag känner likadant. Jag svarade detta på hennes sista mail och hoppas att de tar det till sig så att framtida gäster får en bättre upplevelse hos dem. Känns som att det får räcka för denna gången, är de det minsta lilla professionella bör de ta åt sig av detta och se till att dokumentera bättre nästa gång de använder sig av depositioner.

"Hej igen, och tack för ditt svar!
Det är skönt att detta äntligen har löst sig. Jag måste dock påpeka att jag tycker att det är mycket tråkigt att det var tvungen att gå så långt, och specifikt att jag var tvungen att nämna att jag skulle gå via konsumentombudsmannen för att ni skulle vara villiga att lösa detta. Hade jag inte stått på mig hade jag aldrig fått tillbaka depositionen, i alla fall inte hela, trots att det visade sig att ni inte specifikt kunde berätta vad som var stökigt med rummet.
Jag har full förståelse över att ni vill ta ut en deposition, speciellt under den helgen då Brännbollsyran arrangeras. Tidigare år har jag bott på andra hotell under denna helg och jag vet hur otroligt grisigt det många gånger kan vara. Vi släppte dock aldrig in någon annan på vårt rum, hade ingen medhavd alkohol eller liknande och såg till att städa undan skräpet innan vi lämnade, och därför kändes det som att ni försökte komma åt fel person denna gång.
I framtiden hoppas jag att ni kommer att dokumentera noggrannare så att de som i framtiden väljer att bo hos er kan få en förklaring på vad som inte var okej. Jag hoppas att detta gör att framtida gäster slipper hamna i en liknande situation. Att till exempel skriva ner en lista i punktformat med vad som är dåligt i varje rum som krävde extra städning, samt att ta några bilder som bevis tar inte längre tid än någon enstaka minut - samtidigt som det bidrar till ett mycket seriösare intryck från er sida.
Jag hoppas att framtida gäster får en trevligare upplevelse av er än vad jag fick.
Med vänlig hälsning,
Joel Bäckström
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Helt otroligt att folk på riktigt tror att sånt här hjälper.

Menade inte direkt att det skulle hjälpa honom per se utan mer dra ner hotellet i skiten. Indirekt brukar det hjälpa personerna då hotellet vaknar ur sin dvala och istället för att dra ner på sin rep så betalar de tillbaka och håller masken.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det har skrivits mycket om hur oseriöst hotellet verkar vara. Jag vill bara ta tillfället i akt och belysa på vilket utomordentligt bra sätt som TS har hanterat denna situation. Att du har lyckats behålla lugnet och kunna framställa din sak i mailkonversationen på ett väldigt kontruktivt sätt är imponerande. HURRA för dig!

Jag reser själv runt och spenderar mellan 20-50 hotellnätter per år. Jag har dock aldrig varit med om att hotellet har krävt att rummet ska vara städat innan städpersonalen påbörjar städningen. Detta är definitivt ett hotell jag ska akta mig för noga. Så jag tackar för upplysningen!

//K

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb