windows hittar inte ssd snabb hjälp tack

Permalänk

windows hittar inte ssd snabb hjälp tack

Har precis byggt ihop en ny dator och ska installera Windows, har 3 olika ssd diskar.
1, samsung 840 240gb
2, ocz 240gb
3, samsung 850 120gb

Hittar alla diskar i bios men när jag startar Windows installationen så säger den "a required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, cd, dvd, or USB flash drive, please insert it now.
note: if the Windows installation media is in the cd/dvd drive, you can safley remove it for this step"

Nån som har tips på vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem

Använder du en USB 3-port för ditt installationsmedia?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilket Windows är det du försöker installera och på vilken hårdvara? Låter som Skylake-på-Windows-7-syndromet. Vill du ha "snabb hjälp tack" kan du ju åtminstone inkludera all nödvändig info i inlägget.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Vilket Windows är det du försöker installera och på vilken hårdvara? Låter som Skylake-på-Windows-7-syndromet. Vill du ha "snabb hjälp tack" kan du ju åtminstone inkludera all nödvändig info i inlägget.

tack för svar, sorry for bad info,

har testat i alla USB portar

nybyggd dator med följade asus Z170 pro gaming, med en 6700K,
hittar alla diskar i bios, men inget när jag väl ska "välja disk" samt att när jag kör in en hårddisk med ett os på (från min gamla dator) så kommer jag in i windows, men när jag sedan startar om datorn för att installera windows på den hårddisken så står det precis samma sak.
sorry om jag är otydlig.