Hörlurar runt 1200~ för att ersätta Siberia 200 lurar, vilka gäller?

Permalänk
Medlem

Hörlurar runt 1200~ för att ersätta Siberia 200 lurar, vilka gäller?

Ljudkort : Asus Xonar DX / Realtek HD / Lenovo Z710 (ingen hörlursförstärkare dvs)
Musik : Pop och dyl, Spotify premium kvalitet , Lätta spel som ARK
Behöver : Hörlurar (ingen mic) upp till runt 1200~

Nuvarande Siberia 200 lurar låter burkigt och inte alls bra, Dolby Headphone funktionen lyfter fram svagheterna i lurarna väldigt tydligt, så fort detkommer bas faller hela mellanregistret av. Precis som de Siberia lurarna jag hade för många år sedan.

För ett relativt neutralt ljud, alternativt basigt som inte överspelar mellanregistret, vad finns det att titta på?

Själv hoppade jag från Siberia V2 lurar till Sennheiser HD-650 lurar för många år sedan, har aldrig behövt titta på hörlurar sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ljudkort : Asus Xonar DX / Realtek HD / Lenovo Z710 (ingen hörlursförstärkare dvs)
Musik : Pop och dyl, Spotify premium kvalitet , Lätta spel som ARK
Behöver : Hörlurar (ingen mic) upp till runt 1200~

Nuvarande Siberia 200 lurar låter burkigt och inte alls bra, Dolby Headphone funktionen lyfter fram svagheterna i lurarna väldigt tydligt, så fort detkommer bas faller hela mellanregistret av. Precis som de Siberia lurarna jag hade för många år sedan.

För ett relativt neutralt ljud, alternativt basigt som inte överspelar mellanregistret, vad finns det att titta på?

Själv hoppade jag från Siberia V2 lurar till Sennheiser HD-650 lurar för många år sedan, har aldrig behövt titta på hörlurar sen dess.

AKG K550 har ett bra rykte och kostar 990kr, kan det vara ett alternativ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=281384

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Kote:
Bra fråga, tyvärr finns det ingen butik att provlyssna i där jag bor, om man inte vill provlyssna på Beats by *** lurar i en före detta Expert butik där hipsters står och berättar hur bäst de är samtidigt.

För 1000:- verkar det ju som en kanon deal, hur mäter de sig med DT770 lurar tro?

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

@Kote:
Bra fråga, tyvärr finns det ingen butik att provlyssna i där jag bor, om man inte vill provlyssna på Beats by *** lurar i en före detta Expert butik där hipsters står och berättar hur bäst de är samtidigt.

För 1000:- verkar det ju som en kanon deal, hur mäter de sig med DT770 lurar tro?

ser ut att var relativt neutrala i ljudet något uppskruvade i de lägre tonerna dvs lite basigare medans akg k550 faller lite mer i de högre frekvenserna 10k+ men närmre neutrala i de basigare tonerna

annars ganska liknande.

vill du ha lite basigare lurar dt770 annars är det nog vilken som ungefär ganska likvärdiga lurar skulle jag tro.

är ingen ljudexpert men om jag tänker helt åt helvete så får någon hoppa in och rätta mig.
@mrqaffe brukar ha ganska bra koll på de mesta se om han känner för att rätta mig om de e helt åt helvete.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows