Datormagazin Retro kickstarter

Permalänk
Medlem

Datormagazin Retro kickstarter

Hej,

9 dagar kvar och några tusenlappar kvar till success, så hoppa på tåget

https://www.kickstarter.com/projects/omsoc/datormagazin-retro

Permalänk
Medlem

Har backat denna eftersom jag var en läsare av Datormagazin på Amiga-tiden och är intresserad av att läsa vad de kan åstadkomma med denna. Hoppas den når sitt mål på de 7 kvarvarande dagarna!

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Backar denna jag med

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Backat denna. Hoppas att det blir av.

Permalänk
Inaktiv

Flashback! Ser fram emot insändarbataljer med "Leg sjuksköterska", tester av Final Cartride III och maskinkodsprogrammering där man får lära sig att spela en melodi med diskdrivemotorn mm.

Permalänk

Självklart att man backar det här.
Hoppas nu bara att de får ihop alla pengar som behövs.

Brad S for president

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Har backat denna jag med. Skulle vara riktigt kul att läsa så jag hoppas den blir av.

Permalänk
Medlem

Backade igår. Hoppas, hoppas, hoppas

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

DMZ (och senare Amiga Info) var verkligen en stor del av barndomen så det vore kul om det blir av. Dock verkar de ha en bra bit kvar till målet med 3 dagar kvar

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Det är bara några tusenlappar kvar - backa, backa!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Backat och klart! Skitkul projekt, älskade originaltidningarna

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Inaktiv

Jag har fortfarande Tidningar kvar det kanske är samlarvärde på dom nu hehe

Permalänk
Medlem

Roa er med dessa inskannade nummer av Svenska Hemdatornytt så länge. Riktigt härlig läsning!

http://hemdatornytt2.selda.se/arkiv/

Permalänk
Medlem

Nu har projektet lyckats nå sitt mål, 180 000kr där målet är 175 000kr! Riktigt kul! Utan att vara insatt i förlagsbranchen så verkar ju budgeten vara realistisk och inget lycko-projekt.

Även om jag inte var prenumerant på tiden det begav sig så har jag också sparat ett antal tidningar:

Jag gissar dock att flertalet har försvunnit genom åren och alla flyttar då jag vill minnas att jag borde ha några av de senare numrena som väl hade en annan logga i 3D-stuk. Hade inte Datormagazin även glatt papper i slutet av sin livslängd eller minns jag helt fel?

Permalänk

Riktigt kul att se att dom fick backningen.

Permalänk
Medlem

Var tyvärr tvungen att slänga två kartonger med Datormagazin vid en flytt nyligen, men sparade några favoritnummer. Backat.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skyflyer:

Hade inte Datormagazin även glatt papper i slutet av sin livslängd eller minns jag helt fel?

Stämmer.

Permalänk
Medlem

Blev så sur på Datormagazin när Amiga A1200 kom.
Plötsligt blev tidningen rena propaganda organet för A1200, själv hade jag en A500 och inte intresserad av att byta ut den.

Bytte inte ut Amiga 500 "Rocklobstern" förrän några år efter att Datormagazin gått i graven, mot en bärbar Siemens-Nixdorf PC med en 486SX på 25MHz och Dos6.22 och Win3.11.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Missat att backa, men det blir en beställning direkt!

Permalänk

Även jag har lagt en beställning.

Ska bli spännande när den dimper ner i brevlådan i September.

Permalänk
Medlem

Datormagazin, det va tider det.

Kanske blir en beställning för mig med.

Permalänk
Medlem

Idag när jag tömde min brevlåda så fanns min Datormagazin Retro där! Ska bli kul att läsa igenom.

Permalänk
Medlem

Kommer det mer än 1 nummer eller hur funkar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Kommer det mer än 1 nummer eller hur funkar det?

Med tanke på att det här specialnumret blev lyckat så lär de väl säkert överväga att göra ett till i framtiden och få det sparkstöttat det med, men så vitt jag vet är det inget sagt om det än i alla fall.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Kommer det mer än 1 nummer eller hur funkar det?

Skrivet av kode:

Med tanke på att det här specialnumret blev lyckat så lär de väl säkert överväga att göra ett till i framtiden och få det sparkstöttat det med, men så vitt jag vet är det inget sagt om det än i alla fall.

Om många visar sin uppskattning genom mail eller liknande till de personer som producerat tidningen kan det säkert finnas en chans till något mer. Troligtvis kommer det i sådana fall vara en ny Kickstarter eller liknande eftersom de måste veta om det finns pengar att finansiera projektet med.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Kampanjen gällde ett nummer, så någon fortsättning är inte givet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Redaktören har uppmanat folk att maila till honom (adressen står i ledaren) för att visa uppskattning och utifrån gensvaret avgör de om det finns marknad för ett till nummer. De har i alla fall mycket bonusmaterial så de skulle kunna fylla en tidning till. Kanske de i så fall har traditionell förhandsbokning istället för en gräsrotsfinansiering, då konsumenterna redan finns. Det här med att gräsrotsfinansiera allt man sysslar med, oavsett hur reguljärt det är och vem man är, börjar stå mig i halsen.