Vad ska jag göra av mina HTML och CSS färdigheter?

Permalänk
Inaktiv

Vad ska jag göra av mina HTML och CSS färdigheter?

Jag har under ungefär 1,5 års tid gått i vissa perioder när jag kodar mycket, och vissa jag inte. Men jag har samlat på mig ett medvetande om koding, mest webbdesign alltså. Men jag undrar vad jag ska göra åt mina färdigheter, det känns som om det mest har varit en hobby, men jag vill ta chansen och göra något seriöst av detta, har ni någon ide om var man ska starta?

Göra en egen hemsida?
Ideer?

Jobba för andra?
Vilka?

Leta småjobb på internet?
Var?

Jag vill bara ha lite ideer och vägar jag kan gå för att tjäna lite och utveckla min hobby till en extra inkomst. Jag pluggar just nu och jobbar helger och sommarlov hos min mormor och morfar på deras två företag, vilket ett av dom handlar mycket om IT, printing och kopieringsföretag. Men frågan är som sagt, vad ska jag göra med mina färdigheter? Kom gärna med flera olika förslag, och om någon av er ville ha hjälp med en hemsida hade det vorit kul

Permalänk
Medlem

Hade nog börjat med att göra en portfolio. Presentera dig själv och lägg upp tidigare verk. Sen börja leta lite eventuella kunder!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Lär dig hantera WordPress, och sen skapa/anpassa teman så kan du enkelt börja sälja webbsidor.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Lär dig ett till/flera språk för att komplettera, du kommer inte långt med enbart HTML & CSS.

Permalänk
Medlem

Som tidigare säger: Lär dig mer!
Html/CSS är klassat som en "självklarhet" om du ska sälja dig som front-end utvecklare.
Se över språk som kan passa dig? Vill du gå vidare som ett yrkeval? Eller bara göra något extra ibland?
Låter lite radikalt men tror att du måste "välja" en bana. Oavsett är det något som du borde utveckla och kanske öppna nya dörrar.
https://en.wikibooks.org/wiki/Web_development/Choosing_the_ri...

Tveka inte att testa och bli inte avskräckt för vad det är och att det kan se lite avancerat ut.
Lycka till

Visa signatur

INTEL CORE I7 5960X 3 GHZ 20MB S-2011-3 @ 4.2ghz, ASUS RAMPAGE V EXTREME, CORSAIR 32GB DDR4 DOMINATOR 3000MHZ, CORSAIR 850W, Asus RTX 2080ti OC, FRACTAL DESIGN R4