Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Windows 10 på USB eller DVD?

Tjo! Bygger en dator snart efter 1070 släppts men har lite funderingar kring operativsystem. Först och främst är jag osäker på vilket system jag skall köpa. Har hört att folk har haft problem med spel på Windows 10? Min andra fråga är angående vilket format jag bör skaffa OS på? DVD eller USB? Har ingen skivläsare på det nya bygget utan måsta i så fall köra det via portabel läsare som jag kopplar via USB om det går? Har hört att folk har haft problem att installera från USB stickan man får från Microsoft men att det är pga att de försökt installera via USB3? Hade föredragit USB. Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

installerar själv min Windows 10 med USB 3.0 och inga problem där..Går snabbt som attans att installera allt

╔ Corsair 32GB DDR3 CL9 1600Mhz DOMINATOR PLATINUM ■
╠ MSI Krait SLi Edition ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ Intel i7 4790K
╠ DeepCool Captain 240EX ■ Kingston HyperX Savage 250GB
╠ Corsair Graphite 760T ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ BenQ XR3501 35-inch Curved Ultra Wide 144HZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Dr Drakken:

Tjo! Bygger en dator snart efter 1070 släppts men har lite funderingar kring operativsystem. Först och främst är jag osäker på vilket system jag skall köpa. Har hört att folk har haft problem med spel på Windows 10? Min andra fråga är angående vilket format jag bör skaffa OS på? DVD eller USB? Har ingen skivläsare på det nya bygget utan måsta i så fall köra det via portabel läsare som jag kopplar via USB om det går? Har hört att folk har haft problem att installera från USB stickan man får från Microsoft men att det är pga att de försökt installera via USB3? Hade föredragit USB. Tack på förhand!

Har själv installerat windows 10 via usb 3.0 flera gånger utan problem och föredrar det framför dvd som kan bli repig.
Oftast är det bara de som har problem som skriver o klagar i forum.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Okej då kör jag på USB då! Tackar för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Windows 10 säljs väl inte ens på dvd?

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Andreaz1:

Windows 10 säljs väl inte ens på dvd?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo dom säljs, fast verkar endast finnas som oem versioner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Jepp, jag kör Windows 8.1 på ett snabbt USB-minne. Använd gratisprogrammet Rufus. Det går snabbt som tusan och man slipper oväsendet från DVD-läsaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016
Skrivet av ElvisP:

Jepp, jag kör Windows 8.1 på ett snabbt USB-minne. Använd gratisprogrammet Rufus. Det går snabbt som tusan och man slipper oväsendet från DVD-läsaren.

Windows 10 säljs direkt på USB sticka. Lästa att folk hade problem med att just de stickorna inte fungerade så bra men det kanske är en minoritet.