Hjälp med Speldator - Budget 3500-4000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragoned:

Tack Men, kan man få såna lysande torn?

Det där verkar vara bra, måste tänka på tillbehören aswell.

Skickades från m.sweclockers.com

japp med en sån här https://dumahome.com/sv/led-lampor-e27/led-roterande-discolampa-e27-3w-65.html?referer=prisjakt

nä det går att hitta chassie som lyser lite för en hundring extra eller 2 och beror oftast vilka fläktar som sitter i dom och går även att köpa till sånna för en billig peng

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Bara 4gb ram i den och begagnat utan garanti är nackdel mot nytt. G3258 är en bra processor och kombinerat med 970 presterar den rätt bra även i krävande spel.

Ja fast den 2000+nytt minne=2400 sedan en beg Gpu här så hamnar han på 3000/3500 och får en rejäl maskin som håller framåt med.visserligen beg men mest värde för pengarna.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Ja fast den 2000+nytt minne=2400 sedan en beg Gpu här så hamnar han på 3000/3500 och får en rejäl maskin som håller framåt med.visserligen beg men mest värde för pengarna.

Jag fattar inte, kan du snälla ge mig en förenklad version om vad du nyss sa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragoned:

Jag fattar inte, kan du snälla ge mig en förenklad version om vad du nyss sa?

Skickades från m.sweclockers.com

För att dra det kort så processor ..en ny g3258 är en ganska slö processor som behöver klockas för moderna spel en 860k är ganska slö i spel som använder 2 kärnor hårt och 3258an får mer problem i flashiga spel och båda kan klockas men är nya och jag själv hade valt 860k över 3258 men om du kollar på min dator som är alternativet upp ett steg har en i3 av nyare modell som är snabbare ändå och är lite dyrare men typ i din budget

men Beg alternativet är en i5 som är snabbare än dom och ett bra alternativ men datorn har 4gb ram minne och man ska helst ha minst 8gb för spel idag så för att få den till mer av en spel dator behövs mer minne + ett grafikkort och är ett bra val även om jag personligen är anti beg saker om man inte ska ha en skruttburk för små pengar p.g.a garantin är borta och man har inga garantier om något är kasst men ur prestanda perspektiv är det en bra deal och en bra grund att bygga på

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragoned:

Tack Men, kan man få såna lysande torn?

Det där verkar vara bra, måste tänka på tillbehören aswell.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är ett lysande torn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad är ett lysande torn?

Han menar ett chassi med lampor

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

Han menar ett chassi med lampor

Okey, men först måste han ha råd med ett chassi med fönster.

Sen 20 spänn till...

http://www.ebay.com/itm/Blue-Modding-PC-Computer-Case-LED-Str...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

För att dra det kort så processor ..en ny g3258 är en ganska slö processor som behöver klockas för moderna spel en 860k är ganska slö i spel som använder 2 kärnor hårt och 3258an får mer problem i flashiga spel och båda kan klockas men är nya och jag själv hade valt 860k över 3258 men om du kollar på min dator som är alternativet upp ett steg har en i3 av nyare modell som är snabbare ändå och är lite dyrare men typ i din budget

men Beg alternativet är en i5 som är snabbare än dom och ett bra alternativ men datorn har 4gb ram minne och man ska helst ha minst 8gb för spel idag så för att få den till mer av en spel dator behövs mer minne + ett grafikkort och är ett bra val även om jag personligen är anti beg saker om man inte ska ha en skruttburk för små pengar p.g.a garantin är borta och man har inga garantier om något är kasst men ur prestanda perspektiv är det en bra deal och en bra grund att bygga på

Kunde inte sagt det bättre själv. Begagnat på Swec känns ganska seriöst rekomenderar dock ej blocket.men som sagt Dragoned köp Datorn här på marknaden och sen ett grafikkort och 4 gb minne extra sen har du dator länge som klarar spel i höga inställningar.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem

@AmdX2: Men, jag har en dator som är okej, några delar är bra, och några delar är dåliga, en av dom delarna som är bra är Intel Core I5.

PS: Det är en laptop.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

@Србо: Den där GTA5 och The Division killen hade en bra offer.

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Men, jag förstår ingenting, några från sida 1 säger att det inte går, och andra säger att det går.

Jag såg många personer som visade mig kundvagnar för 4000-5500.

Måste tänka på skärmen och tangentbordet.

Visa signatur

:D

Permalänk

Klart att det går att bygga en dator för 4000-5000:- sen att den inte kommer kunna spela nya spel på höga inställningar är en annan sak.

Som många andra redan sagt men jag säger det igen, titta begagnat.

Sålde nyligen en ganska bra dator här på marknaden, fick 5000:- för den
http://www.sweclockers.com/marknad/125549-duglig-speldator

Jämför den med vad du hade kunnat köpa nytt för 5000:-

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasse12345:

Klart att det går att bygga en dator för 4000-5000:- sen att den inte kommer kunna spela nya spel på höga inställningar är en annan sak.

Som många andra redan sagt men jag säger det igen, titta begagnat.

Sålde nyligen en ganska bra dator här på marknaden, fick 5000:- för den
http://www.sweclockers.com/marknad/125549-duglig-speldator

Jämför den med vad du hade kunnat köpa nytt för 5000:-

Är inget dåligt pris för datorn och den är värd pengarna men problemet är samtidigt att man vet inte vad man får och ta din dator som exempel och man köper den för 5000kr veckan efter lämnar grafikkortet in som är av lite äldre modell och ett nytt sånt blir 2000kr till och vist går det att fixa sånt beg eller kan vara en bsod tappad i golvet edition som säljs p.g.a den krånglar eller gått under extrem oc o.s.v o.s.v så beg är inte bara guld och gröna skogar även om man kan göra fynd med så är det en större säkerhet att köpa nytt

Tar man den i spel så är en bra deal beg dator bättre än nya men skillnaden är inte så enorm mot en budget dator för spel och jag har gått från i5 4690k@4800mhz och 280x till vanilla 6100 och gtx 950 och skillnaden är ungefär ner ett snäpp som fallout 4 - high, dirt rally - ultra, och endast ett spel jag testat får gå ner i medium det är assassins creed unity och misstänker witcher 3 är medium med och 7970/280x är inga ultra kort för dom spelen heller och jag har inte byggt min efter budget eller prestanda utan låg watt = lätt att få tyst men presterar ändå ganska ok i spel

Fördelen är väll att 4690k/4790k beg klarar bättre gpu i framtiden då dom är starkare cpu´s men som beg är det även lite snårigt att köpa och säger inte allt beg är värdelöst skit för det är det inte men är inte så självklart köp som många försöker påvisa heller och kan man leva med 45fps i spel så är en budget dator en ganska bra deal och man har garanti närmaste åren på prylarna

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Är inget dåligt pris för datorn och den är värd pengarna men problemet är samtidigt att man vet inte vad man får och ta din dator som exempel och man köper den för 5000kr veckan efter lämnar grafikkortet in som är av lite äldre modell och ett nytt sånt blir 2000kr till och vist går det att fixa sånt beg eller kan vara en bsod tappad i golvet edition som säljs p.g.a den krånglar eller gått under extrem oc o.s.v o.s.v så beg är inte bara guld och gröna skogar även om man kan göra fynd med så är det en större säkerhet att köpa nytt

Tar man den i spel så är en bra deal beg dator bättre än nya men skillnaden är inte så enorm mot en budget dator för spel och jag har gått från i5 4690k@4800mhz och 280x till vanilla 6100 och gtx 950 och skillnaden är ungefär ner ett snäpp som fallout 4 - high, dirt rally - ultra, och endast ett spel jag testat får gå ner i medium det är assassins creed unity och misstänker witcher 3 är medium med och 7970/280x är inga ultra kort för dom spelen heller och jag har inte byggt min efter budget eller prestanda utan låg watt = lätt att få tyst men presterar ändå ganska ok i spel

Fördelen är väll att 4690k/4790k beg klarar bättre gpu i framtiden då dom är starkare cpu´s men som beg är det även lite snårigt att köpa och säger inte allt beg är värdelöst skit för det är det inte men är inte så självklart köp som många försöker påvisa heller och kan man leva med 45fps i spel så är en budget dator en ganska bra deal och man har garanti närmaste åren på prylarna

Absolut så finns det en risk med att köpa begagnade grejer, enda jag själv har varit med om är att jag fått tag på ett begagnat moderkort som gick sönder veckan efter, vilket troligtvis bara var ren otur och det är av 10+ moderkort som jag har köpt senaste året (begagnat).

Själv sitter jag just nu endast på en laptop i väntan på att bygga något trevligt budget bygge begagnat i höst, känns som att priserna börjar droppa nu vilket är trevligt, kanske ett gtx 980 för tusenlappen vem vet

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasse12345:

Absolut så finns det en risk med att köpa begagnade grejer, enda jag själv har varit med om är att jag fått tag på ett begagnat moderkort som gick sönder veckan efter, vilket troligtvis bara var ren otur och det är av 10+ moderkort som jag har köpt senaste året (begagnat).

Själv sitter jag just nu endast på en laptop i väntan på att bygga något trevligt budget bygge begagnat i höst, känns som att priserna börjar droppa nu vilket är trevligt, kanske ett gtx 980 för tusenlappen vem vet

ja dom kommer nog droppa rejält själv har jag tröttnat lite på strategi och ville bara ha en som gör det den ska och är tyst och tänkte köra den till nästa höst eller så då polaris och zen varit ute ett år och gen 2 antagligen är på gång av dom och nvidia och kanske köper nått då så får tjejen överta min burk ..om jag inte får ett infall före

Men jag har med köpt massor med beg tom partier med saker och det är sällan fel på saker och nya kan vara paj dom med men tror bilden jag har är student ovetande med dåligt med pengar köper en dator som är krasslig och billig bang for the buck burk och får problem med den och inte har råd att få upp prestandan till nivån den ska ligga på och en ny likvärdig hade i slutänden varit billigare som gpu är paj eller en highend äldre cpu där nya moderkort varit hopplöst att hitta men å andra sidan så kan man få fina saker till bra pris med så man får välja själv vilken väg man vill vandra ....och kan ärligt säga att det var nära jag köpte beg med i5 2300 kitt men fick ta den i sign ny för väldigt förmånligt pris

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Wow.. Min datorladdare gick precis sönder, skulle ju köpa dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragoned:

Wow.. Min datorladdare gick precis sönder, skulle ju köpa dator!

Skickades från m.sweclockers.com

okej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av holman21:

Yup.. lol

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:D