Permalänk
Medlem

Värdera min dator!

Go'kväll alla!

Jag funderar på att sälja min dator,skärm,headset & tangentbord men vad är det värt? Jag har följande;

Skärm: Dell UltraSharp U2713HM 1440p
Tangentbord: Qpad MK 85
Headset: Qpad qh-90
Dator:
Chassi: Corsair Carbide 200R
Moderkort: MSI B85M-E45(micro atx)
Processor: Intel i7 4770(inte k)
Internminne: 8GB Crucial Ballistix 1600mhz
Grafikkort: MSI 780ti twin frozr
SSD: Kingston HyperX Fury 240GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB
Nätaggregat: Cooler master B500 500W
Äkta windows 8/10 home

Permalänk
Skrivet av zalkan92:

Go'kväll alla!

Jag funderar på att sälja min dator,skärm,headset & tangentbord men vad är det värt? Jag har följande;

Skärm: Dell UltraSharp U2713HM 1440p
Tangentbord: Qpad MK 85
Headset: Qpad qh-90
Dator:
Chassi: Corsair Carbide 200R
Moderkort: MSI B85M-E45(micro atx)
Processor: Intel i7 4770(inte k)
Internminne: 8GB Crucial Ballistix 1600mhz
Grafikkort: MSI 780ti twin frozr
SSD: Kingston HyperX Fury 240GB
HDD: Seagate Barracuda 1TB
Nätaggregat: Cooler master B500 500W
Äkta windows 8/10 home

om du säljer för att köpa nytt så förlorar du mer på det,
varför sälja datorn med i7 5820k för att skaffa nånting med nästan samma prestanda ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

om du säljer för att köpa nytt så förlorar du mer på det,
varför sälja datorn med i7 5820k för att skaffa nånting med nästan samma prestanda ?

Den datorn såldes aldrig, skriver från den i skrivande stund. Tyckte att det var extremt irrelevant att nämna att datorn som tråden handlar om(inte datorn jag gjorde en tråd om för ett år sedan!!!!!) är min lillebrors. För att du ska slippa snoka ännu mer så kan jag även berätta att anledningen till att han inte vill sälja mus & musmatta är för att han ska köpa en laptop.
Såå, när vi fått allt det avklarat.. Vad hade du kunnat ge för det jag skrivit i tråden? om du varit ute efter en dator,skärm,tangentbord & headset det vill säga.

Permalänk
Medlem

Om man räknar nypris för allt så blir det ju ca 20.000 SEK Så jag tycker att 10.000kr hade varit rimligt på blocket iaf. Säljer du den här på SweC så blir det nog lite mindre pga. att processorn inte är en K modell

Permalänk
Skrivet av zalkan92:

Den datorn såldes aldrig, skriver från den i skrivande stund. Tyckte att det var extremt irrelevant att nämna att datorn som tråden handlar om(inte datorn jag gjorde en tråd om för ett år sedan!!!!!) är min lillebrors. För att du ska slippa snoka ännu mer så kan jag även berätta att anledningen till att han inte vill sälja mus & musmatta är för att han ska köpa en laptop.
Såå, när vi fått allt det avklarat.. Vad hade du kunnat ge för det jag skrivit i tråden? om du varit ute efter en dator,skärm,tangentbord & headset det vill säga.

jisses tack å hej..
påminn mig gärna om ja råkar svara på nån av dina trådar i fortsättningen så slipper du få nån hjälp av mig igen..

aldrig varit med om att nån tyckt att ja snokar om ja läser gamla trådar, är det nånting privat eller ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

jisses tack å hej..
påminn mig gärna om ja råkar svara på nån av dina trådar i fortsättningen så slipper du få nån hjälp av mig igen..

aldrig varit med om att nån tyckt att ja snokar om ja läser gamla trådar, är det nånting privat eller ?

Jag ställer en fråga och du svarar genom att ställa en annan fråga, som faktiskt är extremt irrelevant till frågan jag ställt. Var ser du hjälpen i det? Hoppas du inte jobbar som badvakt.. Du kommer säkert springandes med ett glas vatten till dem som håller på att drunkna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av langudN:

Om man räknar nypris för allt så blir det ju ca 20.000 SEK Så jag tycker att 10.000kr hade varit rimligt på blocket iaf. Säljer du den här på SweC så blir det nog lite mindre pga. att processorn inte är en K modell

Om man köpt allt detta 2014 hade nypriset snarare varit runt 14-15000:-, om man kollar prisjakts prisstatistik.

Så jag skulle säga att var glad om du får över 7000:-

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem

Blocket kan du säkert kräma ut 12k eller nått.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |