Permalänk
Avstängd

Hur skulle detta bygge prestera?

Har tänkt att bygga en ny dator och är ganska ny inom det. Så tänkte höra om ni tror det jag tänkte bygga skulle fungera bra som speldator. Mest i spel som World of Warcraft och liknande, men även i tyngre spel som Just Cause 3 eller Battlefield 4. Det jag tänkte bygga ser ut så här

CPU: Intel Core I5 6600K 3.5 GHz
RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666 MHz 2x4GB
Moderkort: Gigabyte GA-Z170-HD3
SSD: Kingston SSDNow UV400 240GB
HDD: WD Blue WD10EZRZ 64MB 1TB
PSU: Corsair CX600M 600W
GPU: Troligen RX 480 när den kommer ut, bestäms efter man fått se tester av den.

Är medveten om att det är svårt att säga hur det skulle prestera när denna GPUn inte visat hur den presterar än, men om man skulle sätta in nåt som t.ex. GTX 960 eller 970 istället (som rykten säger att den ska ligga i samma klass prestandamässigt), hur skulle den prestera då? Borde jag byta ut nåt eller ser det bra ut annars? Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XelGI:

Har tänkt att bygga en ny dator och är ganska ny inom det. Så tänkte höra om ni tror det jag tänkte bygga skulle fungera bra som speldator. Mest i spel som World of Warcraft och liknande, men även i tyngre spel som Just Cause 3 eller Battlefield 4. Det jag tänkte bygga ser ut så här

CPU: Intel Core I5 6600K 3.5 GHz
RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666 MHz 2x4GB
Moderkort: Gigabyte GA-Z170-HD3
SSD: Kingston SSDNow UV400 240GB
HDD: WD Blue WD10EZRZ 64MB 1TB
PSU: Corsair CX600M 600W
GPU: Troligen RX 480 när den kommer ut, bestäms efter man fått se tester av den.

Är medveten om att det är svårt att säga hur det skulle prestera när denna GPUn inte visat hur den presterar än, men om man skulle sätta in nåt som t.ex. GTX 960 eller 970 istället (som rykten säger att den ska ligga i samma klass prestandamässigt), hur skulle den prestera då? Borde jag byta ut nåt eller ser det bra ut annars? Tack på förhand.

Kommer att prestera väldigt väl skulle jag säga. Ända tills datorn brinner upp pga det opålitliga nätaggregatet corsair CX600M, eller om du har tur så håller det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XelGI:

Har tänkt att bygga en ny dator och är ganska ny inom det. Så tänkte höra om ni tror det jag tänkte bygga skulle fungera bra som speldator. Mest i spel som World of Warcraft och liknande, men även i tyngre spel som Just Cause 3 eller Battlefield 4. Det jag tänkte bygga ser ut så här

CPU: Intel Core I5 6600K 3.5 GHz
RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2666 MHz 2x4GB
Moderkort: Gigabyte GA-Z170-HD3
SSD: Kingston SSDNow UV400 240GB
HDD: WD Blue WD10EZRZ 64MB 1TB
PSU: Corsair CX600M 600W
GPU: Troligen RX 480 när den kommer ut, bestäms efter man fått se tester av den.

Är medveten om att det är svårt att säga hur det skulle prestera när denna GPUn inte visat hur den presterar än, men om man skulle sätta in nåt som t.ex. GTX 960 eller 970 istället (som rykten säger att den ska ligga i samma klass prestandamässigt), hur skulle den prestera då? Borde jag byta ut nåt eller ser det bra ut annars? Tack på förhand.

RX 480 kommer ligga på runt 2000-2500kr beroende på minnesmängd.
Vad jag har sett påstås den prestera i nivå med GTX 980, men det återstår att se.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

RX 480 kommer ligga på runt 2000-2500kr beroende på minnesmängd.
Vad jag har sett påstås den prestera i nivå med GTX 980, men det återstår att se.

Kommer AMD hålla någon slags presentation där de presterar dessa nya kort? När isåfall?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gustav.Henrik:

Kommer att prestera väldigt väl skulle jag säga. Ända tills datorn brinner upp pga det opålitliga nätaggregatet corsair CX600M, eller om du har tur så håller det.

Det visste jag inte om det nätagget haha, finns det nåt i samma prisklass 600-700kr som skulle vara bättre?
Tack för snabbt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

RX 480 kommer ligga på runt 2000-2500kr beroende på minnesmängd.
Vad jag har sett påstås den prestera i nivå med GTX 980, men det återstår att se.

Om den skulle prestera som ett 980 är som du sa återstående att se, men det skulle vara riktigt roligt om det blir så.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med Gustav, köp ett bättre nätaggregat. CX-serien från Corsair är mer eller mindre kinesiska no-name PSU:n med Corsairstämpel.

Skaffa EVGA SuperNOVA G2 650W istället! Kostar endast 799:- på Netonnet inklusive frakt. En hundring mer för en flera gånger bättre produkt. https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XFTality:

Håller med Gustav, köp ett bättre nätaggregat. CX-serien från Corsair är mer eller mindre kinesiska no-name PSU:n med Corsairstämpel.

Skaffa EVGA SuperNOVA G2 650W istället! Kostar endast 799:- på Netonnet inklusive frakt. En hundring mer för en flera gånger bättre produkt. https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/...

Tack för svar, ska kolla på den! Blir att skippa den PSUn jag tänkte från början iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av XelGI:

Om den skulle prestera som ett 980 är som du sa återstående att se, men det skulle vara riktigt roligt om det blir så.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, avvaktar själv för att se vad det presterar.

Skrivet av XelGI:

Tack för svar, ska kolla på den! Blir att skippa den PSUn jag tänkte från början iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Passa på och knip EVGA G2 650w för 799kr.. Bra pris!
https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, avvaktar själv för att se vad det presterar.

Passa på och knip EVGA G2 650w för 799kr.. Bra pris!
https://www.netonnet.se/art/komponenter/nataggregat/modulart/...

Var ju precis den jag länkade

Men ja - Införskaffa den ASAP. Löjligt bra pris just nu, kommer att sälja som smör.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.3/§10.1 (korspostning med flera konton)*

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.
§10.1 Användarkonton är personliga och får inte säljas eller överlåtas. En fysisk person får inte registrera mer än ett användarkonto och det är inte tillåtet att registrera ett nytt om det gamla blir avstängt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...