Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

Uppgradering av min speldator

Hej, jag funderar på att nu när gtx 1070 kommer ut, uppgradera mig till det från ett nvidia geforce GTX 780. Men jag undrar om det är en stor skillnad och värt pengarna. Jag vet att man inte vet hur mkt som helst om 1070 än(?).

Specs är:
moderkort: Gigabyte Z87-HD3
processor: i7 4770k 3,5ghz
RAM: 16gb
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 780 3gb (tror jag)
Kylning: vattenkylning
sen operativsystem på 128gb ssd
och ett 700w nätagg

Det jag då söker är uppgradering så jag kan köra alla spel problemfritt på högsta, och har kollat på 1070, vilket ser lovande ut för det priset och de senaste benchmarksen. Men sen vill jag även höra era förslag till uppgradering.

Budget: max 5000kr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Bullshift:

Hej, jag funderar på att nu när gtx 1070 kommer ut, uppgradera mig till det från ett nvidia geforce GTX 780. Men jag undrar om det är en stor skillnad och värt pengarna. Jag vet att man inte vet hur mkt som helst om 1070 än(?).

Specs är:
moderkort: Gigabyte Z87-HD3
processor: i7 4770k 3,5ghz
RAM: 16gb
Grafikkort: Nvidia GeForce GTX 780 3gb (tror jag)
Kylning: vattenkylning
sen operativsystem på 128gb ssd
och ett 700w nätagg

Det jag då söker är uppgradering så jag kan köra alla spel problemfritt på högsta, och har kollat på 1070, vilket ser lovande ut för det priset och de senaste benchmarksen. Men sen vill jag även höra era förslag till uppgradering.

Budget: max 5000kr

Om du inte märker att ditt nuvarande kort inte hänger med längre så vänta, 780 är ganska potent fortfarande.