Köpråd: Dator för runt 10K inkl. montering, gärna med GTX1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Köpråd: Dator för runt 10K inkl. montering, gärna med GTX1070

Hej! Jag ska köpa en dator med hjälp av Klarna. Priset på datorn skall vara runt 10,000kr.

Går det att hitta en bra dator med GTX 1070 för det priset?? Behöver det innan jag sticker till England den 17 juni!

Tack!!

Om det inte finns en med GTX 1070 så kan ni väl ändå föreslå den bästa speldatorn som finns för 10k?

§3.1
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011

Bygga själv eller färdigbyggd?

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I botten på burken
Registrerad
Dec 2010

Du är lite sent ute för att behöva den innan den 17 juni, dessutom kan du glömma 1070 i den budgeten. Behöver du den monterad? Vad ska den klara osv.

Reserv/HTPC: Cooler Master Elite 120 Advance, Corsair CX430W, Asrock E350M1, 8 GB RAM (A-data), 1 TB Seagate Barracuda 7200 rpm, Ubuntu 14.04 + XBMC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@capkekken: Färdigbyggd, är inte bra på att bygga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@foh668: Ja det vet jag, behöver den för att klara av Battlefield 1 och de uppkommande spelen.

EDIT: Och att den ska klara av att filma in spelen samt videoredigera. Klara av spelen på bra grafiknivå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

behövs skärm och sånt också eller bara själva datorn?

I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 2*240gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1kw Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL/SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@PierreB: Själva datorn, men om du hittar skärm i ett erbjudande så tackar jag inte nej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011

https://www.inet.se/produkt/1517095/taurus-experienced-gtx-10...

den finns annars blir det någon med 970
13k dock

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

med skärm kan du då glömma med 10k budget

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@pellski87: Utan skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av anelswe:

@foh668: Ja det vet jag, behöver den för att klara av Battlefield 1 och de uppkommande spelen.

EDIT: Och att den ska klara av att filma in spelen samt videoredigera. Klara av spelen på bra grafiknivå.

Då får du lägga till lite stålar, spara tills du kan köpa en vettig maskin ist.

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 970 SLI, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon E3-1230, 8GB, 28TB
HP ML350 G6, 2xL5630, 90GB. Qnap TS453A, Asrock HTPC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch m.m m.m

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@_niko_: Borde kunna hitta en bra dator för runt 10k?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I botten på burken
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av anelswe:

Redan med de krav du hade innan din edit var svårt, nu än värre. Men egentligen är inte priset det största problemet just nu utan tiden. Du har fyra arbetsdagar på dig, och t.ex. Inet vill ha 10 dagar för montering och test så du får ta ett färdigt paket helt enkelt om det nu är ett måste att du ska ha den med dig.
Om du bor nära någon av Inets butiker så kan du ta någon av dessa två. Annars är det rätt kört.

https://www.inet.se/produkt/1517136/taurus-limited-gtx-970/#s... 10k

https://www.inet.se/produkt/1517203/inet-white-edition-gtx-97... 13k

Reserv/HTPC: Cooler Master Elite 120 Advance, Corsair CX430W, Asrock E350M1, 8 GB RAM (A-data), 1 TB Seagate Barracuda 7200 rpm, Ubuntu 14.04 + XBMC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@foh668: Haha jag vet, men tack så mycket! Fint av dig.

Om du jämför den du skicka som kostar 10k med denna: http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-g3-710-i5-1tb-stat...

Vilken är bättre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västra götaland
Registrerad
Aug 2014

CPU: I7 4790K@4.7ghz |KYLNING: Swiftech H220x |MB: Msi Z97 gaming 7 ||Lagring: Samsung evo 840 250gb|GPU: Asus GTX 1080 strix|RAM: Corsair Vengeance 1600mhz 16 GB|PSU; Evga supernova g2 750w|CHASSI; FD define R4 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I botten på burken
Registrerad
Dec 2010

@anelswe: Om du verkligen inte har något annat val så visst, den duger. Men förvänta dig inte kunna spela nyaste spelen på maxad grafik och är osäker på om du kommer kunna uppgradera något senare. Slutsats: Den duger men den kommer att snabbt bli utdaterad. Osäker på hur bra den kommer klara videoredigering, kommer säkert gå men inte lika bra som med en i7:a. Förvänta dig inga mirakel för då kommer du bli besviken.

Ingen här kommer antagligen att säga att man rekommenderar den där datorn utifrån egna preferenser men nu är det du som behöver en dator och det är akut och då får man ta vad man kan få.

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jan 2005

@anelswe *Rubrik förtydligad/tagit bort "SKRIK" (capslock), bump raderad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar samt ett mer lättnavigerat forum. Observera även att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Lycka till med köpet och trevlig resa!
/moderator

Skrivet av anelswe:

Kan ni hjälpa att hitta? Tack!!

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk