Microsoft Xbox One S avslöjas inför E3

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Xbox One S avslöjas inför E3

Inför Microsofts presskonferens läcker en förminskad Xbox One-modell ut på webben. Bland nyheterna märks en 40 procent mindre design med stöd för 4K UHD-video.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant, är sugen på en XB1. Får se vad som händer med priserna.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Visst anser jag att man bör köpa PC, men bara för att de släpper en mer slimmad version som kan spela 4k video "måste" du inte uppgradera.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av careface:

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Det är ingen skillnad på den grundläggande hårdvaran, så originalet är fortfarande lika kapabel i spel.

Utveckling och valfrihet är inget negativt, sluta tjura nu.

Hoppas Sony släpper en fräsch ny design av PS4 också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Det är fan på tiden att de stoppar in nätagget i den. Har alltid stört mig på powerbricken. Nu kommer jag iofs inte köpa xb1, men ändå.

Skrivet av careface:

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Håller helt med dig. #pcmr for life. Fast, detta är inte någon direkt uppgradering vad jag förstår. Det blir ingen bättre grafikkrets eller liknande. Så det är väl med Xbox One v2. Eller Slim, helt enkelt. Samma skit i mindre låda.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?

Nej. Inte nödvändigtvis.

Citat:

Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Man måste inte uppgradera vartannat år. Inte på konsol och inte ens på PC.

Ang artikeln "...utökat färgomfång (HDR)".
Skulle snarare skriva utökat färgomfång OCH HDR; utifrån vad man vanligen menar med färgomfång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Nej. Inte nödvändigtvis.

Jo.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Fasen jag är så sugen på att köpa en uhd bd spelare. Kanske ska vänta lite till.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv

Riktigt söt, hade slagit till på en svart om jag inte redan hade en.

Jag är mest nyfiken på ljudnivån. Lanseringsmodellen är sjukt tyst, speciellt jämfört med PS4, så frågan är hur denna kyls. Är ju inte omöjligt, snarare troligt, att även komponenterna har reviderats. 16nm tillverkningsnod kanske? Xbox One optimerades en hel del under dess livstid och vi lär se något liknande här med. Sedan är det bra att powerbricken ser ut att försvinna även om detta ställer mer frågor om ljudnivå och kylning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av careface:

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Man behöver inte uppgradera sin dator vartannat år..jag hade min FX8350 sen release till hösten 2015...hade lätt kunnat ha den kvar..samma med mitt gamla 7950 som sitter i min sambos dator just nu..

Visst, jagar man 144FPS och 1440P får man ju betala efter det...men ligger man på 1080@60FPS mid/high behöver man inte uppgradera mer än vart 6'e år

XboxWII liknade den nya XBS.

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Nej det finns andra skäl till att någon köper en konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Rätt less på detta..
Är inte hela poängen med konsoller att slippa hålla på och uppgradera?
Varför inte bara köpa PC om du ändå måste uppgradera varannat år?

Skrivet av kelthar:
Skrivet av ipac:

Nej det finns andra skäl till att någon köper en konsol.

För mig är konsolexklusiva spel enda anledningen till att skaffa konsolerna. Antar att det finns någon mer som kanske bryr sig om spelen främst? Eller det kanske bara handlar om prestanda idag.

Men nu när de spelen inte är lika intressanta som tidigare så står ju konsolerna tyvärr mest och samlar damm.

Permalänk
Medlem

tycker handkontrollen är otroligt snygg. synd bara att den är förjävla dyr tillsammans med adaptern till pc

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Det blir awesome om spelen utnyttjar HDR.

Permalänk
Medlem

Tar ett externt nätaggregat alla dagar i veckan på en konsol. Slippa extra ljudnivå för att fläkten skall göra sig av med överskottsvärmen inne i enheten.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

tycker handkontrollen är otroligt snygg. synd bara att den är förjävla dyr tillsammans med adaptern till pc

De är värda vad de kostar och ganska ofta rabatter på kontrollen iallafall.

Jag kör själv trådlös svart Xbox One-kontroller, med play&charge kitt (laddbart batteri, usb-kontakten används för laddning och inte lösa batterier) och jag trivs riktigt bra. Bästa kontrollen hitills i mitt tycke och då har jag varit med sedan NES-eran.

Jag är sugen på Elite-varianten men avvaktar så länge de kostar fyrsiffrigt. Men förr eller senare lär det nog bli en.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Konsolen ser ju lite ut som PS4.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De är värda vad de kostar och ganska ofta rabatter på kontrollen iallafall.

Jag kör själv trådlös svart Xbox One-kontroller, med play&charge kitt (laddbart batteri, usb-kontakten används för laddning och inte lösa batterier) och jag trivs riktigt bra. Bästa kontrollen hitills i mitt tycke och då har jag varit med sedan NES-eran.

Jag är sugen på Elite-varianten men avvaktar så länge de kostar fyrsiffrigt. Men förr eller senare lär det nog bli en.

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen tycker jag one kontrollen känns som ett nerbyte i kvalitet jämfört med 360. De knakar ju lika illa som ps3 kontrollerna.

Är däremot sugen på Elite kontrollen, men hur fungerar det om jag kör med en sådan och 3 kompisar med 360 kontrollen då behöver jag två olika mottagare i datorn va?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Konsolen ser ju lite ut som PS4.

Den ser ut som en krymt Xbox One. Aldrig hört att någon tycker den är lik PS4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

De är värda vad de kostar och ganska ofta rabatter på kontrollen iallafall.

Jag kör själv trådlös svart Xbox One-kontroller, med play&charge kitt (laddbart batteri, usb-kontakten används för laddning och inte lösa batterier) och jag trivs riktigt bra. Bästa kontrollen hitills i mitt tycke och då har jag varit med sedan NES-eran.

Jag är sugen på Elite-varianten men avvaktar så länge de kostar fyrsiffrigt. Men förr eller senare lär det nog bli en.

Skickades från m.sweclockers.com

jag ser ingen anledning till att skaffa något som kostar så pass mycket när jag redan sitter hemma med 4 eller 5 xbox 360 kontroller som gör exakt samma sak. äger inte en xbox one heller så för mig spelar de ingen roll.

men skulle hur som helst velat ha en vit xbox one kontroll.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Intressant, är sugen på en XB1. Får se vad som händer med priserna.

samma här, hoppas dom sjunker ännu mer i pris!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Personligen tycker jag one kontrollen känns som ett nerbyte i kvalitet jämfört med 360. De knakar ju lika illa som ps3 kontrollerna.

Är däremot sugen på Elite kontrollen, men hur fungerar det om jag kör med en sådan och 3 kompisar med 360 kontrollen då behöver jag två olika mottagare i datorn va?

Mina två (en till Xbox One (V2) och en till PC (V1)) knakar inte vad jag märkt men antar att skicket varierar. Jag minns också att någon i Xbox One-tråden också hade problem med att spakarna slits ut fort men verkar vara ett ovanligt problem samtidigt.

Osäker men skulle inte förvåna mig om man behöver en av varje. Ny mottagare i och med Xbox One iallafall.

Edit: 360 kontroller stöds inte: http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/accessories/controllers/wi...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Menade inte att man måste uppgradera sin PC varannat år, menade mest att om det ska komma updates till konsollerna som ger en bättre spelupplevelse varannat år så är ju det mer incentive till att uppgradera än det är att köpa nytt grafikkort hela tiden.
Nu vet vi ju inte hur detta kommer bli, men jag tror att det förr eller senare kommer komma spel som endast funkar till den nya etc och att vissa spel som släpps kommer hålla 30fps på 4kmodellen och 15 fps på den gamla och på så sätt fasar man ut den gamla modellen och folk tvingas uppgradera. Men det kanske bara är jag som är bitter. Får hoppas på att jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

För mig är konsolexklusiva spel enda anledningen till att skaffa konsolerna. Antar att det finns någon mer som kanske bryr sig om spelen främst? Eller det kanske bara handlar om prestanda idag.

Men nu när de spelen inte är lika intressanta som tidigare så står ju konsolerna tyvärr mest och samlar damm.

japp. kommer köpa XB1 enbart för att kunna spela Forza 6 och 7 (när det kommer).

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christley:

jag ser ingen anledning till att skaffa något som kostar så pass mycket när jag redan sitter hemma med 4 eller 5 xbox 360 kontroller som gör exakt samma sak. äger inte en xbox one heller så för mig spelar de ingen roll.

men skulle hur som helst velat ha en vit xbox one kontroll.

Helt upp till dig, möjligheten finns och de är i mitt tycke en bra uppdateringen. Själv har jag långa fingrar så är skönt att inte ha batteripacket i vägen på baksidan. Och styrkorset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Slimmade versioner är ok, men när man börjar göra en PS4 Neo så får man ta sig en funderare. Konsolerna har funnits i cirka 3 år, ska det då redan komma en ersättare? Förståeligt om man ska kunna få den prestandan som varit ganska standard för många inom PC-världen, men då är PC ett betydligt bättre val ändå. PS4 och XB1 hade ju föråldrad kass prestanda redan från dag 1. Tragiskt att folk fortfarande köper skiten. Förr förstod man lite för då var allt detta med enkelheten ett bra argument. Nu känns det lite löjligt med tanke på hur sjukt enkelt allting är. Konsoler känns mer som dom hör hemma bland familjer med mindre barn idag. (Ta det inte personligt ni XB1/PS4 ägare )

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Man behöver inte uppgradera sin dator vartannat år..jag hade min FX8350 sen release till hösten 2015...hade lätt kunnat ha den kvar..samma med mitt gamla 7950 som sitter i min sambos dator just nu..

Visst, jagar man 144FPS och 1440P får man ju betala efter det...men ligger man på 1080@60FPS mid/high behöver man inte uppgradera mer än vart 6'e år

XboxWII liknade den nya XBS.

Håller helt med. Hade inte haft några större problem med att sitta kvar på min i5 2320 dator att spela på. Den klarar alla spel idag, även om det inte nödvändigtvis är på högsta inställningarna. Är ju bara att det kliar i fingrarna när man ser ny hårdvara ute till bra pris

Permalänk
Livsnjutare 😎

Detta tyckte jag verkade intressant!

Är den lika liten som på bilden (sett till hur "stor" handkontrollen är..) så blir det nog fan ett köp!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Entusiast
Skrivet av careface:

Menade inte att man måste uppgradera sin PC varannat år, menade mest att om det ska komma updates till konsollerna som ger en bättre spelupplevelse varannat år så är ju det mer incentive till att uppgradera än det är att köpa nytt grafikkort hela tiden.
Nu vet vi ju inte hur detta kommer bli, men jag tror att det förr eller senare kommer komma spel som endast funkar till den nya etc och att vissa spel som släpps kommer hålla 30fps på 4kmodellen och 15 fps på den gamla och på så sätt fasar man ut den gamla modellen och folk tvingas uppgradera. Men det kanske bara är jag som är bitter. Får hoppas på att jag har fel.

Fast detta verkar ju inte direkt vara en stor uppgradering utan en slim-version av orginalet, något som varit standard bland konsolerna i över 10 år sedan Sony släppte Playstation 2 Slim som inte bara var mindre utan hade lite högre klockad processor. Den fick även nätverksport. Xbox 360 fick inbyggt WLAN i sin slim-version. 360 släpptes i typ 7 olika versioner. PS3 släpptes i tre olika storlekar uppdelad i 5 generationer.

Går inte att förvänta sig att konsolerna ska vara exakt identiska under hela livstiden.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24