Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Uppgradera nuvarande burk

Hej!

Tänkte uppgradera min burk (framförallt grafikkortet) inför Battlefield 1.

Nuvarande burk:

Vad tycker ni att jag bör satsa på? Vill inte lägga ut allt för mycket så säg budget 3-4k

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Nylonstrumpor:

Hej!

Tänkte uppgradera min burk (framförallt grafikkortet) inför Battlefield 1.

Nuvarande burk:
http://puu.sh/poVaq.png

Vad tycker ni att jag bör satsa på? Vill inte lägga ut allt för mycket så säg budget 3-4k

Tack!

Med den budgeten är nog det bästa du kan göra att vänta på RX480 (släpps 29e) och köpa en sån, och skaffa dig en bra kylare (om du inte har det) och överklocka processorn. Alternativt köpa ett begagnat grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Om vi leker med tanken att jag dubblerar budgeten (upp till 8k) och ser över hela datorn vad bör jag då göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Nylonstrumpor:

Om vi leker med tanken att jag dubblerar budgeten (upp till 8k) och ser över hela datorn vad bör jag då göra?

Jag skulle till en början köpt nya ramminnen samt ett nytt grafikkort, din processor kommer att funka bra ett tag till.
Om du inte redan har en bra processorkylare så skulle även det kunna vara intressant.

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Du lär ju behöva en större SSD också, bf4 tar ju typ 80 gig eller nåt och tvivlar på att BF1 kommer bli mindre, Sen är dte bara skaffa en bra cpu-kylare så du kan överklocka så mycket dte går, trycka i så bra grafikkort du har råd med och härda ut till zen