Permalänk
Medlem

Feedback på datorinköp

Hej!

Jag planerar att köpa en dator om ett litet tag, vet inte riktigt vad det blir för budget än. Det var några år sedan jag höll på att bygga, så hade hoppats på att få lite feedback på mitt lilla hopplock. Någon del som bör bytas ut eller ser det fint ut, tro?

(https://www.inet.se/kundvagn/visa/9462625/dator)

Jag vet inte riktigt vilka spel det blir, men WoW: Legion och Overwatch lär jag prova på. Tänker att jag vill ha lite utrymme att röra mig på ifall att jag skulle hitta något annat häftigt också.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

tycker personligen att du bör vänta på partnerkorten från 1070 serien. låter både mindre, tillåter aggresivare överklock och är billigare i teorin

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

tycker personligen att du bör vänta på partnerkorten från 1070 serien. låter både mindre, tillåter aggresivare överklock och är billigare i teorin

Ursäkta min okunnighet, men vad är partnerkort och när släpps de?

Permalänk
Medlem

@hey_roo:

Ingen aning hur det där chassit är att bygga i, hade valt något beprövat som är enkelt att bygga i FD r4,5, defins s, h440 etc.

Partnerkort har andra kylare som är tystare och svalare.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

@hey_roo: Angående ditt chassival kan jag bara säga att det blå ljuset tröttnar du på snart och är inte värt allt ljud chassit släpper igenom.
Ingen vidare byggkvalitet har det heller.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9463103/

Permalänk
Skrivet av hey_roo:

Ursäkta min okunnighet, men vad är partnerkort och när släpps de?

Tredjepart, dessa kommer från MSI,evga,asus och gigabyte (har annan kylarlösning än FD=founders edition, samt tystare i detta fallet även billigare eller bör vara det).

Nyttan med konstruktionen på FD har man vid två kort, men problemet denna gången med nya kort, så har denna "stock kylare" problem att kyla kortet (så går inte köra i boost klock denna gången).

Är oklart exakt när dessa släppts eller snarare när butiker får in dessa i lager (dålig tillgång än så länge), skulle inte kört FD (dyra kort och man får inte vad man betalar för, dålig kvalité och snålat in på komponenter).

Sen vill du komma undan billigare ska AMD komma med kort som ligger under 1070, men till ett bra pris om du inte ska köra något mer grafikkärvande än overwatch och WOW (verkar släppas i slutet av månaden, sen tillgång är oklart än så länge, men verkar som några svenska butiker har kort i lager).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar