Vilken Gtx 1080? MSI/ASUS/EVGA?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2016

Vilken Gtx 1080? MSI/ASUS/EVGA?

Tjena, vet inte vilken jag ska välja. Hade tänkt på att köra 1080 MSI i SLI men vet inte om ASUS är bättre med högre MHz eller har MSI något bättre? Eller är EVGA bättre? Hjälp mig att välja snälla.

Skiljetecken i rubrik korrigerade. // MOD
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av DaBlackMist:

Tjena, vet inte vilken jag ska välja. Hade tänkt på att köra 1080 MSI i SLI men vet inte om ASUS är bättre med högre MHz eller har MSI något bättre? Eller är EVGA bättre? Hjälp mig att välja snälla.

Pratar vi Founder's eller partnertillverkarnas egna fläktlösningar? Utgår i från alla du inte menar Founder's för det enda som skiljer där är supportpolicys.
Spelar egentligen ingen roll i övrigt när det gäller deras egna fläktlösningar, då de verkar ligga på ungefär samma ljudnivå och temp i de reviews jag sett. Dessutom slår alla korten i taket runt 2-2,2 Ghz, verkar mest ha med tur att göra där.

Jag valde ASUS då jag vill testa något nytt (alltid kört gigabyte) och det verkar vara ett trevligt kort. Nackdelen är väl att det är lite längre än MSI/EVGA-korten. Många väljer EVGA för att de har bäst supportavtal (du kan slita isär kortet och t ex sätta på vattenkylning med garantin intakt).
Priset skiljer även några hundralappar mellan korten. MSI-kortet var ju helt åt helvete prissatt i början men nu verkar det ha gått ner några hundra i pris.
Annars är det väl också en estetisk fråga, dvs vilket kort man helst vill sitta och stirra på (om man tänder på sådant).

Stationär: Corsair 460X RGB, i7 6700K @ 4,6 Ghz, Asus Maximus VIII Gene/mATX, Noctua D15, Corsair LPX 32GB@3000MhzCL15, ASUS GTX 1080ti OC, Kingston HyperX SSD 120GB, Samsung 840 EVO 250GB, Samsung 850 EVO 500 GB, Samsung 960 EVO 1TB, Corsair RM650x.
Skärm: ASUS PG348Q
Surfplatta: HTC Nexus 9
Bärbar dator: ASUS UX302LG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2008

EVGA alla dagar i veckan, garanti är som bra vinterdäck, du behöver dem bara / märker skillnad när du kör av vägen ordentligt, och det gör du i regel bara en gång.

EVGA kommer stötta dig i vått och torrt om kortet går sönder inom garantitiden, det är ovärderligt.

MVH

MiniZEN - Ncase M1 - Asrock Fatal1ty X370 ITX - Ryzen 7 1800X - MSi Radeon RX Vega 64 - 32GB G.Skill FlareX DDR4 - Cooled by Noctua

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Aeig:

EVGA alla dagar i veckan, garanti är som bra vinterdäck, du behöver dem bara / märker skillnad när du kör av vägen ordentligt, och det gör du i regel bara en gång.

EVGA kommer stötta dig i vått och torrt om kortet går sönder inom garantitiden, det är ovärderligt.

MVH

Har tyvärr inte samma erfarenhet av EVGA som du, men det var back in the bad old days of GTX 480.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Jag hade tagit ASUS för att jag har bra erfarenhet av deras komponenter sedan innan och deras kylare för Nvidia brukar få bra betyg.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

EVGA pga deras världstäckande service/garanti och även vid ev. kylarbyte!

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för offerter på custom-work! PM'a mig. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2003

De presterar väldigt lika av vad jag sett.

Antingen,

MSI - Bästa kylaren då kylflänsarna sitter på rätt håll därmed leder varmluften ut ur chassit

eller,

EVGA - 5 års garanti!

Stationär: i5 2500K @ 4.4GHz | Crucial Ballistix Sport 16GB | MSI GTX 970 Gaming | Intel 320 160GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD GreenPower 2TB | OCZ ZX 850W | Asus Xonar Essence STX | Carbide 500R White
Kringrustning: Asus MG279Q | Sennheiser PC360 GAME | Logitech g400 | Razer Blackwidow Ultimate