Andra skärm och tyst tangentbord för programmering

Permalänk
Medlem

Andra skärm och tyst tangentbord för programmering

Har tänkt börja programmera mycket och därför skulle jag behöva en till skärm och ett tyst tangentbord för programmeringssyfte. Har för närvarande en gaming-setup:

Skärm: ROG Swift
Tangentbord: Corsair K95

Tangentbordet är ju mekaniskt och låter därför mycket samtidigt som det är ganska oskönt att skriva långa rader kod med.

Alltså, skulle behöva köptips på en bra, helst så billig som möjligt skärm vars syfte är bara att visa kod på och ett tangentbord som är skönt att skriva på och är relativt tyst jämfört med mekaniska tangentbord.

Tacksam för alla tips och råd!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har Logitech K800 på både jobbet och hemma, samt ett i reserv om de skulle sluta tillverkas eller jordens undergång är nära...

Skärm fungerar väl med vilken som helst eller?
Det är ju bara kod, så IPS paneler, hög Hz osv är overkill.

Ta en med en höj och sänkbar -fot bara så kan du få lite ergonomi

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har Logitech K800 på både jobbet och hemma, samt ett i reserv om de skulle sluta tillverkas eller jordens undergång är nära...

Skärm fungerar väl med vilken som helst eller?
Det är ju bara kod, så IPS paneler, hög Hz osv är overkill.

Ta en med en höj och sänkbar -fot bara så kan du få lite ergonomi

Funderar för nuvarande på apples bluetooth tangentbord, men ska kolla på k800 också!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Redblaze:

Har tänkt börja programmera mycket och därför skulle jag behöva en till skärm och ett tyst tangentbord för programmeringssyfte. Har för närvarande en gaming-setup:

Skärm: ROG Swift
Tangentbord: Corsair K95

Tangentbordet är ju mekaniskt och låter därför mycket samtidigt som det är ganska oskönt att skriva långa rader kod med.

Alltså, skulle behöva köptips på en bra, helst så billig som möjligt skärm vars syfte är bara att visa kod på och ett tangentbord som är skönt att skriva på och är relativt tyst jämfört med mekaniska tangentbord.

Tacksam för alla tips och råd!

Min åsikt är nog tvärtom. Har mekaniskt och låter inte speciellt mycket och är väldigt skönt att skriva hela dagarna på.
Vilka brytare har du på ditt (har samma bord som du hemma och ett k70 på jobbet, röda brytare på båda).

Skärm är som tidigare nämnt inget speciellt som behövs. IPS kan vara trevligt ifall man ska stå med kollegor och kolla på kod ihop (för bra betraktningsvinklar) men annars är det inget som behöver prioriteras.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klorixx:

Min åsikt är nog tvärtom. Har mekaniskt och låter inte speciellt mycket och är väldigt skönt att skriva hela dagarna på.
Vilka brytare har du på ditt (har samma bord som du hemma och ett k70 på jobbet, röda brytare på båda).

Skärm är som tidigare nämnt inget speciellt som behövs. IPS kan vara trevligt ifall man ska stå med kollegor och kolla på kod ihop (för bra betraktningsvinklar) men annars är det inget som behöver prioriteras.

Har också röda brytare men tycker de inte är så sköna att skriva på. Försöker hitta en relativt billig skärm där foten går att höja och sänka, men hittar ingen så länge.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Redblaze:

Har också röda brytare men tycker de inte är så sköna att skriva på. Försöker hitta en relativt billig skärm där foten går att höja och sänka, men hittar ingen så länge.

Prisjakt + filter...

Ställ in att den skall vara höj- och sänkbar, samt vilken storlek och pris du tänkt dig så skall du nog allt hitta något som passar!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Prisjakt + filter...

Ställ in att den skall vara höj- och sänkbar, samt vilken storlek och pris du tänkt dig så skall du nog allt hitta något som passar!

Landande på denna! https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/21-22tum/lenovo-t...

Permalänk
Livsnjutare 😎

Bara du kör HDMI då så är det väl lugnt och fint!
VGA skall du inte använda i dagens digitala samhälle...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •