Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Aug 2003

Komplett system runt 20k

Tjenare, jag hjälper en vän sätta ihop något från grunden, skärm, tangentbord/mus, rubbet.
Det ska liras diverse nyare spel, så åt gaming-hållet blir det ju.

Tänkte kolla med er om detta ser ok ut och om jag missat något?

Räcker nätaggregatet t.ex.?

Skärmen tillräckligt bra för att bekosta sig ett gtx 1070?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

JAG skulle bytt chassi till define S då det bara kommer vara 1 ssd och 1 hdd sen skulle jag ta bort windows och monteringen och fixa allt sånt själv.... då kan du ju köpa 1080 istället

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Aug 2003

@Xete: Bra idé med chassit, ska definitivt kolla på det!

Hade datorn varit till mig själv hade jag också monterat själv och fixat windows på annat sätt men då är ju risken att jag sitter där och får supporta honom i alla år

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

WD Black var bra val på den tiden inte SSD fanns.
Ta en större SSD och välj en vanlig lagringsdisk istället som WD Blue eller Red.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9467079/

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Aug 2003

@SUMITOMO: Aha tack för tipset, bytte till den du länkade nu!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9467270/

Montera datorn är ju inte svårt alls han kan ta hjälp av någon video lätt värt o göra det själv om han får en 1080 istället för 1070!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Aug 2003

@Xete: Jag förstår att det känns lockande för dig (och mig!) att byta ut vissa saker och fixa själv men vi snackar om en 50:åring som aldrig sett insidan av en dator så för honom är monteringen guld värd

Sen tänker jag även att om man byter till ett 1080-kort så känns väl skärmen helt plötsligt ganska undermålig?
Pengarna springer lätt iväg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

@newander:aha oj! då är nog 1080 ganska onödig tvivlar på att han kommer sitta spela dom nyaste spelen
Tycker iaf det är en väldigt bra kundvagn Sumitomo har gjort!