Behöver man köpa skruvar och sladdar separat?

Permalänk

Behöver man köpa skruvar och sladdar separat?

Hej, jag tänkte bygga en ny dator https://www.inet.se/kundvagn/visa/9467739/ eftersom att min gamla börjar bli outdated.
Det är första gången jag bygger en dator och jag undrar om man får med skruvar, sladdar etc eller om man måste köpa separat?
Jag var ganska säker på att man skulle få sånt gratis tills jag såg den här https://www.inet.se/produkt/6901003/skruvkit-for-montering-av...
Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Det mesta följer med, jag har än så länge inte behövt att köpa något "extra" när jag har köpt nya prylar.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Det brukar följa med skruvar, distanser, buntband osv med chassit.
Sladdar brukar till viss mån följa med moderkortet. Brukar alltid följa med typ 2-3 SATA-kablar t.ex.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Det följer med 4 st. SATA-kablar till moderkortet enligt specifikation, och en hel hög med skruvar och buntband till chassit (se längst ner på denna recension). Kylaren har också kylpasta förapplicerad, så du behöver ingen extra kylpasta.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det följer med 4 st. SATA-kablar till moderkortet enligt specifikation, och en hel hög med skruvar och buntband till chassit (se längst ner på denna recension). Kylaren har också kylpasta förapplicerad, så du behöver ingen extra kylpasta.

Jaha, det var ju bra. Är 4 st "SATA-kablar" tillräckligt? Kan ingenting om sladdar.

Permalänk
Skrivet av Oscar The Great M8:

Jaha, det var ju bra. Är 4 st "SATA-kablar" tillräckligt? Kan ingenting om sladdar.

Du har 2 hårddiskar i kundkorgen så så länge du inte ska ha mer än 2 hårddiskar eller cd-läsare till inkopplade samtidigt som det i kundkorgen så är det inga problem. Om du tänker gå upp i fler än 4 får du köpa till kablar.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Skrivet av gaminggirl:

Du har 2 hårddiskar i kundkorgen så så länge du inte ska ha mer än 2 hårddiskar eller cd-läsare till inkopplade samtidigt som det i kundkorgen så är det inga problem. Om du tänker gå upp i fler än 4 får du köpa till kablar.

Ok, tack.