Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

När/om sänks priserna?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9464906/namnlos

Hade tänkt köpa något i den stilen, ingen jättestress men tänkt köpa innan mitten av augusti. Tror ni priserna kommer sänkas mot hösten? Isf kommer det vara innan augusti eller senare under hösten? Vad kan man isf tänka sig att den sänks till?

Antar att det släpps mycket nytt till hösten, det brukar ju dra ner priserna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Det kommer inte hända mycket till hösten tror jag faktiskt inte. Både Intel och AMD har väl försenat sina nya processorer till början på nästa år om jag minns rätt.

RAM finns det erbjudanden på hela tiden känns det som, du kanske kan spara 50-100 kronor där.

GTX 1070 gissar jag kommer gå ner några hundralappar i pris om någon vecka när den värsta rushen har lagt sig men det är spekulering på högsta grad. AMD kommer väl med nya kort under sommaren också som kanske tvingar ner priserna men det är det ingen som vet något om heller.

Om du inte vill köpa allt samtidigt kan du kanske fånga olika delar när det är erbjudande på dem i sommar. Jag sparade lite över en tusenlapp på att göra så förra sommaren.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Det är väl möjligt att GTX 1070 kan sänkas med runt 500kr tills dess.
I övrigt är det osannolikt om du nu inte plockar del efter del på lite kampanjer här och där som du håller utkik efter.

Jag skulle för övrigt råda dig att köpa snabbare DDR4-minnen.
Det kostar inte mycket mer och kan ge en hel del prestanda: https://www.youtube.com/watch?v=Er_Fuz54U0Y

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Nov 2003

Köp nu! inte lönt att vänta.

Ta snabbare minnen:

https://www.inet.se/produkt/5310200/corsair-16gb-2x8gb-ddr4-3...

t.ex.

Stationär: i5 2500K @ 4.4GHz | Crucial Ballistix Sport 16GB | MSI GTX 970 Gaming | Intel 320 160GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD GreenPower 2TB | OCZ ZX 850W | Asus Xonar Essence STX | Carbide 500R White
Kringrustning: Asus MG279Q | Sennheiser PC360 GAME | Logitech g400 | Razer Blackwidow Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2009

Datorkomponenter överlag brukar ofta ligga ganska still i pris under den period de är aktuella. Visst det kan skilja några hundralappar fram och tillbaka men det är relativt lite.

För att göra den smartaste affären sett över tid brukar det därför vara bäst att köpa nya komponenter ganska snart efter att de släppts.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i7 5820K, GTX 1080, Acer XB270HU, 16gb DDR4, 1Tb SSD, 3Tb lagring, Noctua NH-D15, Fractal Design R4, HTC Vive osv...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

@Nhum:

Håller med Andreaz1. Det brukar dyka upp bra erbjudanden och kampanjer då och då, och är det från ställen som har fri frakt.. kör på, köp när priset känns bra. (Vilket iof kan vara knepigt, men vissa varor, tex Chassi och Processor brukar vara bra att kolla extrapris på, då dessa priser brukar vara tämligen stabila.)

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av Andreaz1:

Både Intel och AMD har väl försenat sina nya processorer till början på nästa år om jag minns rätt.

Fast den "nyheten" var ju nästan ren BS baserad på spekulationer/konspirationsteorier gällande Intel och felaktig slutledningsförmåga/ren luft gällande AMD från ett annat forum.

500 watt räcker för en elementär dator oavsett grafikkort utan överklockning. Räkna ut annat på OuterVision Power Supply Calculator. Power. Performance. PRIME.
Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian