Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Sep 2012

Ny dator!

Hejsan!

Ska nu ta och köpa mig en ny dator, vill att den klarar overwatch och cs:go.
Jag vill ha ngt som redan är byggd, kan verkligen noll om datorer ^^ Kan tänka mig lägga 6.5k till 7k

vore tacksam om ni kan skicka lite datorer som är helt okey!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Maj 2010

Kolla forumet finns säkert en miljon trådar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007

Om du kan vänta lite så kommer AMD med nya grafikkort i mellansegmentet nu i sommar. Det dyraste ska kosta ca 2000kr, och det ska komma två till som är billigare vad jag förstått.

Om inte så får du nöja dig med de grafikkort som redan funnits i 1-2 år, även om de inte lär ha några bekymmer med Overwatch och CS.

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Sep 2012

@richie.f: Jag vet inget om datorer haha ^^ Ville bara köpa något burk för 6-7 tusen, så man borde alltså vänta med det tills det nya kommer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Lite över budget. Ingen som kan hjälpa dig montera?
RX 480 kommer ligga på 2000-2500kr beroende på minnesmängd.
OM inte handlarna sockrar priset.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9470912/

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Sep 2012

Pengar finns väl alltid om jag behöver lägga 3-4 tusen extra, men jag sitter inte så ofta vid datorn, därför tänkte jag att det är mera värt att köpa ngt för 6-7. Men jag kanske borde lägga ner mera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av carr3:

Pengar finns väl alltid om jag behöver lägga 3-4 tusen extra, men jag sitter inte så ofta vid datorn, därför tänkte jag att det är mera värt att köpa ngt för 6-7. Men jag kanske borde lägga ner mera?

Sitter du inte så ofta och enbart vill ha en dator som klarar av att köra dina lite enklare spel (Overwatch och CS är förhållandevis lättdrivna) så kan du absolut få en dator som klarar det för en lite mindre peng. Problemet uppstår när man vill välja komponenter som förväntas kunna fungera acceptabelt en lite längre tid, då är det nästan som att det finns en tröskel på närmare 8 000 kr man måste passera.

Här är en dator som absolut kommer klara av dina önskemål inom din budget. Men det är "bara" en Core i3, grafikkortet kommer nog inte orka mer krävande spel utan att sänka grafikinställningarna, och övriga komponenter är lite mer budget.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9474175/

Sen kan man ju gå upp lite i komponentkvalitet, för att få en dator som man kan uppgradera under en längre tid utan att den behöver pensioneras. Till exempel med ett chassi av högre kvalitet, ett nätaggregat som har 80+ guld-certifiering samt en Core i5 och moderkort som stödjer överklockning. Då rinner priset dock lätt iväg och du kan hamna på runt 10 000 utan bekymmer.

Intel i7 2600K @4,8GHz - EVGA Geforce GTX 970 - Samsung S34E790C