Hur mycket bör jag betala för en dator att spela battlefield 1 på?

Permalänk
Medlem

Hur mycket bör jag betala för en dator att spela battlefield 1 på?

Som rubriken lyder så undrar jag hur mycket jag bör lägga ner på en dator så att den klarar battlefield 1?
Skulle uppskatta om någon skulle kunna göra en kundvagn

(har chassi och fläktar till chassit)

Permalänk

Svårt att svar på då ni ej anger något budgetspann, eller preferenser för upplösning och detaljnivå, samt att det inte släppts några officiella systemkrav för spelet ännu.
Men för att få en trevlig spelupplevelse skulle jag sikta på åtminstone en i5 6600k och ev. det kommande RX 480.
Så uppåt ca 10 000:- skulle jag tippa på, vilket är ganska "standard" för en ny helt OK speldator i dagsläget.

Men återkom närmare releasen av spelet då officiella systemkrav, och helst benchmarks, har offentliggjorts för bättre svar.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9471673/

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
99:e percentilen

Har du kringutrustning redan? Tänker framförallt på en spelskärm: Du kan lägga 50 000:- på själva datorn, men sitter du på en 60 Hz-skärm blir upplevelsen ändå inte mycket att hänga i granen jämfört med till exempel en burk för 10 000:- och en 144 Hz-skärm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

sitter tyvärr på en 60hz, men ville ändå köpa en dator som har möjligheten att spela nya spela på hög grafik.

-Ja, jag kommer att köpa en 144hz men för att hålla tråden till samma ämne så undrar jag vad jag skallköpa?
En kundvagn skulle uppskattas.
mvh FAjn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajn:

Som rubriken lyder så undrar jag hur mycket jag bör lägga ner på en dator så att den klarar battlefield 1?
Skulle uppskatta om någon skulle kunna göra en kundvagn

(har chassi och fläktar till chassit)

(budget: vad bör jag lägga ut? annars ca: 9-10k)

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9473721/ samt ett RX 480, kanske? De kommer att kosta ca 3000kr.

Visa signatur

It’s more fun to compute.