Permalänk
Medlem

Razer Hydra för SteamVR

Jag köpte en Razer Hydra till min DK1 för ett par år sedan, nu såg jag att Valve lagt till stöd för Hydran till SteamVR. Nån som testat?

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4ffjj4/valve_just_re...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Då har jag fått igång Hydran på till min CV1. Rätt kul att kunna testa Valves VR lab, precis skjutit lite pilbåge och kastat pinnar åt robothunden. Fungerar bättre än väntat trots helt annan teknik...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Då har jag fått igång Hydran på till min CV1. Rätt kul att kunna testa Valves VR lab, precis skjutit lite pilbåge och kastat pinnar åt robothunden. Fungerar bättre än väntat trots helt annan teknik...

Underbart att det fungerar med annan hårdvara. Precis så det bör fungera!

För så har det ju varit så med mus/tangentbord/skärm under många år..

Permalänk
Medlem

Ja, verkligen hatten av för Valve som skakat liv i en nedlagd produkt som Razer Hydra. Min Hydra hade stått och dammat sedan min DK1 var ny. Till och med roomscale-wizarden går att sätta upp med Hydran, klart förvånande. Nu kan jag leka med alla Vivespel utan problem tills Oculus Touch släpps.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans man kan få tag på en Hydra i dagsläget? De enda jag kunnat hitta är på eBay med absurda fantasipriser och noll bud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Finns det någonstans man kan få tag på en Hydra i dagsläget? De enda jag kunnat hitta är på eBay med absurda fantasipriser och noll bud.

Köp min, något lägre fantasipris. Du kan ju lägga ett bud som du tycker den är värd.

http://www.sweclockers.com/marknad/127575-razer-hydra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En Razer hydra fungerar faktiskt rätt ok som ett ghetto alternativ till en Vive kontroller. Innan min Touch komemr till Oculus CV1 använder jag ibland hydran för att spela audioshield och space pirate. Fungerar okish, men klar begränsad av sladdlängden såklart. Testade att montera basstation på kroppen, men det fungerar inte alls i steamvr som blir helt förvirrat.

Om man istället sätter basstationen i midjehöjd på ett stativ kan man få ganska bra räckvid på ett mindre område. Hydran har förvånansvärd bra precision och ibland glömmer man nästan att man inte håller i en trådlös vive kontroller.

Visa signatur

Använder Oculus Rift CV1, HTC Vive och Samsung GearVR i stort sett varje dag.
Chefredaktör www.vrsverige.se