Bärbar dator avsedd för spelande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Aug 2013

Bärbar dator avsedd för spelande

Hej, har letat runt inte på nätet och här i forumet men blir inte klokare av det, är på jakt efter en bärbar dator som är avsedd för spel, den behöver inte vara lätt och smidig vill gärna ha 17 tum. spelar lite av varje tex GTA V, witcher 3 m.m och skulle vara bra om den hängde med nått år iaf utan att behöva byta. så är det nån av er som har några erfarenheter av detta ? vilka märken är det som gäller och så. tänkte ett max pris på 20k men hellst mindre.

Mvh Fiskmauz

[Dator] [ 4790k @ 4.6 ghz ] [ ASUS z97A ] [ 2x8 gb 1600mhz ] [ Msi 1070 Gaming x ] [ EVGA SuperNOVA 750w G2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Jag skulle nog säga minst 4gb gram för framtidsstöd. Större ssd än 120gb är trevligt. minst 17 tum. Kolla prisjakt och se vad du hittar. Kasnke kolla på extärn docka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gnesta
Registrerad
Jun 2016

Ska du köpa ny bärbar som ska hålla en tid, ska du vänta till augusti då ska Nvidia släppa nya mobila lösningar till 1070 och 1080. De ska sluta tillverka de modeller som finns nu. Vänta med köpet är mitt tips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Aug 2013

@VinterX: ja jag har letat efter 1000serien till bärbara men inte hittat nån info ang detta, men det var lite min tanke med

[Dator] [ 4790k @ 4.6 ghz ] [ ASUS z97A ] [ 2x8 gb 1600mhz ] [ Msi 1070 Gaming x ] [ EVGA SuperNOVA 750w G2]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Fiskmauz:

Hej, har letat runt inte på nätet och här i forumet men blir inte klokare av det, är på jakt efter en bärbar dator som är avsedd för spel, den behöver inte vara lätt och smidig vill gärna ha 17 tum. spelar lite av varje tex GTA V, witcher 3 m.m och skulle vara bra om den hängde med nått år iaf utan att behöva byta. så är det nån av er som har några erfarenheter av detta ? vilka märken är det som gäller och så. tänkte ett max pris på 20k men hellst mindre.

Mvh Fiskmauz

Skrivet av VinterX:

Ska du köpa ny bärbar som ska hålla en tid, ska du vänta till augusti då ska Nvidia släppa nya mobila lösningar till 1070 och 1080. De ska sluta tillverka de modeller som finns nu. Vänta med köpet är mitt tips.

Håller med VinterX angående att vänta lite. Kan du inte vänta ett par månader, kommer här ett prisjakt-filter på ett gäng laptops.

Prisjakt

Filtrerat efter:
>17" display
1920x1080
>16GB RAM
GTX 980M
>4GB grafikminne (nyare spel får alltmer ökade krav på grafikminne)
NVIDIA G-sync
Trådlöst nätverkskort WiFi-standarden AC
USB-C (inom kort nya standarden)
IPS-skärm för finare bild
SSD
HDD

Jämförelse
Min röst faller på Asus G752VY-GC227T, då den kommer levererad med 32GB RAM jämfört med de andras 16GB (inte för att du lär behöva mer, men ändå!), thunderbolt, samt 512GB SSD jämfört med 128 respektive 256.