Tips för att bygga en dator för 3k!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrköping
Registrerad
Maj 2016

Tips för att bygga en dator för 3k!!

Tjena

Jag har tänkt på att bygga min första gamingdator och hålla budgeten rejält. Jag har tänkt mig att kunna betala ungefär 3k för den men fortfarande kunna köra dom mesta spelen på den. Letar efter tips på komponentutval för att bygga den optimala datan för pengarna.
Skärm, tangentbord och mus finns redan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

som jag gissar många andra kommer säga. för den summan är det begagnat som gäller om du vill få ut någon prestanda överhuvudtaget. gäller det nytt så räkna inte med att du kommer kunna spela alla spel framförallt inte om OS ska ingå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

@David0708
För den budgeten är det beg som gäller anser jag, kolla här i swec-marknaden har du några komponenter idag som du tänkt flytta med osv?

Vad är det för spel du främst tänkt spela?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 660|Corsair DDR4 2x8GB|520GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrköping
Registrerad
Maj 2016

@bärplockaren: Jag hade tänkt mig att bara spela enkla spel som WOT, LOL och CS med ett någorlunda bra kvalité
Har inga gamla komponener så allt måste införskaffas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av David0708:

@bärplockaren: Jag hade tänkt mig att bara spela enkla spel som WOT, LOL och CS med ett någorlunda bra kvalité
Har inga gamla komponener så allt måste införskaffas

Kör beggat, du kommer få mycket mer för pengarna!

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrköping
Registrerad
Maj 2016

Tack för tipset!