Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

m_rawinput 0 eller 1 gjorde ingen skillnad, såg inget fel i mousemovementrecorder heller.

Har alltid spelat med 4/11 i windows och har aldrig haft detta problemet, Börjar undra om problemet ligger i någon hårdvara..

Prova ändra till 6/10 och se om det hjälper.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Prova med annan musmatta/annan mus.
Eller kolla att inställningarna med relativt låg dpi typ 1000 iaf, och hög updatering på musen är inställda rätt i musens programvara.

Testat med sensei och rival 100, exakt samma där, Testat med en annan musmatta också och ingen skillnad, Kör med 500 dpi i cs och 500 hz, Testat med 1000, 1500 osv, 1000 hz också, känns samma där.

Har ganska utdaterad dator, problemet borde väl försvinna om jag köper ny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Testat med sensei och rival 100, exakt samma där, Testat med en annan musmatta också och ingen skillnad, Kör med 500 dpi i cs och 500 hz, Testat med 1000, 1500 osv, 1000 hz också, känns samma där.

Har ganska utdaterad dator, problemet borde väl försvinna om jag köper ny.

Kan ju vara så att du har någon sorts stutter från CPU/gpu som du inte ser på fps mätaren.

Prova en annan USB port möjligtvis. Kanske kan vara något där. Men inte så troligt

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Prova ändra till 6/10 och se om det hjälper.

Blev ingen skillnad.

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Kan ju vara så att du har någon sorts stutter från CPU/gpu som du inte ser på fps mätaren.

Prova en annan USB port möjligtvis. Kanske kan vara något där. Men inte så troligt

Kan möjligt vara usb som e skum, Ibland när jag nuddar tangentbords kabeln med foten så kan musen och tangetbordet tappa connection, Kanske ska testa usb > ps2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Kan möjligt vara usb som e skum, Ibland när jag nuddar tangentbords kabeln med foten så kan musen och tangetbordet tappa connection, Kanske ska testa usb > ps2

Värt ett försök.
Eller bara en eller flera andra portar. Utan någon USB extension eller hub emellan.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Värt ett försök.
Eller bara en eller flera andra portar. Utan någon USB extension eller hub emellan.

när jag kör usb > ps2 så connectar inte musen eller tangentbordet.

Permalänk
Medlem

@Antonheeh: Kanske finns nån lösning här http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Mouse_settings#Mouse_Ac...

Jag antar att dina inställningar i CS ser ut så här

Så länge Raw Input är på ska inte inställningar i Windows spela någon som helst roll, då ska musen kommunicera "direkt" med spelet.

Visa signatur

CPU: i7 2600k@4.4GHz, RAM: 16GB DDR3@1600MHz, Mobo: MSI Z68A-GD55 (G3), Lagring: 250GB Samsung SSD 850 EVO + 1TB WD blue HDD, Grafikkort: EVGA FTW 1070 (GPU@2113MHz, vRAM@8930MHz)

Skärm 1: Asus PG279Q, Skärm 2: Asus VE228, Tangentbord 1: Corsair K95 RGB (Cherry MX Blue), Tangentbord 2: Teensy 3.2 och dioder ihoplött på 3 mm rostfritt (Outemu Ice Light Purple), Mus: Corsair Scimitar

Permalänk
Skrivet av FlygarStenen:

@Antonheeh: Kanske finns nån lösning här http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Mouse_settings#Mouse_Ac...

Jag antar att dina inställningar i CS ser ut så här
https://cdn.discordapp.com/attachments/138401065904111616/194147981258260482/CS_mouse_sens.PNG

Så länge Raw Input är på ska inte inställningar i Windows spela någon som helst roll, då ska musen kommunicera "direkt" med spelet.

Testade göra som i länken du skickade men det fungerade ej, m_Rawinput 1 eller 0 gör ingen skillnad, Musen känns fortfarande jätte ostabil.

Har en ganska utdaterad dator så en ny borde väl göra susen.

Är det möjligt att det är nån hårdvara som skapar problemet?

Permalänk
Medlem

Om du inte märker av någon acceleration med testet så är det placebo.
Eller något annat konstigt som jitter.

Liksom om du inte har någon acceleration vid test så https://www.youtube.com/watch?v=yBL2qsxwDyA

Gör en omformat annars.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Har du ens kollat efter acceleration mer än din egen känsla?
Som andra sagt, testa det istället för köra på någon weird känsla du tror du har.

https://www.youtube.com/watch?v=yBL2qsxwDyA
Andra har skrivit hur man gör så, tar typ 1 minut att testa.

Eftersom jag spelat cs i ca 10 år så känner jag när musen inte känns som vanligt Och ja, Jag har kollat om jag har mouse acc igång nånstans, VIlket jag inte har. Det är därför jag tycker det är väldigt konstigt, Ska köpa ny dator imorn får se hur det känns då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Eftersom jag spelat cs i ca 10 år så känner jag när musen inte känns som vanligt Och ja, Jag har kollat om jag har mouse acc igång nånstans, VIlket jag inte har.

Men du svarar inte på frågan
Har du testat detta och sett om där är någon acceleration, är det inte någon så är det inte acceleration som är fel, enkelt.
Isåfall är det något annat, smoothing, jitter etc etc.

Och jag frågar inte om du har mouse acc igång någonstans, frågar om det som videon visar. Att du faktiskt testat.

Permalänk
Skrivet av Antonheeh:

Eftersom jag spelat cs i ca 10 år så känner jag när musen inte känns som vanligt Och ja, Jag har kollat om jag har mouse acc igång nånstans, VIlket jag inte har. Det är därför jag tycker det är väldigt konstigt, Ska köpa ny dator imorn får se hur det känns då

Skrivet av JimmieSan:

Men du svarar inte på frågan
Har du testat detta och sett om där är någon acceleration, är det inte någon så är det inte acceleration som är fel, enkelt.
Isåfall är det något annat, smoothing, jitter etc etc.

Och jag frågar inte om du har mouse acc igång någonstans, frågar om det som videon visar. Att du faktiskt testat.

"Och ja, Jag har kollat om jag har mouse acc igång nånstans, VIlket jag inte har. Det är därför jag tycker det är väldigt konstigt, Ska köpa ny dator imorn får se hur det känns då :)"

Skrev ju det

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Men du svarar inte på frågan
Har du testat detta och sett om där är någon acceleration, är det inte någon så är det inte acceleration som är fel, enkelt.
Isåfall är det något annat, smoothing, jitter etc etc.

Och jag frågar inte om du har mouse acc igång någonstans, frågar om det som videon visar. Att du faktiskt testat.

Du redigerade ju precis när jag svarade på din gamla fråga

Permalänk
Medlem

Jag frågade inte om du har mouse acc igång dock.

Jag undrade om du startat CSGO, gjort mouse acc test. Dvs satt en punkt, dragit snabbt från ena kanten av musmattan till en punkt på musmattan (ex till en bok) sen sakta dragit musen tillbaka till start punkten på musmattan.

Om siktet hamnar ungefär där det började = ingen mouse acc på något vis, dvs du har inga problem med mouse acceleration helt enkelt.

Har du inte gjort detta utan bara gått på känsla så finns det inte mycket mer att säga tbh, and im out
Finns andra saker som kan påverka smoothing som bios settings, drivers etc.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Jag frågade inte om du har mouse acc igång dock.

Jag undrade om du startat CSGO, gjort mouse acc test. Dvs satt en punkt, dragit snabbt från ena kanten av musmattan till en punkt på musmattan (ex till en bok) sen sakta dragit musen tillbaka till start punkten på musmattan.

Om siktet hamnar ungefär där det började = ingen mouse acc på något vis, dvs du har inga problem med mouse acceleration helt enkelt.

Ja jag har testat det, och siktet kommer inte på samma punkt.