Permalänk
Medlem

Gaming PC för runt 10000kr

Hej, Jag letar efter en gaming PC för runt 10000kr men jag vill inte(orkar inte) bygga en egen. Kan någon rekommendera några Gaming PC som är bra och värd pengarna? Jag vet att bygga en egen är mer prisvärd men jag orkar inte då PCn inte är till mig utan till någon annan.

Permalänk
Skrivet av DingeN:

Hej, Jag letar efter en gaming PC för runt 10000kr men jag vill inte(orkar inte) bygga en egen. Kan någon rekommendera några Gaming PC som är bra och värd pengarna? Jag vet att bygga en egen är mer prisvärd men jag orkar inte då PCn inte är till mig utan till någon annan.

  1. vad är datorn till för ?

  2. vilka spel ska spelas ?

  3. vilken skärm har den personen som ska ha datorn ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

1. Datorn mest till för att spela.
2. Jag tror han spelar LoL, CSGO, GTA och troligtvis Overwatch nu.
3. Ingen, jag ska hitta allt åt han. Just nu så har dem i hans familj delat på en dator så en ny skärm behövs med.

Permalänk
Skrivet av DingeN:

@Grönahunden:

1. Datorn mest till för att spela.
2. Jag tror han spelar LoL, CSGO, GTA och troligtvis Overwatch nu.
3. Ingen, jag ska hitta allt åt han. Just nu så har dem i hans familj delat på en dator så en ny skärm behövs med.

OS & montering = 1800kr
ny skärm 1500-2000kr
det gör att datordelarna går på runt 6000kr Det kan du få en Budget dator för men ingen Direkt "Gamingdator" som går att använda i flera år..
anledningen varför man inte väljer en märkesdator är att den från Inet / Webhallen Config går att uppgradera..

Orkar du inte hjälpa din vän/släkting be dom gå till närmsta MM, Elgiganten & låt säljaren där vräka på dom något skräp,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9481260/