MSI Geforce GTX 1080 Gaming X

Permalänk
Medlem

Vet vi när sweclockers recenserar 1080 strix?

Måste bestämma mig mellan asus eller msi

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Den grafen hade inte sagt så mycket om det inte fanns en tids- eller procentvariabel med. Det kan ju vara ett mikrohack ned från t ex 120fps till 111fps. Ett medelfps säger mycket mer, det är ju ändå det du kommer uppleva större delen. Däremot saknade jag framepacing-graferna vi haft tidigare, den säger ju lite mer om det skulle vara dippar här och där.

Resultatet baserar sig väl ändå på flera mätningar?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Varsågod alla som läser detta:

Elgiganten kör 10% rabatt på detta kortet i sin sommarrea(dom har endast detta 1080 kortet!)

10% dras av i varukorgen så blir det 6921 kr vilket är oslagbart

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Varsågod alla som läser detta:

Elgiganten kör 10% rabatt på detta kortet i sin sommarrea(dom har endast detta 1080 kortet!)

10% dras av i varukorgen så blir det 6921 kr vilket är oslagbart

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Riktigt bra pris, hade bestämt mig för ett GTX 1070, men när jag såg det här erbjudandet så kunde jag inte stå emot.
6900 kr är billigare en FE versionen, dessutom får man ett klart kallare, tystare och snabbare kort!

Tyvärr verkar det dock som erbjudande är slut, så jag hoppas att så många som möjligt hann att beställa ett.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Varsågod alla som läser detta:

Elgiganten kör 10% rabatt på detta kortet i sin sommarrea(dom har endast detta 1080 kortet!)

10% dras av i varukorgen så blir det 6921 kr vilket är oslagbart

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Jag sitter nu och svär för att jag missade detta :/

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

@SoWErA: Den fanns inte ens när jag tittade idag^^

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Grafikkort för 7700:- som har spolljud men ändå får "topklass"?

Mitt är löjligt tyst med fläktarna på max!!!
Helt klart supernöjd med både ljudnivå, temperaturer och kislet .
Men priset... nja, hade inte klagat om det kostat runt 4-5k!

Permalänk
Medlem

Förbannade Elgiganten

Någon mer än jag som fått mail om återbetalning utan anledning från Elgiganten? Fick besked att dom återbetalat hela min betalning på msi 1080 utan något mail om varför.

Aldrig varit med om något liknande.

Fel
Permalänk
Medlem

@SoWErA:
Har du fått något mail om återbetalning ?

Permalänk
Medlem

Vore kul att höra om det är någon annan än jag som fått sin order makulerad av Elgiganten.
Jag ringde deras support som sa att en person med namn Gabriella hade avbokat min order och bett om att få en återbetalning, pratade länge och allting kändes väldigt rörigt.

Hur en person vid namn Gabriella kan skriva in på deras chat och avboka min order tar jag som ren lögn.

Ni som inte vill låna ut pengar till Elgiganten gör bäst i att välja någon annan återförsäljare då Elgiganten inte har någon aning om när 1080 kommer in i lager eller om det går att lägga en order.

Väntar med spänning på chatloggen...

Permalänk
Medlem

@Golany:

Erbjudandet finns ju uppe igen på elgiganten

Permalänk
Medlem

@frippe86:
Ja dom lade upp det igen när jag pratat med dom men om det går att beställa vet jag inte. Dom hade ingen koll på när det skulle komma in i lager och jag kommer absolut inte lägga någon ny order.

Permalänk
Medlem

@Golany:

Står ju att dom har på lager. Fult av dom.

Permalänk
Medlem

@frippe86: borttagen vad jag kan se, verkar lite rörigt hos Elgiganten för tillfället.

Permalänk
Medlem

@Golany: Hej nä sån otur har jag inte haft att dom gjort någon återbetalning pengarna är dragna och har registrerats på mitt kreditkort som köpt hos Elgiganten. Vilken tidpunkt och dag la du din order? nyfiken på om jag lagt min tidigare än dig? misstänker jag är lite tidigare i alla fall.

En annan fråga så dom la upp kortet igen idag? och det var lager status x antal? inte något leveransdatum?

Permalänk
Medlem

@SoWErA: Väldigt märkligt allting, ja la min order sent den 6/7.
Ja idag dök kortet upp igen vid två tillfällen med lagerstatus webblager färre än 5.
Enligt supporten så kunde jag inte beställa utan dom var tvungna att kontrollera med leverantör angående datum osv då dom inte visste om det gick att beställa.
Står fortfarande reserverat på min order på deras sida men fått kvitto på att ordern makulerats helt utan förklaring. Så nu har man lånat ut nästan 7000 till Elgiganten så det känns ju kanon.

Fick mail att dom skapat ett ärende men vad som händer härnäst har jag ingen aning om. Kommer beställa från seriösa företag i fortsättningen.